لنوو گوشی Moto Z Play را در ایفا 2016 معرفی کرد؛ پردازنده اسنپدراگون 625، رم 3 گیگابایتی و باتری 3510 میلی‌ آمپر ساعت

پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴
مطالعه 4 دقیقه
رویداد ایفا 2016 پیش از افتتاح رسمی با کنفرانس‌های مطبوعاتی کمپانی‌های مختلف در برلین آلمان در جریان است و روز اول شاهد معرفی محصولات متنوع بودیم. اما در آخرین دقایق روز اول، کمپانی لنوو از جدیدترین گوشی خود موسوم به Moto Z Play رونمایی کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

لنوو که حالا صاحب اصلی بخش دستگاه‌های موتورولا است، امروز در جریان ایفا ۲۰۱۶ از عضو جدید سری موتو زد به نام Moto Z Play Driod Edition رونمایی کرد. مدتی بود که شایعات و اخبار زیادی در باره‌ی موتو زد پلی منتشر می‌شد، ولی نام نسخه‌ی معرفی نشان می‌دهد در بدو عرضه‌ی این گوشی، تنها کاربران اپراتور ورایزون می‌توانند موتو زد پلی را خریداری کنند. اما در آینده‌ی نزدیک نسخه‌ی آنلاک گوشی جدید موتورولا و لنوو در اختیار کاربران سراسر دنیا قرار می‌گید.

موتو زد پلی شباهت زیادی به موتو زد و موتو زد فورس دارد، گرچه تفاوت‌هایی در طراحی این گوشی به چشم می‌خورد. کاور پشت موتو زد پلی به جای بدنه‌ی دو رنگ از یک کاور تک رنگ و طرح‌دار بهره می‌برد. موتو زد پلی به یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۲۵، رم ۳ گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی با پشتیبانی از کارت حافظه‌ی خارجی تا ۲۵۶ گیگابایت، نمایشگر ۵.۵ اینچی سوپر امولد با رزولوشن فول اچ‌دی و یک باتری ۳۵۱۰ میلی آمپر ساعت مجهز شده است. این گوشی از Adoptable Storage پشتیبانی می‌کند و برخلاف موتو زد و موتو زد فورس که دارای نمایشگر امولد هستند، از صفحه نمایش سوپر امولد بهره می‌برد. به نظر می‌رسد به لطف رزولوشن پایین‌تر نمایشگر و پردازنده‌ی کم‌مصرف به کار رفته روی موتو زد پلی باید منتظر شارژدهی مناسب این گوشی باشیم. ضمن اینکه موتو زد پلی از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 نیز بهره می‌برد.

اما لنوو از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 روی موتو زد پلی استفاده کرده که گفته می‌شود تصاویر نهایی بسیار خوب هستند. دوربین جلو یک نمونه‌ی ۵ مگاپیکسلی است که به فلاش نیز مجهز شده است. اما نکته‌ی قابل توجه معرفی Hasselblad Camera Moto Mof در کنار موتو زد پلی است که می‌توانید با این موتو مود از زوم اپتیکال ۱۰ برابر و فلاش زنون نهایت استفاده را ببرید. علاوه بر این باید بگوییم که موتو زد پلی با موتو مودها سازگاری دارد. به همین دلیل موتو زد پلی می‌تواند با موتو مودهای JBL، Incipio و پروژکتور Pico کار کند.

لنوو می‌گوید این گوشی بیشترین عمر باتری را در بین گوشی‌های Moto دارد و با یک بار شارژ می‌تواند ۵۰ ساعت مداوم کار کند. البته ناگفته نماند میزان شارژدهی باتری با نوع مصرف شما از گوشی هوشمند رابطه‌ی مستقیم دارد ولی با توجه به مشخصات فنی موتو زد پلی، می‌توان انتظار داشت که ادعای لنوو صحت داشته باشد. موتو زد پلی دروید از روز ۸ سپتامبر (۱۸ شهریور) از طریق اپراتور ورایزون و وب‌سایت موتورولا با قیمت ۴۰۸ دلار در دسترس خریداران خواهد بود.

همچنین نسخه‌ی آنلاک موتو زد پلی از ماه اکتبر با قیمت ۴۴۹ دلار در بازار آمریکا به فروش می‌رسد. پیش‌فروش این گوشی در بازار آمریکا از روز ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) شروع می‌شود. علاوه بر این پیش‌فروش موتو زد نیز به صورت آنلاک و با قیمت ۶۹۹ دلار همزمان با موتو زد پلی آغاز خواهد شد. این گوشی از ماه اکتبر به صورت سراسر عرضه می شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات