تماشا کنید: بی ام و سیستم رانندگی خودران پیشرفته ی سری ۵ جدید را به نمایش در می آورد

چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بی ام و تعدادی از قابلیت‌های پیشرفته‌ و تازه‌ی نسل جدید سری ۵ که در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد را، پیشاپیش معرفی کرده است.
تبلیغات

کم تر از چهار ماه تا نمایشگاه دیتروت ۲۰۱۷ باقی مانده، و بی ام و در ویدئوی کوتاهی، به معرفی سیستم خودران جدید سری ۵ که از برادر بزرگترش، یعنی سری ۷ به ارث برده را پرداخته است، تا هواداران را برای معرفی و نمایش این خودرو آماده و مشتاق کند.

تمرکز این ویدئو کلیپ بر روی قابلیت خودران و سیستم هوشمند این خودرو است، که مشخص شده قابلیت‌های فرمان و کنترل حرکت در بین خطوط خودکار را نیز از سری ۷ وام گرفته است.

در این سامانه با کمک کروز کنترل فعال، فرمان پذیری و قابلیت توقف و حرکت خودکار، شما نیازی به استفاده‌ی دست و یا پا برای رانندگی نخواهید داشت، که درست مانند قابلیت اتوپایلت تسلا می‌باشد. هنوز مشخص نیست این سیستم تا چه سرعتی توانایی فعالیت دارد، ولی در سری ۷ این سامانه تا سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت، توانایی کنترل خودرو را دارد.

علاوه بر این‌ها، قابلیت هوشمند دیگر سری ۵، هشدار دهی هوشمند، در مواقعی است که خودرویی قصد خروج از کناره‌ی خیابان و پارکینگ را دارد، و در حالت تغییر مسیر به لاین خودروی شماست. در مواقع اضطراری در این فعالیت‌ها، خودرو قابلیت ترمز کامل اضطراری، و یا ترمز کمکی برای راننده را خواهد داشت.

حدس ما بر این است که علاوه بر این‌ها، سری ۵ جدید، قابلیت پارک توسط ریموت خودرو را خواهد داشت که آن را هم از سری ۷ به عاریت خواهد گرفت. در این سیستم شما می‌توانید به جای پارک کردن از طریق فرمان از داخل خودرو، از وسیله‌ی نقلیه‌تان خارج شوید، و توسط ریموت و کلید خودرو اقدام به کنترل خودرو و پارک آن کنید، که برای مسیرهای تنگ و باریک قابلیت پرکاربردی خواهد بود.

خارج از سیستم نرم‌افزاری خودرو، سری ۵ جدید از پلتفرم CLAR استفاده خواهد کرد، که تا ۱۰۰ کیلوگرم از وزن خودرو خواهد کاست.

دانلود با کیفیت ۳۶۰ - دانلود با کیفیت ۷۲۰

نظر شما در باره‌ی این نسل جدید سری ۵ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات