المپوس از توسعه دوربین پرچمدار E-M1 Mark II در فتوکینا 2016 خبر داد

دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
مطالعه 3 دقیقه
المپوس در جریان فتونیکا ۲۰۱۶ اعلام کرد که دوربین پرچمدار E-M1 Mark II را با سنسور ۲۰ مگاپیکسلی در دست توسعه دارد.
تبلیغات

المپوس در جریان برگزاری فتوکینا ۲۰۱۶ اعلام کرد که دوربین پرچمدار E-M1 Mark II را در دست توسعه دارد. از قابلیت‌های این دوربین ۲۰ مگاپیکسلی می‌توان به ثبت تصاویر با فرمت Raw با نرخ ۱۸ فریم در هر ثانیه با فوکوس خودکار یا ۶۰ فریم در هر ثانیه بدون درگیر کردن فوکوس خودکار اشاره کرد. 

این دوربین اواخر سال جاری میلادی راهی بازار خواهد شد. المپوس اعلام کرد دوربین پرچمدارش پس از فرآیند توسعه‌ی چهار ساله‌ راهی بازار خواهد شد. اطلاعات ارائه شده توسط المپوس نشان از این دارد که این دوربین با بهبود داینامیک رنج و بهبود عملکرد کاهش نویز به میزان یک واحد نوردهی (1EV) راهی بازار خواهد شد. 

از دیگر قابلیت‌های دوربین المپوس باید به فوکوس تشخیص فاز ۱۲۱ نقطه‌ای از نوع کراس-تایپ اشاره کرد که دامنه‌ی بیشتری از منظره‌ی عکاسی را در مقایسه با نسل پیش پوشش می‌دهد. همچنین E-M1 Mark II از الگوریتم بهتری بهره می‌برد که سرعت فوکوس را افزایش خواهد داد. 

المپوس اعلام کرده که سیستم فوکوس خودکار به کار گرفته شده در این دوربین کاملا جدید است و از نظر عملکرد، دقت و سرعت بهبود پیدا کرده است. این پیشرفت برگرفته از دو پردازنده‌ی دو هسته‌ای است که یکی از این پردازنده‌ها به سیستم فوکوس خودکار اختصاص پیدا کرده است. 

دوربین المپوس قادر است تا ویدیوهایی با رزولوشن 4K را با نسبت تصویر عریض‌تر DCI Cinema 4K تا بیش از ۲۳۶ مگابیت بر ثانیه ذخیره کند. ویوفایندر الکترونیکی این دوربین تصاویر را با نرخ ۱۲۰ فریم در هر ثانیه و پاسخ دهی ۶ فریم بر ثانیه نمایش خواهد داد. همچنین باید به باتری با ظرفیت بالاتر و شارژ سریع در کنار اسلات دوگانه UHS-II SD اشاره کرد. المپوس دوربین خود را به گونه‌ای طراحی کرده که گریپ بهتری داشته و می‌توان آن را به راحتی با لنز‌های بزرگ در دست گرفت. 

با استفاده از قابلیت Pro Capture می‌توان با فشار دادن کلید شاتر بصورت نیمه تصاویر با رزولوشن بالا را ثبت کرد، بطوری که تا فشردن کامل کلید شاتر بیش از ۱۴ تصویر ثبت می‌شود. 

بنابر اطلاعات المپوس این دوربین در مقایسه با نسل پیش شاهد کاهش یک سومی وزن و اندازه است. به این ویژگی‌ها باید تکنولوژی لنز و تثبیت کننده‌ی تصویر را نیز اضافه کرد. سایز سنسور را نیز باید ویژگی دیگری خواند که این دوربین را سرآمد می‌کند. بنابر ادعای المپوس، دوربین جدید این کمپانی با بهره‌گیری از سنسور OM-D سنسور APS-C را پشت سر می‌گذارد.

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات