با تغییرات خودروهای فرمول یک برای فصل ۲۰۱۷ آشنا شوید

سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
خودرو‌های مسابقات فرمول یک برای فصل آینده‌ی این مسابقات تغییرات زیادی را تجربه خواهند کرد. این تغییرات که با جلسات متعدد برنی اکلستون و مسئولین مسابقات فرمول یک با مهندسان تیم‌ها و راننده‌ها تصویب شده است، منجر به افزایش قابل توجه سرعت خودروها خواهد شد. برای اطلاع از تغییرات خودروهای فرمول یک در فصل ۲۰۱۷، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تمامی تغییرات به تصویب رسیده در طراحی خودرو‌های فرمول یک فصل ۲۰۱۷ در راستای افزایش سرعت و قابلیت‌های حرکتی آن‌‌ها بوده است. عرض خودرو‌ها ۲۰۰ میلی‌متر افزایش خواهد داشت و در نتیجه بال‌های جلو نیز از ۱۶۵۰ میلی‌متر در عرض، به ۱۸۰۰ میلی‌متر خواهند رسید. بدین ترتیب نیروی رو به پایین در قسمت دماغه‌ی خودرو افزایش زیادی خواهد داشت. مهندسان در قسمت بدنه‌ نیز می‌‌توانند عرض خودروها را ۲۰۰ میلی‌متر افزایش دهند تا امکان تامین هوای بیشتری برای پیشرانه‌ها نیز فراهم شود.

باله‌ی انتهایی خودرو‌های فصل ۲۰۱۷ فرمول یک تغییرات زیادی را تجربه خواهد کرد. در قدم اول عرض این جز از خودرو‌ها ۲۰۰ میلی‌متر افزایش می‌یابد. سپس ارتفاع بال‌ خودرو از ۹۵۰ به ۸۰۰ میلی‌متر کاهش خواهد داشت. بدین ترتیب نیروی درگ کاهش قابل توجهی خواهد داشت و این موضوع منجر به افزایش شتاب و سرعت نهایی خودروهای خواهد داشت.

طبق اعلام مسئولین فرمول یک، خودرو‌های سال آینده علاوه بر افزایش سرعت، صدای تولیدی پیشرانه‌ها نیز تغییرات زیادی نسبت به خودروهای فعلی به همراه خواهد داشت. این تغییرات نوید غرش مشابه با پیشرانه‌های V8 سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ را در کنار سرعت بیشتر خودرو‌ها می‌دهد. در ادامه می‌توانید ویدیوی معرفی تغییرات خودرو‌های فرمول یک فصل ۲۰۱۷ را مشاهده کنید.

لینک دانلود

اما تغییرات فصل آینده‌ی مسابقات فرمول یک تنها به خودروها محدود نخواهد شد و تایر‌ها نیز تغییرات گسترده‌ای را تجربه خواهند کرد. تایر‌ها در ابعاد خود، افزایش قابل توجهی خواهند داشت. عرض تایر‌های محور جلو از ۲۴۵ به ۳۰۵ میلی‌متر افزایش می‌یابد؛ در محور عقب نیز عرض تایر‌ها از ۳۲۵ تا ۴۰۵ میلی‌متر افزایش خواهند داشت. در حالی که قطر رینگ‌ها در سایز ۱۳ اینچی خود باقی خواهند ماند، ولی قطر تایر‌ها افزایش ۱۰ میلی‌متری را تجربه خواهند کرد.

بدین ترتیب با تایر‌های عریض‌تر و افزایش فاصله‌ی Track، راننده‌ها امکان مانور بیشتر را در کنار افزایش فرمان‌پذیری بهتر خواهند داشت. طبق ادعای کارشناسان خودروها با کمک تایر‌های جدید خود‌، حداقل ۲ ثانیه در هر دور سریع‌تر خواهند داشت. افزایش مساحت محل تماس تایر‌ها با زمین به رانندگان این قابلیت را خواهد داد تا با سرعت بیشتری وارد پیچ‌ها شوند.

پیرلی برای تولید تایر‌های جدید همکاری نزدیکی با مهندسان تیم‌ها داشته است. این شرکت مطرح در همین راستا نیز از ساختار جدیدی در تایر‌ها استفاده کرده است تا تقسیم وزن خودرو به بهترین نحوی در سطح تایر‌ها انجام شود. در ادامه می‌توانید ویدیوی معرفی تغییرات تایر‌های خودرو‌های فرمول یک فصل ۲۰۱۷ را مشاهده کنید.

لینک دانلود

تقریبا تمامی کارشناسان، تیم‌ها و رانندگان فرمول یک از تغییرات خودرو‌ها برای فصل ۲۰۱۷ رضایت داشته و سریع‌تر شدن خودروها را منجر به افزایش جذابیت مسابقه می‌دانند. ظاهرا مسئولین فرمول یک سال آینده مسابقات به مراتب جذاب‌تری را برای علاقه‌مندان به این رشته تدارک دیده‌اند و خودروهای سریع‌تر نوید بازگشت فرمول یک را به دوران اوج خود می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات