سونی اکسپریا ایکس کامپکت معرفی شد؛ بدنه سرامیکی با نمایشگر ۴.۶ اینچی و پردازنده اسنپدراگون ۶۵۰

پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
سونی لحظاتی پیش در خلال کنفرانس خود در نمایشگاه IFA 2016 از دو گوشی‌ جدید خود رونمایی کرد. اکسپریا ایکس کامپکت جدیدترین محصول سونی در رده‌ی گوشی‌‌های قدرتمند با اندازه‌ی کوچک‌تر نسبت به پرچمداران است. برای آشنایی بیشتر با دستگاه، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طرفداران سری گوشی‌‌های کامپکت سونی قطعا لحظات خوبی را در پیش‌رو دارند. این شرکت به تازگی جدید‌ترین گوشی‌ این رده را با نام اکسپریا ایکس کامپکت (Xperia X Compact) رونمایی کرد. این گوشی‌ هوشمند نیز مانند محصولات پیشین این رده، قابلیت‌های سخت‌افزاری پرچمدار‌ها را در اندازه‌ی کوچکتری برای کاربران به ارمغان می‌آورد. 

ایکسپریا ایکس کامپکت در کنار برادر بزرگ‌تر خود، اکسپریا XZ‌ معرفی شد و در ویژگی‌های مشترک زیادی نیز دارد. این گوشی از نمایشگر ۴.۶ اینچی با رزولوشن 720p بهره می‌برد. البته شاید این بخش برای طرفداران گوشی‌های هوشمند سایز کوچک ناامید کننده باشد. اما با توجه به رزولوشون 1080p اکسپریا XZ چندان هم نمی‌توان به پیکسل‌های کمتر اکسپریا ایکس کامپکت خورده گرفت.

گوشی هوشمند جدید و کوچک سونی از پردازنده‌ی کوالکوم اسنپدراگون ۶۵۰ استفاده می‌کند. این پردازنده در کنار ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم توان مناسبی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است که متاسفانه به دلیل نبود درگاه کارت میکرو اس‌دی، تنها گزینه‌ی پیش‌رو کاربران خواهد بود. باتری ۲۷۰۰ میلی‌آمپری نیز وظیفه‌ی تامین نیروی مورد نیاز اکسپریا ایکس کامپکت را برعهده خواهد داشت.

سونی اکسپریا ایکس کامپکت

با وجود سخت‌افزاری ضعیف‌تر، اکسپریا ایکس کامپکت از بدنه‌‌‌ای با کیفیت بالا و مشابه با اکسپریا XZ بهره می‌برد. طراحی این گوشی در حاشیه‌‌های خود با انحنا روبرو است که پیش از این در گوشی‌های نوکیا و مایکروسافت دیده بودیم و سونی از آن با نام Loop Design‌ نام می‌برد. لبه‌های بالا و پایین اکسپریا ایکس کامپکت نیز طراحی صافی دارد. 

یکی از نقاط قوت جدیدترین عضو خانواده‌ی سری کامپکت سونی، دوربین ۲۳ مگاپیکسلی آن است که مشابه با نمونه‌ی به کار رفته در اکسپریا XZ است. این دوربین از سنسور Exmor Rs ساخت سونی با اندازه‌ی ۱/۲.۳ اینچ بهره می‌برد. ترکیب سنسور مذکور با موتور پردازش تصویر بایونز (Bionz) و لنز سری G سونی، نوید ثبت عکس‌های باکیفیتی را می‌دهد. دوربین این گوشی همچنین از تکنولوژی از دریافت نور و پردازش سه مرحله‌‌ای آن بهره می‌برد تا جزئیات بیشتری در عکس‌های ثبت شود. سونی از فوکوس خودکار لیزری برای فوکوس سریع‌تر در کنار سنسور اینفرارد RGB در دوربین گوشی‌های جدید خود استفاده کرده است.

سونی اکسپریا ایکس زد

اکسپریا ایکس کامپکت در واقع تلفیقی از مشخصات سخت‌افزاری اسکپریا ایکس و دوربین  اکسپریا XZ و تعبیه‌ی آن‌ها در بدنه‌ای با نمایشگر ۴.۷ اینچ است. متاسفانه گوشی‌‌های سری کامپکت سونی از قیمت رقابتی برخوردار نبوده‌اند. امیدوارم شاهد این مشکل اکسپریا ایکس کامپکت نباشیم.

در ادامه می‌توایند مشخصات فنی اکسپریا ایکس کامپکت را در کنار اکسپریا XZ مشاهده کنید.

سونی اکسپریا ایکس کامپکت
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات