بوش از ماشین ظرفشویی جدیدی در ایفا 2016 رونمایی کرد؛ کاربرد ماده‌ ای جادویی برای شستن ظروف

پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی بوش یکی از معتبرترین سازندگان لوازم خانگی در دنیا است. این کمپانی در جریان نمایشگاه IFA 2016، از ماشین‌های ظرفشویی جدید خود رونمایی کرد که با بهره‌گیری از ماده‌ای جدید، نوید شستشویی بهتر را می‌دهند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کانی زئولیت را باید ماده‌ی اصلی معجون شستشویی جادویی بوش دانست. این کانی برای بوش، بسیار مهم بوده و در واقع کلید نوآوری نهفته در ماشین ظرفشویی جدید این کمپانی یعنی فناوری PerfectDry است. این فناوری دقیقا همان معنایی را می‌دهد که با شنیدن آن به ذهنتان خطور می‌کند. بوش معتقد است جدیدترین ماشین‌های ظرفشویی این کمپانی که پیش از آغاز نمایشگاه IFA 2016 در برلین به نمایش درآمده‌اند، ظرف‌های کاملا خشک را برای شما آماده می‌کنند تا به محض اتمام چرخه، در دسترس شما قرار داده شوند. این فناوری برای ظروف شیشه‌ای، چینی و پلاستیکی به خوبی کار می‌کند.

بوش از سال ۲۰۰۸، از کانی زئولیت برای عملیات خشک کردن در ماشین‌های ظرفشویی خود بهره گرفته است. این کانی، به طور طبیعی رطوبت را جذب کرده و گرما آزاد می‌کند. بوش این ماده را در محفظه‌ی کوچکی در حفره‌ی ماشین ظرفشویی قرار داده است. در طول چرخه‌ی شستشو، فناوری جریان هوای سه بعدی، هوای گرم را در سه راستا با سطح ظروف شما پخش می‌کند. پلاستیک نمی‌تواند به خوبی شیشه و چینی گرما را در خود حفظ کند، به همین دلیل ماشین‌های ظرفشویی PerfectDry بوش برای مواقعی که ظروف شما شامل تعداد زیادی قطعات پلاستیکی باشند از گزینه‌ی چرخه‌ی ExtraDry نیز بهره می‌برند که با افزایش زمان شستشو و بالا بردن دمای هوای درون ماشین، موجب می‌شود که حتی یک قطره آب نیز بر روی ظروف شما باقی نماند.

DishWasher

هنوز معلوم نیست که چه چیز موجب شده است بوش این مدل‌های جدید را Perfect (کامل) بنامد، چرا که بوش از سال ۲۰۰۸ از تکنولوژی زئولیت و از سال ۲۰۱۵ از فناوری جریان هوای گرم در ماشین‌های ظرفشویی خود استفاده می‌کند. این نام‌گذاری اندکی بلندپروازانه به نظر می‌رسد. در آزمایش‌هایی که از ماشین ظرفشویی SHS63VL5UC بوش توانست ظرف‌های شسته شده را به خوبی خشک کند، اما عملکرد آن تفاوت فاحشی با ماشین‌های ظرفشویی هم‌قیمت تولید شده توسط سایر کمپانی‌ها نداشت.

بوش هم‌زمان با عرضه‌ی فناوری PerfectDry، تلاش‌هایی نیز برای کاهش صدای ماشین‌های ظرفشویی خود انجام داده و موفق شده است میزان صدای تولید شده توسط ماشین‌های ظرفشویی سری ۴، ۶ و ۸ را به ۴۲ دسی‌بل و حتی کمتر از آن کاهش دهد. این کمپانی هنوز جزییاتی در مورد قیمت و زمان عرضه‌ی مدل‌های PerfectDry خود ارائه نکرده است. با عرضه‌ی این سری از ماشین‌های لباسشویی بوش و بررسی آن‌ها توسط متخصصان، مشخص خواهد شد که مدل‌های PerfectDry، تا چه حد کامل هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات