با سریع ترین سدان‌ های جهان با سرعت بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت آشنا شوید

چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
در این جا شما را با خودروهای سدان بسیار سریع آشنا خواهیم کرد که حداکثر سرعت آن‌ها بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است.
تبلیغات

با وجود خودروهایی چون تسلا مدل S و مرسدس بنز S65 AMG در بازار خودروی امروز دیگر کمبودی از نظر سدان‌های بسیار سریع و قدرتمند وجود ندارد. مساله این است که اگر بخواهید به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت و یا بالاتر دست پیدا کنید تنها خودروهای کمی وجود دارند که بتوانند این کار را انجام دهند. در حقیقت تنها پنج خودروی چهار در در بازار وجود دارند که می توانند به صورت استاندارد به این سرعت دست پیدا کنند. در ادامه همراه زومیت باشید.

با وجود داشتن خودروهای بسیار قوی و جاده‌هایی بسیار خوب اما جالب است بدانید که هیچ یک از این خودروها از کشور ایتالیا و ژاپن نیستند و تنها یکی از آن‌ها آلمانی است. بیشتر خودروهایی که توانایی رساندن چهار سرنشین را به چنین سرعتی دارند از کشورهای انگلیسی زبان هستند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستنید که اخبار دنیای خودرو را دنبال می‌کنند حتما این خودروها را خواهید شناخت. پس بهتر است تا یک پیست با مسیر مستقیم کافی پیدا کنید تا با این خودروها بتوانید پدال گاز را بفشارید.

بنتلی Flying Spur W12 S

بنتلی فلایینگ اسپر

بنتلی نسخه‌های زیادی از مدل کنتیننتال را به تولید رسانده است که می‌توانند به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند و حتی خودروی کراس اوور بنتایاگا را نیز تولید کرده است که آن نیز توانایی رسیدن به چنین سرعتی را دارد، اما این کمپانی به تازگی اقدام به بهبود قابلیت‌های مدل فلایینگ اسپر کرده است. این خودرو که همین هفته‌ی پیش رونمایی شد اولین خودروی این لیست است که توانایی رسیدن به چنین سرعتی را دارد، البته چنین عملکردی با توجه به پیشرانه‌ی ۶ لیتری توربوشارژر دار ۱۲ سیلندر این خودرو چندان دور از انتظار نیست. این پیشرانه توانایی تولید ۶۲۶ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو معادل ۴.۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت است.

استون مارتین Rapid S

استون مارتین

بنتلی فلایینگ اسپر تنها خودروی سدان بریتانیایی نیست که می تواند به سرعتی فراتر از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. آخرین نسخه‌ی استون مارتین رپید اس نیز این توانایی را دارد. این مدل که در اصل نسخه‌ ای چهار در از مدل DB9 است مجهز به پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر وی شکل به حجم ۶ لیتر و از نوع تنفس طبیعی است که می تواند ۵۵۲ اسب بخار قدرت تولید کند. حداکثر سرعت این خودرو معادل ۳۲۶ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن نیز تنها ۴.۴ ثانیه است.

کادیلاک CTS-V

کادیلاک

دیترویت با تولید جدیدترین مدل کادیلاک CTS-V توانایی‌های خودش را در تولید سدان‌های قدرتمند برای رقابت با محصولات اروپایی اثبات کرد. این خودروی قدرتمند و توانا به یک پیشرانه‌ی سوپرشارژردار V8 به حجم ۶.۲ لیتر مجهز است که می تواند ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۴ نیوتون متر گشتاور تولید کند که در مقایسه با رقبای ۱۲ سیلندر اروپایی‌اش بیشتر است. نتیجه‌ی چنین قدرتی بنابر اعلام کارخانه‌ی سازنده، شتاب صفر تا صد ۳.۷ ثانیه و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

 دوج چارجر SRT هلکت

هلکت

دوج با تولید این مدل به خوبی نشان داد که برای یافتن یک سدان قدرتمند نیازی نیست تا حتما به سراغ خودروهای سوپر سدان بروید و می‌توانید به جای آن‌ها پیشرانه‌ی هلکت دوج را انتخاب کنید. این هیولای V8 سوپرشارژردار ۶.۲ لیتر حجم دارد و می تواند قدرت ۷۰۷ اسب بخار و گشتاور ۸۸۱ نیوتون متر را بیرون دهد. این پیشرانه در مدل چلنجر هلکت نیز مورد استفاده قرار گرفته است، با این حال، مدل سدان چارجر می‌تواند در عرض ۲.۹ ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن نیز به ۳۲۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که این خودرو را تبدیل به سریع‌ترین سدان موجود در بازار می کند.

بی ام و آلپینا B6 گرند کوپه

بی ام و

همانطور که بسیاری از شما می دانید، کمپانی آلپینا خودروهای چهار در بسیاری را تولید می‌کند که می توانند به مرز سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند گرچه همگی این مدل‌ها در بازار امریکای شمالی قابل خریداری نیستند. در بازار اروپا مدل B5 Biturbo توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۲۸ کیلومتر بر ساعت، مدل B6 Biturbo Grand Coupe توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت و مدل B7 Biturbo نیز توانایی رسیدن به سرعت ۳۲۹ کیلومتر بر ساعت را دارد. متاسفانه مدل B5 که بر اساس بی ام و سری ۵ تولید شده است در بازار ایالات متحده به فروش نمی‌رسد و نسخه‌ای از مدل B7 نیز که برای این بازار در نظر گرفته شده است دارای حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت است. اما مدل B6 می تواند به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن معادل ۳.۷ ثانیه است. این خودرو بر اساس بی ام و سری ۶ چهار در تولید شده است و می‌توان آن را از نمایندگی‌های فروش بی ام و در سراسر کشور آمریکا خریداری کرد.

فراری

یک نکته‌ی مهم وجود دارد و ان این است که خودروهای سدان قدرتمندی وجود دارند که در این لیست نامی از ان‌ها برده نشده است. خودروهایی مانند بی ام و ‌های سری M، مرسدس‌های AMG و آئودی‌های کواترو همگی خودروهای بسیار قدرتمند و توانایی هستند که در نسل بعدی خود می‌توانند در این لیست جای گیرند. خودروهای دیگری مانند پورشه پانامرا، مازراتی کواتروپورته و جگوار XJR نیز بسیار در حال نزدیک شدن هستند اما فعلا نتوانسته‌اند به باشگاه ۳۲۰ کیلومتری‌ها بپیوندند.

همچنین باید گفت که راه های دیگری نیز برای رساندن چهار سرنشین به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت وجود دارد. اگر سرنشینان شما از فضای تنگ خودروهای دو در گله ای نداشته باشند می‌توان به خودروهایی مانند استون مارتین ونکوئیش، بنتلی کنتیننتال جی تی اسپید و فراری GTC4 Lusso نیز می‌توان چنین کاری را انجام داد. ضمنا تیونرهایی مانند برابوس و جی پاور خودروهای تقویت شده‌ای را تولید می‌کنند که می توانند به چنین سرعتی دست پیدا کنند. گزینه‌ی دیگر نیز بنتلی بنتایاگا به عنوان سریع‌ترین سدان جهان است که می تواند به این سرعت برسد اما باید در نظر داشت که این خودرو تا زمان زیادی نخواهد توانست این عنوان را حفظ کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات