لنوو جلوگیری از نصب لینوکس روی محصولاتش را تکذیب کرد

شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از مطرح شدن ادعاهایی مبنی بر عدم امکان نصب لینوکس روی لپ‌تاپ‌های ویندوز 10، این کمپانی موضوع را قویا تکذیب کرده است.
تبلیغات

لنوو ادعای مطرح شده در مورد جلوگیری از نصب سیستم عامل لینوکس را به طور کامل رد کرده است. شماری از دارندگان لپ‌تاپ یوگا 900 13ISK2 به این موضوع اشاره کرده‌اند که مشکلی وجود دارد که مانع از نصب سیستم‌عامل‌های مبتنی بر لینوکس در این لپ‌تاپ می‌شود. از جمله‌ی کاربران دیگری که به چنین مشکلی برخورده‌اند باید به Ideapad 710S لنوو نیز اشاره کرد. 

کاربران این محصولات پس از آنکه فردی مدعی شد یکی از متخصصان محصول لنوو است، بسیار عصبانی شده‌اند، چراکه این فرد به این موضوع اشاره کرده که با توجه به موافقت نامه‌ی لنوو با مایکروسافت، لپ‌تاپ‌های مورد نظر این کمپانی به همراه ویندوز ۱۰ راهی بازار شده و نمی‌توان سیستم عامل لینوکس را روی آن نصب کرد. 

حال لنوو این موضوع را نفی کرده که جلوی نصب سیستم‌عامل‌های مبتنی بر لینوکس را گرفته است. سخن‌گوی لنوو با رد این مدعی، مشکل مورد نظر را مربوط به حافظه‌ی SSD خوانده که براساس Windows 10 Signature تنظیم شده و نمی‌توان روی آن سیستم عامل لینوکس را نصب کرد. 

وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

برای بالا بردن عملکرد در لپ‌تاپ‌های ویندوزی، از فناوری RAID برای حافظه‌های SSD استفاده کرده و این کمپانی یکی از پیشروان در این زمینه است. لنوو از نصب سیستم‌عامل مبتنی بر لینوکس روی محصولات خود ممانعت نکرده، حال آنکه روی توسعه‌دهندگان سیستم عامل‌های مختلف برای ارائه‌ی درایور برای محصولاتش حساب باز کرده است. 

زمانی که توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل‌های مبتنی بر لینوکس پشتیبانی از این سیستم‌عامل در محصولات لنوو را با ارائه‌ی درایورهای مورد نظر کامل کنند، کاربران می‌توانند گزینه‌ی مورد نظر خود را روی SSD با پشتیبانی از RAID نصب کنند. 

کاربران در پاسخ به توضیحات ارائه شده توسط لنوو، خواستار ایجاد امکانی شده‌اند تا بتوان حافظه‌های SSD را از حالت RAID خارج کرده و در حالت ACHI مورد استفاده قرار دهند. 

اگرچه لنوو مدعی شده مشکل مورد نظر مربوط به درایور این محصولات است، اما یکی از مالکان یوگا ۹۰۰ با انتشار تصویری که برگرفته از کد Bios مربوط به این لپ‌تاپ است، به این نکته اشاره کرده که حل مشکل مورد نظر نیاز ۳۰ ثانیه وقت است.

نسخه‌ی Signature ویندوز ۱۰ مربوط به محصولاتی است که برای بهبود عملکرد ویندوز در آن‌ها نصب می‌شود. مایکروسافت اعلام کرده که هیچ اپلیکیشن اضافی روی این سیستم‌عامل نصب نمی‌شود. براساس اطلاعات ارائه شده کمپانی‌های ایسوس، دل، اچ‌پی و ام‌اس‌آی محصولاتی را مبتنی بر این نسخه راهی بازار می‌کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات