سونی از دو اکشن کم جدید خود رونمایی کرد

یک‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی دو اکشن کم جدید به نام FDR-X3000R و HDR-AS300R را معرفی کرد. کیفیت فیلمبرداری این اکشن‌کم‌ها به ترتیب 4K و فول اچ‌دی بوده و از فناوری لرزشگیر تصویر سونی بهره می‌برند. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

سونی از دو اکشن‌کم جدید خود با نام‌های FDR-X3000R و HDR-AS300R رونمایی کرد. تفاوت اصلی این دو مدل در کیفیت ثبت ویدیو است. مدل اول می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت 4K UHD ثبت کند در حالی که کیفیت فیلم‌های ثبت شده با مدل دوم فول اچ‌دی است.

از جمله امکانات کلیدی این دوربین‌های جدید می‌توان به تثبیت کننده‌ی اپتیکال تصویر اشاره کرد. سونی این فناوری را Balanced Optical SteadyShot یا به اختصار B.O.SS نامیده است. این فناوری شامل دوربین و لنزهایی می‌شود که با یکدیگر هماهنگ شده و به صورت همزمان حرکت می‌کنند تا بتوانید ویدیویی بدون لرزش ثبت کنید.

این دوربین‌ها از سنسور Exmor R CMOS بهره برده و پردازنده‌ی تصویری آن‌ها نیز BIONZ X است. ویدیو ثبت شده با کیفیت 4K و با نرخ ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه یا ۱۰۸۰p با نرخ ۵۰ مگابیت بر ثانیه خواهد بود. مدل 4K همچنین می‌تواند ویدیوهای صحنه آهسته را با کیفیت فول اچ‌دی و سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. با مدل Full HD نیز می‌توان ویدیوهای صحنه آهسته را با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه و با کیفیت اچ‌دی ثبت کرد. علاوه بر این در این دو دستگاه از لنز‌های جدید Zeiss Tessar استفاده شده که نسبت به دیگر اکشن‌کم‌ها اعوجاج کمتری دارند.

دو دوربین مورد بحث ضدآب بوده و می‌توان از آن‌ها به مدت ۶۰ دقیقه در زیر آب نیز استفاده کرد. از آنجا که این دوربین‌ها خود مجهز به نمایشگر نیستند، می‌توانید به صورت اختیاری مچ‌بند کنترل از راه دور مخصوص آن‌ها را نیز خریداری کنید تا از این طریق نمای زنده‌ای از دوربین را بر روی دستان خودداشته باشید. علاوه بر این می‌توان از طریق این مچ‌بند، دوربین‌های یاد شده را کنترل کرد. این روش امکان دسترسی به تمام قابلیت‌های دوربین را برای کاربر فراهم کرده و علاوه بر این در مواقعی که دوربین در جایگاهی قرار گرفته باشد که دسترسی به آن سخت مسیر شود، می‌توان با استفاده از این مچ‌بند، عملیات ضبط فیلم و ... را کنترل کرد.

دوربین Sony FDR-X3000 با قیمت ۴۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. همچنین دوربین Sony FDR-X3000R به همراه مچ‌بند کنترلی با قیمت ۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد. مدل The HDR-AS300 نیز ۳۰۰ دلار قیمت دارد و HDR-AS300R به همراه مچ‌بند کنترل از را دور، ۴۵۰ دلار است. این محصولات در اواخر ماه سپتامبر و در آمریکای شمالی عرضه خواهند شد.

نظر شما در مورد این دوربین‌ها چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات