اچ پی از کامپیوتر ماژولار Elite Slice و کامپیوتر Pavilion Wave رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی اچ‌پی که در زمینه‌ی تولید انواع کامپیوترهای شخصی و سرورها شناخته شده است، روز گذشته از یک کامپیوتر ماژولار به نام Elite Slice و یک کامپیوتر به نام Pavilion Wave رونمایی کرد. هر دو محصول طراحی زیبا و مشخصات فنی جذابی دارند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کمپانی اچ‌پی روز گذشته از دو کامپیوتر دسکتاپ با طراحی غیرمعمول رونمایی کرد. الیت اسلایس نام کامپیوتر این کمپانی است که طراحی ماژولار دارد و خریداران می‌توانند قطعاتی که روی هم قرار می‌گیرند را انتخاب کنند، در حالی که پاویلیون ویو نام کامپیوتر دیگری از اچ‌پی است که طراحی آن مشابه یک برج مثلثی‌شکل است. این کامپیوتر به دو میکرفون و قابلیت حذف نویز مجهز شده تا بتوان از سیستم تشخیص صدا با کیفیت بسیار بالا بهره برد.

ایده‌ی کامپیوتر ماژولار برای کاربرانی مناسب است که علاقه دارند تنها از سخت‌افزار مورد نظر خود استفاده کنند و بتوانند دستگاه خود را به آخرین سیستم‌ها ارتقا دهند. تقریبا می‌توان کامپیوتر ماژولار را به زمانی توصیف کرد که شما برای اسمبل یک کیس کامپیوتری، قطعات و سخت‌افزار مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید، ولی در این حالت نیازی به نگرانی درباره‌ی مسائل فنی نصب و تعمیر قطعات وجود ندارد. تنها بخش مورد نظر خود را انتخاب کرده و قسمتی که نمی‌خواهید را کنار می‌گذارید.

اچ‌پی ماژول‌های مختلفی را برای برقراری ارتباط (دکمه‌های لمسی که برای کنترل آسان اسکایپ در موارد کاری استفاده می‌شود)، سیستم صوتی (اسپیکر Bang & Olufsen)، شارژ بی‌سیم و ODD (برای استفاده از سی‌دی و دی‌وی‌دی) را در نظر گرفته است. الیت اسلایس به نسل ششم پردازنده Core i7 اینتل، پردازنده‌ی گرافیکی اینتل HD 530، تا ۳۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت SSD، یو‌اس‌بی نوع C، یواس‌بی نوع A، دیسپلی پورت (خروجی تصویر)، HDMI و خروجی‌های هدفون مجهز شده است. قیمت پایه‌ی این کامپیوتر ماژولار ۶۹۹ دلار است و عرضه‌ی آن از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.

الیت اسلایس اچ‌پی به دنبال معرفی کامیپوتر ماژولار ایسوس به نام Project Avalon و پتنت مایکروسافت برای کامپیوترهای ماژولار، رونمایی شده است.

پاویلیون ویو

اما پاویلیون ویو نام دیگر کامپیوتر دسکتاپ اچ‌پی است که تنها برای طراحی مثلثی‌شکل و برج‌مانند خود جذاب نیست. این سیستم علاوه بر یک میکروفون از یک میکروفون اضافی بهره می‌برد تا بتواند در راستای برنامه‌های مایکروسافت برای تعامل بهتر با کورتانا، تجربه‌های جذاب‌تری از ویندوز 10 را در اختیار کاربران قرار دهد.

پاویلیون ویو نیز به یک پردازنده‌ی Core i7 اسکای‌لیک اینتل، پردازنده‌ی گرافیکی اینتل HD 530، تا ۱۶ گیگابایت رم، هارد دیسک ۲ ترابایتی، ۱۲۸ گیگابایت SSD، یو‌اس‌بی نوع C، یواس‌بی نوع A، کارتخوان، HDMI و اسپیکر Bang & Olufsen با سیستم صوتی چند جهته مجهز شده است. قیمت پایه‌ی این محصول ۵۵۰ دلار است و عرضه‌ی آن از ۲۳ سپتامبر شروع می‌شود.

پرواضح است که اچ‌پی تلاش می‌کند همچنان در میدان رقابت پرقدرت ظاهر شود. لپ‌تاپ‌های سری Spectre نیز به همین منظور معرفی شده‌اند. حالا، کمتر از یک سال بعد از تفکیک بخش‌های Hewlett Packard Enterprise، اچ‌پی حتی در دوران حکمرانی دستگاه‌های موبایل، هنوز به تجربه‌ی جدیدی از سیستم‌های دسکتاپ فکر می‌کند.

 نظر شما درباره‌ی این سیاست اچ‌پی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات