اپلیکیشن Power Clean: بهینه سازی، قفل اپلیکیشن ها و تشخیص عکس های تکراری - زوم اپ

پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
Power Clean اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندروید است که توسط آن می‌توانید گوشی خود را بهینه‌سازی کرده و سرعت آن را افزایش دهید. با زوم اپ همراه باشید.
تبلیغات

تاکنون اپلیکیشن‌های بهینه ساز بسیاری برای گوشی‌های اندروید منتشر شده است که شاید بتوان معروف‌ترین آن‌ها را Clean Master دانست. در این پست قصد معرفی اپلیکیشن همه فن حریف Power Clean را داریم که علاوه بر انجام اموری مانند بهینه‌سازی سرعت گوشی و حذف فایل‌های Junk، ویژگی‌های مهم و کاربردی دیگری را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد. در ادامه به معرفی بخش‌های این اپلیکیشن خواهیم پرداخت.

Junk Clean

زمانی که اپلیکیشن‌های نصب شده در گوشی را حذف می‌کنید معمولا پوشه‌ها و فایل‌هایی از آن همچنان در گوشی باقی می‌ماند. این فایل‌ها به مرور بیشتر و بیشتر شده و علاوه بر آنکه حجم گوشی را اشغال می‌کنند سرعت عملکرد گوشی را نیز کاهش می‌دهند. ویژگی Junk Clean در اپلیکیشن Power Clean قادر است تا به صورت کاملا هوشمند گوشی شما را اسکن کند و موارد اضافه و بدون استفاده را شناسایی و به صورت یک لیست به شما ارئه دهد. سپس می‌توانید با مرور لیست تهیه شده و اطمینان از نبود فایل مهمی در آن، تنها با یک لمس اقدام به حذف فایل‌های بلااستفاده کنید.

Memory Boost

فضای Ram گوشی‌های اندرویدی میزبان اپلیکیشن‌های در حال اجرا است اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد باقی ماندن اپلیکیشن‌های قبلی در این فضا است. برای مثال فرض کنید که مشغول استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام هستید که پیامی از دوست خود در تلگرام دریافت می‌کنید. در این هنگام شما از اپلیکیشن اینستاگرام خارج شده و تلگرام را اجرا می‌کنید اما اینستاگرام همچنان در فضای Ram گوشی می‌ماند و بخشی از آن را اشغال خواهد کرد. ضمن آنکه بسیاری از مواقع بدون آنکه اطلاعی داشته باشید یا حتی اپلیکیشنی را اجرا کرده باشید شاهد حضور برنامه‌های بی‌استفاده و غیرضروری در Running Apps خواهید بود. توسط این ویژگی که یکی از امکانات مورد علاقه‌ی کاربران در Power Clean و اپلیکیشن‌های مشابه است فضای Ram گوشی پاکسازی می‌شود و تاثیر بسیاری در افزایش سرعت گوشی خواهد داشت. البته کاربرانی که گوشی آن‌ها دارای رم یک گیگابایت یا بیشتر است نباید منتظر تاثیر چشمگیری باشند اما در گوشی‌های قدیمی‌تر با رم‌های مگابایتی، این ویژگی می‌توانید تاثیر بسیاری در سرعت کارکرد گوشی داشته باشد.

App Manager

توسط این بخش می‌توانید مدیریت کاملی روی اپلیکیشن‌های نصب شده در گوشی داشته باشید. امکان حذف اپلیکیشن‌ها و همچنین تهیه‌ی فایل پشتیبان از برنامه‌های نصب شده بخشی از ویژگی‌هایی هستند که در این بخش در اختیار خواهید داشت. همچنین برخی برنامه‌های پیش‌فرض گوشی که امکان Disable کردن آن‌ها وجود دارد را می‌توانید در این بخش غیرفعال کنید.

 AppLock

توسط این ویژگی بسیار کاربردی می‌توانید از نصب اپلیکیشن قفل‌گذاری به صورت مجزا بی‌نیاز شوید چراکه Applock به شما امکان قفل‌گذاری روی اپلیکیشن‌های منتخب را خواهد داد. شما می‌توانید اپلیکیشن‌هایی همچون تلگرام و دیگر برنامه‌هایی که حاوی اطلاعات شخصی شما هستند را در این لیست مشخص کنید تا در طول روز از امنیت اطلاعات خود در برابر افراد کنجکاو جلوگیری کنید.

Game Boost

توسط این ویژگی می‌توانید گوشی خود را برای اجرای بازی‌های نسبتا سنگین آماده سازی کنید. کافی است تا قبل از اجرای بازی مورد نظر این ویژگی را اجرا کنید و سپس اقدام به اجرای بازی مورد نظر کنید.

Duplicate Photos

این ویژگی نیز همچون Applock شما را از نصب اپلیکیشن جداگانه بی‌نیاز می‌کند. توسط این قسمت می‌توانید به اسکن گوشی بپردازید و عکس‌هایی که بیش از یک بار در گوشی وجود دارند را شناسایی کنید. اگر اهل ذخیره کردن عکس‌ها در اینستاگرام و‌... هستید و در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ عکس در گوشی دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما از این ویژگی استفاده کنید چراکه مطمئنا ده‌ها عکس تکراری در گوشی خود پیدا خواهید کرد. بعد از نمایش لیست نهایی می‌توانید از هر عکس شناسایی شده، یک نسخه را نگه دارید و دیگر نسخه‌های اضافه را از گوشی حذف کنید.

نکات مثبت

  • طراحی بسیار زیبای محیط کاربری
  • امکان حذف فایل‌های junk
  • امکان مدیریت اپلیکیشن‌های نصب شده
  • امکان شناسایی عکس های تکراری
  • امکان قفل گذاری روی اپلیکیشن‌ها

نکات منفی

  • نکته منفی خاصی ندارد.

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات