هزینه مورد نیاز برای ساخت یک آیفون 7 حدود 300 دلار است

سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر شما هزینه‌ی ساخت یک آیفون ۷ چقدر است؟ برای پاسخ این سوال بازومیت همراه باشید.
تبلیغات

مدتی پیش اپل جدیدترین گوشی‌های خود یعنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را معرفی کرد. این دو محصول در واقع بهترین آیفون‌هایی به شمار می‌روند که تا کنون ساخته شده و از جمله ویژگی‌های دو گوشی‌هوشمند مورد اشاره می‌توان به قابلیت ضد آب بودن، استفاده از چیپ جدید A10، دوربین بهبود یافته، عمر باتری بیشتر و اسپیکرهای استریو اشاره کرد. اما در عین حال جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز در این دو دستگاه حذف شده است. با توجه به قیمت ۷۵۰ دلاری و ۹۷۰ دلاری آیفون‌های امسال، شاید این موضوع برای شما جالب باشد که ساخت هر کدام از این دو محصول چقدر هزینه نیاز دارد.

پیش از این قیمت هر یک از اجزای به کار گرفته شده در دو گوشی مورد بحث اعلام شده و حالا CNN Money نزدیک‌ترین قیمت ممکن برای ساخت هر آیفون را بر اساس قیمت رایج اجزای به کار رفته در گوشی‌های هوشمند محبوب امروزی اعلام کرده است. در ادامه می‌توانید قیمت هر یک از قطعات به کار گرفته شده در ساخت آیفون ۷ را مشاهده کنید.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که برد اصلی و صفحه‌نمایش، از جمله گران‌ترین بخش‌هایی هستند که در یک گوشی وجود دارد.

  • نمایشگر ۳۷ دلار 
  • باتری ۴ دلار
  • دوربین‌ها ۲۶ دلار
  • برد اصلی ۷۴ دلار
  • اسپیکرها ۱۱.۵ دلار
  • بدنه ۲۲ دلار
  • سایر اجزا ۱۱۷.۵ دلار

سایر قطعات، شامل سنسورهای کوچک، باندها و غیره می‌شود. اما همانطور که گفته شد، در بین تمام قطعات یک گوشی هوشمند، برد اصلی و نمایشگر آن برای کمپانی اپل گران‌ترین آیتم‌ها به شمار می‌روند. باید گفت در مجموع هزینه تمام قطعات مورد نیاز برای ساخت یک آیفون ۷ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، ۲۹۲ دلار خواهد بود و این در حالی است که قیمت این محصول هم اکنون ۷۵۰ دلار تعیین شده است. با توجه به این موضوع، هزینه‌ی مورد نیاز برای تمام قطعات موجود در یک آیفون فقط ۳۵ درصد قیمتی که اپل برای آن تعیین کرده است. البته باید اشاره کنیم که اما و اگرهای زیادی در مورد معادله تعیین قیمت محصول مورد بحث وجود دارد و همچنین به نظر نمی‌رسد که هزینه‌ی کار انجام شده برای ساخت این دستگاه، هزینه نرم افزار، هزینه‌ی تبلیغات و بازاریابی و موارد دیگر در قیمت اعلام شده توسط CNN Money در نظر گرفته شده باشند. می‌توان گفت با ترکیب و تمام این عوامل است که قیمت نهایی یک محصول تعیین می‌شود.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا قیمت تعیین شده برای آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را منطقی می‌دانید؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات