بررسی ماوس بی سیم 1850 مایکروسافت

یک‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
در این مقاله به نقد و بررسی دقیق ماوس بی‌سیم 1850 مایکروسافت خواهیم پرداخت.
تبلیغات

مایکروسافت، شرکتی است که اغلب آن را به عنوان یک کمپانی نرم‌افزار-محور می‌شناسند، اما این شرکت در کنار توسعه‌ی نرم‌افزار، در بخش سخت‌افزار نیز فعال است و همه‌ساله دستگاه‌های متعددی را تولید کرده و روانه‌ی بازار می‌کند. یکی از این دستگاه‌ها، ماوس است، بیش از سه دهه از عرضه‌ی نخستین ماوس ردموندی‌ها می‌گذرد، اما این شرکت کماکان روند یاد شده را ادامه‌ می‌دهد.

1850، نام یکی از ماوس‌های بی‌سیم این شرکت است که قیمت مناسب و عملکرد قابل قبول آن می‌تواند، بسیاری را به خرید این دستگاه متقاعد کند، با زومیت همراه باشید.

این ماوس توسط شرکت پانا برای بررسی در اختیار زومیت قرار گرفته است.

مشخصات فنی

  • ابعاد: ۵۸.۱ در ۱۰۰ در ۳۸.۱ میلی‌متر
  • وزن: ۹۰ گرم
  • نوع ارتباط: بی‌سیم
  • رزولوشن: DPI ۱۰۰۰
  • بیشینه‌ی برد: ۵ متر
  • ۳ کلید

طراحی

ماوس بی سیم 1850 مایکروسافت

ماوس بی‌سیم 1850 علیرغم آنکه قیمت چندان بالایی ندارد اما نسبتا خوش‌دست است و مایکروسافت آن را به گونه‌ای طراحی کرده است که به خوبی در کف دست جای می‌گیرد و امکان استفاده‌ی راحت آن با هر دو دست فراهم شده است.

مایکروسافت برای ساخت ماوس 1850 از پلاستیک سخت و مات استفاده کرده است. این موضوع سبب می‌شود که در استفاده‌ی طولانی مدت، دست کاربر از روی ماوس لیز نخورد و همچنین اثر انگشت کاربر بر روی آن چندان واضح نباشد. در قسمت بالای ماوس و در بین کلید‌های چپ و راست، صفحه‌ی پلاستیکی براقی دیده می‌شود که اسکرول‌ویل را در بر گرفته و بر روی آن نام Microsoft به چشم می‌خورد.

ماوس بی سیم 1850 مایکروسافت

همان طور که در بخش بالا نیز اشاره شد، مانند تمام ماوس‌های مدرن، 1850 نیز از وجود یک اسکرول‌ویل بهره می‌برد. این چرخ از جنس پلاستیک منعطف بوده و کیفیت قابل قبولی دارد، علاوه‌بر این حرکت آن نیز به نرمی صورت می‌پذیرد. لازم به ذکر است که چرخ یاد شده، به عنوان یک دکمه نیز عمل می‌کند و با فشردن آن، امکان اسکرول کردن صفحات، صرفا با حرکت دادن ماوس و بدون نیاز به چرخاندن اسکرول‌ویل فراهم می‌شود.

در قسمت زیرین 1850، دکمه‌ی روشن / خاموش و محفظه‌ی باتری (‌که درون آن یک باتری قلمی جای می‌گیرد) دیده می‌شود. مایکروسافت جایگاهی را نیز برای گیرنده‌ی این ماوس در داخل محفظه‌‌ی باتری در نظر گرفته است تا علاوه بر ساده شدن حمل آنها، احتمال گم شدن گیرنده نیز کاهش یابد.

عملکرد

ماوس بی سیم 1850 مایکروسافت

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌هایی که کاربران در خرید ماوس به آن توجه می‌کنند، دقت عملکرد ماوس است. مایکروسافت در ماوس 1850 از یک حسگر اپتیکال با دقت DPI ۱۰۰۰ استفاده کرده است، این به مفهوم آن است که حسگر یاد شده قادر است تا در هر اینچ، هزار نقطه را تشخیص دهد. چنین دقتی، باعث می‌شود که نشانگر حرکت نرم و روانی داشته و کاربر کنترل بیشتری بر روی آن داشته باشد.

در کنار دقت ماوس بی‌سیم، عواملی مانند وزن، ابعاد و طول عمر باتری نیز مطرح هستند. 1850 ابعاد بسیار کوچکی دارد، اما وزن آن به نسبت این ابعاد، کمی بالا به نظر می‌رسد، البته این موضوع چندان تجربه‌ی شما را از به کارگیری این ماوس تحت تاثیر نخواهد داد. گفتنی است که انرژی مورد نیاز ماوس بی‌سیم 1850 توسط یک باتری قلمی آلکالاین با سایز AA تامین می‌شود. مایکروسافت مدعی است که هر باتری در حدود ۶ ماه بر روی این دستگاه قادر به شارژدهی است.

جمع‌بندی

ماوس بی سیم 1850 مایکروسافت

1850 ماوسی جمع‌ و جوری است که علیرغم قیمت نسبتا پایین خود، عملکرد بسیار خوبی دارد. دقت ۱۰۰۰ نقطه بر اینچی این دستگاه نوید عملکرد نرم و روانی را می‌دهد، کیفیت مواد به کار رفته در ساخت بدنه‌ی آن مطلوب است، کلیک‌پذیری کلید‌های آن مناسب است و در حالت کلی استفاده از آن، تجربه‌ی نسبتا مناسبی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

ماوس بی‌سیم 1850 مایکروسافت توسط شرکت پانا با قیمت ۵۹,۰۰۰ تومان و گارانتی دو ساله، وارد بازار ایران شده است.

نکات مثبت

  • دقت بسیار بالا
  • جایگیری راحت در دست
  • ابعاد مناسب

نکات منفی

  • وزن نسبتا زیاد
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات