سامسونگ برای توسعه پردازنده گرافیکی اختصاصی خود با AMD و Nvidia مذاکره می‌کند

شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در تلاش است تا پردازنده‌ی گرافیکی مستقلی را برای گوشی‌های هوشمندش توسعه دهد. انتظار می‌رفت تراشه‌ی سامسونگ مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی این کمپانی در گلکسی نوت 7 به کار گرفته شود، اما این‌چنین نشد. حال اخباری در رابطه با مذاکرات سامسونگ با AMD و Nvidia منتشر شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سامسونگ در تلاش است تا پردازنده‌ی گرافیکی خود را در تراشه‌هایش مورد استفاده قرار دهد. شایعات به گوش رسیده نشان از رونمایی از پردازنده‌ی گرافیکی سامسونگ در گلکسی نوت ۷ داشت، اما به نظر می‌رسد سامسونگ نتوانسته تا به امروز پیشرفت درخوری را در این حوزه داشته باشد. پس از رونمایی از گلکسی نوت ۷، حال اخبار جدیدی در رابطه با تلاش‌های سامسونگ برای توسعه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی شنیده می‌شود.

در حال حاضر سامسونگ از پردازنده‌های گرافیکی ARM در تراشه‌های سری اکسینوس خود استفاده می‌کند. براساس اطلاعات ارائه شده، سامسونگ در حال مذاکره‌ با انویدیا و AMD است تا از این طریق گواهی پردازنده‌های گرافیکی یکی از این دو کمپانی را برای استفاده در تراشه‌ی خود دریافت کند. شنیده‌ها گویای این موضوع است که انویدیا از شانس بیشتری برای همکاری با سامسونگ برخوردار است، چراکه معماری پاسکال این کمپانی بهتر از رقیبش یعنی AMD است. البته نباید شانس AMD را در این موضوع کم تصور کرد، چراکه پس از رونمایی از کنسول پلی استیشن پرو توسط سونی که از وجود پردازنده‌ی گرافیکی مبتنی بر معماری پولاریس AMD بهره می‌برد، این کمپانی نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. پلی استیشن پرو سونی از استریم 4K بازی‌ها پشتیبانی می‌کند.

انتظار می‌رود سال آینده‌ی میلادی شاهد رونمایی از تراشه‌های اکسینوس با پشتیبانی از معماری سیستم ناهمگن باشیم. همچنین کره‌ای‌ها در حال کار روی پشتیبانی از CDMA روی تراشه‌های اکسینوس هستند و انتظار می‌رود از سپتامبر سال آینده‌ی میلادی این تراشه‌ها وارد فرآیند تست و آزمایش شوند. با توجه به اینکه سامسونگ در تلاش است تا از CDMA در تراشه‌های اکسینوس پشتیبانی کند، از این‌رو شاید در گلکسی اس ۹ شاهد عرضه‌ی این گوشی در یک نسخه باشیم که از وجود تراشه‌ی اکسینوس بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات