با روتر WRT1900 ساخت Linksys بیشتر آشنا شوید

پنج‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
روتر WRT1900 ساخت لینکسیس یکی از پیشرفته ترین تجهیزات شبکه است که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.
تبلیغات

تجهیزات شبکه و در راس آنها روترها از جمله محصولاتی به شمار می روند که از نظر طراحی و تکنولوژی های به کار رفته در ساخت آنها به شدت مورد توجه علاقمندان به حوزه فناوری قرار می گیرد. کمپانی لینکسیس در حال حاضر به تولید روتر های پیشرفته با عملکرد قابل قبول می‌پردازد و WRT1900 یکی از این نمونه هاست. یک روتر مجهز به ۴ آنتن با استاندارد شبکه بی سیم 802.11ac که امکان برقراری ارتباط در دو باند ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز را فراهم می سازد. در ادامه به معرفی ویژگی ها و فناوری های به کار رفته در روتر Linksys WRT1900AC خواهیم پرداخت.

با توجه به بهره گیری از استاندارد شبکه بی سیم AC، روتر لینکسیس قابلیت ارائه ارتباط بی سیم در دو باند ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز را دارد تا کاربران مدیریت بهتری روی نوع ارتباط خود داشته باشند. فناوری Beamforming به تمرکز ارسال امواج بی سیم به تجهیزات متصل شده به روتر کمک می‌کند. پورت USB3.0 در نظر گرفته شده روی روتر WRT1900AC قابلیت اشتراک‌گذاری فضای ذخیره سازی اکسترنال مانند فلش مموری و هارد دیسک را فراهم می‌سازد تا کاربران متصل به روتر از این تجهیزات به صورت همزمان استفاده کنند.

روتر WRT1900

پورت‌های گیگابیتی اترنت، ارتباطی به میزان ۱۰ برابر سریع‌تر نسبت به پورت های اترنت ۱۰۰ مگابیتی ارائه می‌دهند. سرعت ارتباط بی‌سیم در روتر لینکسیس به ۱.۹ گیگابیت در ثانیه می رسد که در دو باند وایرلس تقسیم می‌شود. پردازش فرآیندها و ارتباطات توسط پردازنده دو هسته‌ای با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز صورت می‌گیرد تا هیچ پروسه‌ای در صف قرار نگیرد.

پردازنده دو هسته‌ای همچنین در استریم کردن چندین داده به صورت همزمان، کاربرد قابل توجهی دارد. نصب، راه‌اندازی و مدیریت روتر بی‌سیم WRT1900AC توسط نرم افزار اختصاصی Smart Wi-Fi و با استفاده از یک گوشی هوشمند امکان‌پذیر است که قابلیتی کاربردی به شمار می‌رود. نرم افزار اختصاصی لینکسیس در حال حاضر برای دو پلتفرم اندروید و iOS عرضه شده که طیف وسیعی از کاربران را شامل می‌شود. امکان دسترسی به عنوان مهمان، کنترل والدین برای مسدودسازی وب سایت‌ها و اولویت بندی تجهیزات برای دریافت پهنای باند بیشتر از جمله ویژگی‌های مدیریتی در روتر Linksys WRT1900AC هستند. در بخش پورت‌های روتر، یک پورت USB 3.0، یک عدد USB 2.0، یک عدد eSATA و چهار پورت اترنت گیگابیتی در نظر گرفته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات