چهارمین بروزرسانی بزرگ نرم افزاری برای ساعت‌ های هوشمند پبل تایم، پبل استیل و پبل راند منتشر شد

پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر از علاقمندان به حوزه گجت‌های پوشیدنی باشید، احتمالا ساعت‌های هوشمند کمپانی پبل (Pebble) را می‌شناسید. این شرکت هم اکنون چهارمین نسخه از سیستم‌عامل پبل اواس را برای سه مدل از محصولات خود منتشر کرده است. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

همچنان که چند ماه تا عرضه‌ی پبل ۲ یا پبل تایم ۲ به حامیان مالی این پروژه در کیک‌استارترز زمان باقی مانده، کمپانی Pebble چهارمین بروزرسانی بزرگ نرم‌افزاری را برای ساعت‌های هوشمند پبل تایم، پبل استیل، و پبل راند منتشر کرده است. این آپدیت در اواسط ماه جولای معرفی شد و با نصب آن قابلیت‌ها و امکانات جدیدی به ساعت‌های یاد شده اضافه خواهد شد. یکی از مهم‌ترین تغییرات این بروزرسانی را می‌توان ارائه اطلاعات بیشتر بر روی نمایشگر دستگاه دانست.

یکی از قابل توجه‌ترین نکاتی که در مورد آپدیت جدید یاد شده حائز اهمیت است، اپلیکیشن جدید مخصوص سلامت است. این اپلیکیشن با تمرکز بر ساده‌سازی، باز طراحی شده و حالا می‌تواند خلاصه‌ای از آمار فعالیت‌های کاربر را به صورت هفتگی در اختیار وی قرار دهد که ویژگی قبلا از پلتفرم پبل حذف شده بود. علاوه بر این، کاربران حالا می‌توانند به سرعت با فشردن دکمه‌ی بالا، اپلیکیشن سلامت را اجرا کنند.

در این بروزرسانی همچنین یک ویژگی جدید به نام Quick View اضافه شده که به کاربران اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده را برای سه روز آینده به صورت پیشرفته مشاهده کنند. با آپدیت جدید پبل، حالا داده‌های بیشتری به صورت همزمان به کاربر نمایش داده می‌شود و ساعت‌های هوشمندی که در بالای مطلب به آن‌ها اشاره کردیم هم اکنون مجهز به منوی جدیدی شده‌اند که با طراحی جدید خود باعث شده تا آیتم‌های بیشتری بر روی نمایشگر قابل مشاهده باشد.

دیگر قابلیت جدید و جذاب اضافه شده با این بروزرسانی App Glance نام دارد. همانطور که از نام این قابلیت مشخص است، امکان مشاهده اطلاعات یک اپلیکیشن را بدون نیاز به باز کردن آن، برای کاربران فراهم کرده است.

آپدیت جدید پبل همچنین قابلیت کار با ایمیل‌های سرویس جیمیل را در اختیار کاربران خود قرار داده که می‌توان از طریق جفت‌سازی ساعت‌ با دستگاه‌های مجهز به iOS از آن بهره برد. پس از نصب بروزرسانی نسخه ۴.۰ از سیستم‌عامل پبل (Pebble OS)، کاربران آیفون و آیپد قادر خواهند بود تا ایمیل‌های سرویس جیمیل را بخوانند، پاسخ دهند، حذف کنند، آرشیو کنند یا آن‌ها را به لیست علایق خود اضافه کنند. ویژگی مورد اشاره به زودی برای کاربران سیستم‌عامل اندروید نیز فراهم خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید نسخه‌ی چهارم سیستم‌عامل پبل، امکان اجرای سریه چهار اپلیکیشن مختلف با فشردن طولانی هر یک از ۴ کلید سخت‌افزاری است.

نسخه‌ی چهارم فریم‌ور پبل فقط برای ساعت‌های‌هوشمند Pebble Time، Pebble Time Steel و Pebble Time Round در دسترس است. ساعت‌های هوشمند قدیمی‌تر پبل همانند مدل اولیه‌ی پبل و نیز پبل استیل، بروزرسانی ۳.۱۲.۳ را دریافت خواهند کرد که برخی از امکانات نسخه‌ی ۴ را ندارد ولی از نظر عملکرد و کارایی، بهبودهای بسیار خوبی به خود دیده است.

اگرچه کمپانی پبل همانند شرکت‌هایی چون اپل و گوگل دارای منابع نامحدود برای توسعه و پیشرفت دادن نرم‌افزار خود نیست، اما این شرکت به عنوان یکی از پیشگامان تولیدکننده ساعت‌های هوشمند محسوب می‌شود که اشتیاق زیادی به عرضه بروزرسانی‌های نرم‌افزاری برای محصولات خود دارد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات