برخی از مدل های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس از مودم 4G LTE اینتل بهره می‌‌برند

شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های اخیر حکایت از آن دارند که شایعه‌های مبنی بر استفاده‌ی اپل از مودم‌های 4G LTE اینتل در برخی از مدل‌های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس حقیقت دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طی چند سال گذشته، گمانه‌زنی‌هایی در خصوص برنامه‌ی اپل برای استفاده از تراشه‌‌های مودم اینتل در بخشی از مدل‌های آیفون وجود داشت. اما امروز این شایعات رنگ واقعیت به خود گرفته‌اند و تراشه‌ی مودم 4G LTE اینتل در تعدادی از مدل‌های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس که تحت شبکه‌های GSM آمریکا مانند T-Mobile و AT&T کار می‌کنند، به کار گرفته شده است. اما شبکه‌های CDMA مانند Verizon و Sprint از هر دو تراشه‌ی ساخت اینتل و کوالکام پشتیبانی می‌کنند. طی چند سال گذشته اپل از مودم‌های ساخت کوالکام در گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کرد.

طبق گزارش‌های منتشر شده، اپل در سال ۲۰۱۵ تیمی را به شهر مونیخ که در آن مودم‌های 4G LTE مدل 7630 اینتل ساخته شده بود، فرستاد. در آنجا دو شرکت یاد شده بهینه‌سازی این مودم را برای به کارگیری در گوشی‌های آیفون، آغاز کردند. گفته می‌شود که مودم کوالکام در تمامی مدل‌های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس که تحت شبکه‌‌ی Verizon و Sprint هستند، به کار گرفته شده است، اما مدل‌های تحت شبکه‌ی T-Mobile ،AT&T و سایر شبکه‌ها، دارای دو نسخه‌ی مجهز به مودم‌های اینتل یا کوالکام هستند.

اپل معمولا مایل است تا برای قطعات اصلی، چند تامین‌کننده داشته باشد. در این حالت کمپانی مطمئن است که حتی در صورتی که یکی از تامین‌کننده‌ها با مشکل مواجه شود، دچار کمبود قطعه نخواهد شد. این موضوع همچنین اپل را قادر می‌سازد تا تامین‌کننده‌ها را از لحاظ قیمت به رقابت وادارد. خوشبختانه تفاوت فاحشی بین دو مودم از لحاظ عملکرد وجود ندارد. سال گذشته برخی از دارندگان آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس بر این باور بودند که عملکرد تراشه‌های A9 ساخت سامسونگ و TSMC با یکدیگر متفاوت است. تراشه‌های ساخت TSMC در بنچمارک‌ها عملکرد بهتری نسبت به نمونه‌های ساخت سامسونگ داشتند و عمر باتری بیشتری نیز داشتند. اما این جنجال با بیانیه‌ی اپل در این خصوص فروکش کرد. طبق اعلام اپل، تفاوت عمر باتری، بین ۲ تا ۳ درصد بوده است که در بازه‌ی قابل قبول این شرکت قرار می‌گیرد. اینتل امیدوار است که در آیفون‌های بعدی، علاوه بر تراشه‌ی مودم، در تولید تراشه‌های Ax نیز نقش داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات