اچ پی خط تولید چاپگرهای سامسونگ را یک میلیارد دلار می‌خرد

سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت‌ سامسونگ طی توافقی، مالکیت اختراعات و کارمندان بخش چاپگرهایش را به قیمت یک میلیارد دلار به اچ‌پی واگذار کرد.
تبلیغات

اگرچه فروش جهانی چاپگرها رو به کاهش است، شرکت اچ‌پی تصمیم گرفته سهم بیشتری از این بازار را در اختیار بگیرد. اچ‌پی اعلام کرده که با شرکت سامسونگ به توافق رسیده تا شاخه‌ی تولید چاپگر این شرکت را با مبلغی معادل ۱.۰۵ میلیارد دلار خریداری کند.

این قرارداد، که احتمالا طی یکسال آینده نهایی خواهد شد؛ به سود هر دو شرکت تمام می‌شود. با این خرید، اچ‌پی حضور خود را در آسیا پررنگ‌تر خواهد کرد؛ و می‌تواند از تکنولوژی چاپگرهای سامسونگ بهره‌برداری کند. به این ترتیب سامسونگ با کنار رفتن از صنعت چاپگرها،‌ می‌تواند انرژی خود را به تولید گوشی‌های هوشمند، تلویزیون و چیپ‌های مموری اختصاص دهد.

«انریکه لورِس»، رئیس شاخه‌ی چاپگرها و تصاویر شرکت اچ‌پی، می‌گوید: «در آینده، کشور کره به یکی از مهم‌ترین سایت‌های کسب و کار شرکت اچ‌پی در زمینه‌ی پرینتر تبدیل خواهد شد.»

اچ‌پی با این خرید به ۶۰۰۰ کارمند و ۶۵۰۰ پتنت تکنولوژی سامسونگ دست خواهد یافت. طبق گفته‌ی لورس، از ۶ هزار کارمند سامسونگ تقریبا ۲۰۰۰ نفر در بخش تحقیقات و مهندسی، ۱۰۰۰ نفر در بخش فروش و پشتیبانی؛ و سایرین در بخش تولید و سرویس‌دهی مشغول فعالیت هستند.

توان تران، مدیرکل جهانی بخش پرینت اداری شرکت اچ‌پی، می‌گوید که اچ‌پی با این خرید راه خود را به صنعت کپی باز خواهد کرد. پرینت سریع یکی از نکات کلیدی در صنعت کپی است؛ و تکنولوژی پرینت لیزری سامسونگ، یکی از اختراعاتی است که اچ‌پی می‌تواند به آن دسترسی پیدا کند.

گزارشی که در ماه می منتشر شد، نشان می‌دهد فروش کلی چاپگرها در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶، نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افت کرده است. اچ‌پی تا به امروز بیشترین سهم از بازار چاپگرها (سهمی معادل ۳۶ درصد) را در اختیار دارد. «Brother»، «Epson» و سامسونگ در رتبه‌های بعدی قرار دارند. با خرید کسب و کار چاپگرهای سامسونگ، اچ‌پی نه تنها یکی از رقبایش را از دور خارج می‌کند؛ بلکه به بازار بزرگتری در آسیا و درآمد سامسونگ از فروش چاپگر دست می‌یابد. سامسونگ در فروش چاپگر بر همکاری با خریداران تجاری تمرکز داشت.

تران می‌گوید: «اچ‌پی به زودی دستگاه‌های کپی جدیدی را معرفی خواهد کرد که از تکنولوژی لیزر و تونر سامسونگ بهره‌مند هستند.»

با وجود اینکه بازار چاپگرها روز به روز محدودتر می‌شود و خریداران به نسخه‌های دیجیتال اسناد خود بسنده می‌کنند؛ این بازار همچنان فضایی بسیار پردرآمد است. از ۲۳،۱۱۴،۹۱۸ دستگاه چاپگر که در فصل اول سال ۲۰۱۶ فروش رفته، اچ‌پی سهمی معادل ۸،۳۸۵،۰۱۴ را در اختیار داشته است؛ و حالا با خرید کسب و کار سامسونگ این شرکت می‌تواند به سهم بیشتری از بازار دست یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات