مشخصات نسخه TI کارت گرافیکی GEFORCE GTX 1080 فاش شد

جمعه ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر به دنبال پردازنده ای با قدرت بین GTX 1080 و GTX Titan X هستید GTX 1080 Ti مخصوص شما است.
تبلیغات

حالا که انویدیا پردازنده‌ی GTX Titan X را برای علاقمندان به پردازنده‌های بالارده با چیپ گرافیکی پاسکال معرفی کرده است، باید منتظر پردازنده‌ی دیگری برای مصرف کنندگان باشیم.

این پردازنده‌ی جدید با نام GeForce GTX 1080 Ti معرفی خواهد شد و از لحاظ قدرت پردازشی بین دو پردازنده‌ی GTX Titan X و GTX 1080 قرار خواهد گرفت. با این حال 1080 Ti نیاز به قدرت ۲۵۰ واتی دارد که بیشتر از مقدار مورد نیاز برای GTX 1080 است.

بنابر اطلاعات فاش شده، پردازنده‌ی جدید مبتنی بر طراحی هسته‌ی GP102 GPU انویدیا خواهد بود، از این طراحی در نسخه‌ی بروز شده‌ی GTX Titan X استفاده شده است. با این حال احتمالا GTX 1080 Ti از حافظه ویدیو GDDR5 بهره خواهد برد که روی GTX 1070 و GTX 1060 استفاده شده است. این حافظه‌ی نسبتا کند به معنای این است که 1080 Ti پهنای باند حافظه‌ی کندتری از Titan X خواهد داشت اما با این حال پهنای باند آن بیشتر از GTX 1080 خواهد بود.

انویدیا به تازگی نسخه ۳ گیگابایتی از GTX 1060 را با قیمت ۲۰۰ دلار معرفی کرده است تا با پردازنده‌ی Radeon RX 480 ای ام دی رقابت کند. در اوایل ماه جولای نیز نسخه‌ی ۶ گیگابایتی این پردازنده‌ نیز با قیمت ۲۵۰ دلار معرفی شد. GTX 1080  اواخر ماه مه با قیمت ۶۰۰ دلار عرضه و GTX 1070 نیز با قیمت ۳۷۹ دلار از ماه ژوئن وارد بازار شد.

از بین این پردازنده‌ها، GTX 100 با داشتن ۱۲۸۰ هسته‌ی CUDA کندترین بوده و سرعت کلاک پایه‌ی آن نیز ۱٫۵۰۶ مگاهرتز است که می‌تواند تا ۱٫۷۰۸ مگاهرتز افزایش پیدا کند. GTX 1070 مقداری قوی‌تر از 1060 بوده و ۱٫۹۲۰ هسته‌ی CUDA دارد که سرعت کلاک آن ۱٫۵۰۶ و ۱٫۶۸۳ مگاهرتز است. GTX 1080 قدرتمندترین این سه بوده و دارای ۲٫۵۶۰ هسته با سرعت کلاک ۱٫۶۰۷ و ۱٫۷۳۳ مگاهرتز است. اما نسخه‌ی Ti دارای ۳٫۳۲۸ هسته‌ی CUDA خواهد بود که سرعت کلاک بین ۱٫۵۰۳ و ۱٫۶۲۳ مگاهرتز دارد.

در جدول زیر می‌توانید مشخصات احتمالی Ti را با دیگر پردازنده‌های انویدیا مقایسه کنید:

مشخصات فنی کامل، بهترین قیمت کارت گرافیک در فروشگاه‌های اینترنتی و مقایسه‌ی کامل انواع کارت گرافیک را در بخش محصولات مشاهده کنید؛ انواع کارت گرافیک انویدیا Geforce و Quadro و کارت گرافیک‌ AMD رادئون برای مقایسه و خرید در دسترس کاربران است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات