گوگل دکمه فیزیکی ریست را به گوشی های پیکسل اضافه می‌کند

پنج‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل تصمیم گرفته است تا یک دکمه به منظور ری‌استارت کردن را به گوشی‌های پیکسل اضافه کند.
تبلیغات

از آخرین باری که دکمه‌ای برای ریست کردن بر روی یک گوشی‌هوشمند اندرویدی دیده شد حدود سه سال می‌گذرد. در حالی که تولیدکنندگان مختلف چندین سال چنین ویژگی‌ را ارائه می‌کردند، اما گوگل هیچ‌گاه این قابلیت را بر روی محصولات اندرویدی خود قرار نداد. اگر از دستگاه‌های قبلی نسکوس استفاده کرده باشید احتمالا می‌دانید به منظور ری‌استارت کردن این گوشی‌ها باید دکمه‌ی پاور را به مدت چند ثانیه (حدود ۱۰ ثانیه یا بیشتر) نگه دارید تا دستگاه یاد شده ری‌استارت شود. در این شرایط نیازی نیست که ابتدا گوشی را خاموش و مجددا آن را روشن کنیم.

به نظر می‌رسد نهایتا گوگل تصمیم گرفته تا یک دکمه‌ی ری‌استارت را به گوشی‌های هوشمند پیکسل خود اضافه کند. بر اساس تصویری که به تازگی و توسط یک افشاکننده منتشر شده است، گوشی‌های جدید پیکسل سیستم‌عامل اندروید ۷.۱ را اجرا خواهند کرد و هنگامی که دکمه‌ی پاور را بر روی این محصولات فشار دهید، گزینه‌ای برای ری‌استارت کردن در دسترس شما قرار خواهد گرفت. تایید شده که تصویر یاد شده واقعی است اما احتمال دارد که این ویژگی در نسخه‌ی نهایی این محصولات وجود نداشته باشد چرا که این قابلیت، فعلا به طور رسمی منتشر نشده و در حال حاضر در اختیار تست‌کننده‌ها و توسعه‌دهندگان قرار گرفته است.

البته چنین رفتاری برای گوگل چندان غیرمعمول نیست و این کمپانی به حذف ویژگی‌های مشخص در نسخه‌ی نهایی اندروید شهرت دارد. شاید به خاطر داشته باشید که قابلیت تغییر اندازه صفحه و ویژگی‌های مالتی تسکینگ در نسخه‌های پیش‌نمایش توسعه دهندگان اندروید N وجود داشت. اما در نسخه‌ی نهایی اندروید نوقا شاهد چنین قابلیتی نبودیم.

اما ویژگی اشاره شده در این مطلب یک قابلیت بسیار ساده‌ محسوب می‌شود که گوگل باید آن را مدت‌ها پیش اضافه می‌کرد. بنابراین حذف آن از نسخه‌ی نهایی منصفانه نخواهد بود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات