رونمایی جگوار لندروور از پیشرانه و جعبه دنده‌ی جدید

چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گروه جگوار لندروور پیشرانه‌ی جدید خود را در کنار جعبه دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار رونمای کرد.
تبلیغات

گروه جگوار لندروو تولید پیشرانه‌ی جدید ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی از سری Ingenium را آغاز کرده است، همچنین این سازنده جعبه دنده‌ی خودکار جدید خود که دارای هشت دنده است را نیز معرفی نمود.

این پیشرانه‌ی چهار سیلندر جدید، جدیدترین پیشرانه ای است که به خانواده‌ی پیشرانه‌های ماجولار اینجینیوم اضافه شده است. هر سیلندر این پیشرانه دارای ۵۰۰ سی سی حجم است که این مورد سبب افزایش انعطاف پذیری و همچنین مقیاس پذیری این پیشرانه‌ شده است.

لندروور

جگوار هنوز قدرت خروجی این پیشرانه را اعلام نکرده است اما گفته است که این پیشرانه‌ی جدید دارای ۱۵ درصد مصرف سوخت کمتر و ۲۵ درصد قدرت بیشتر نسبت به پیشرانه ای است که قرار است جایگزین آن شود. مشتریان از سال ۲۰۱۷ امکان سفارش این پیشرانه‌ی جدید را در خودروهایشان خواهند داشت. 

لندروور

این خودروساز بریتانیایی همچنین یک جعبه دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار از انواع دو کلاچه را نیز توسعه داده است که ضریب دنده‌ی آن تا عدد ۲۰:۱ گسترش یافته است، این مورد سبب بهبود مصرف سوخت تا ۱۰ درصد می‌شود. این جعبه دنده، نسبت به جعبه دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار فعلی این شرکت ۲۰ کیلوگرم سبک‌تر است.

 این جعبه دنده‌ی جدید که با نام TRANSCEND شناخته می‌شود می‌تواند در خودروهای چهارچرخ محرک و یا دیفرانسیل عقبی که پیشرانه‌ی آن‌ها به صورت طولی (Longitudinal) نصب شده باشد مورد استفاده قرار گیرد. به گفته‌ی جگوار این جعبه دنده به طور مشخص تاثیر مثبتی در قابلیت خارج از جاده‌ی محصولات این شرکت خواهد داشت. 

لندروور

مسئول مهندسی گروه جگوار لندروور، نیک راجرز در اینباره می‌گوید: "نوآوری‌های زیست محیطی به عنوان قلب استراژی ما در کاهش آلایندگی خودروها تا سال ۲۰۲۰ شناخته می‌شوند. با تحقیقات بسیاری که روی پروژه‌هایی نظیر TRANSCEND انجام گرفته و همچنین توسعه‌ی پیشرانه‌های سری اینجینیوم، خودروهای گروه جگوار لندروور کاهش چشمگیری را در انتشار گاز دی اکسید کربن تجربه خواهند کرد. همچنین تا سال ۲۰۲۰ تکنولوژی‌های جدید به ما کمک خواهد کرد تا انتشار دی اکسید کربن خودروها را تا بیش از ۲۵ درصد کاهش دهیم."  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات