شبکه سه HD شد

دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شبکه‌ی سه سیما همزمان با پخش مسابقات المپیک تابستانی ریو ۲۰۱۶ از این به بعد در تهران و بقیه‌ی مراکز استان‌ها به صورت HD پخش خواهد شد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

شبکه‌ی سه سیما امروز اعلام کرد که بینندگانش‌ در تهران و مراکز استان‌ها از این بعد تصاویر این شبکه را به صورت HD ببینند.

پیش از این قرار بود شبکه‌ی سه سیما پیش از ماه‌ رمضان و هم‌زمان با پخش مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا یورو ۲۰۱۶ به صورت HD پخش شود که این کار به زمان برگزاری مسابقات المپیک تابستانی ریو ۲۰۱۶ موکول شده بود.

امروز شبکه‌ی سه سیما اعلام کرد که این شبکه HD شده‌است و بینندگان در تهران و مراکز استان‌ها می‌توانند تصاویر این شبکه را با کیفیت HD دریافت کنند.

برای دریافت تصاویر شبکه‌ی سه سیما با کیفیت HD باید دوباره شبکه‌های تلویزیونی دیجیتال خود را به صورت خودکار یا دستی جستجو کرده و پس از آن شبکه سه را به صورت HD دریافت کنند.

این اصصلاح HD شدن تصاویر به معنای دریافت تصاویر به صورت Full HD یا همان 1080i است. بدین ترتیب شبکه‌ی سه سیما از امروز در مراکز استان‌ها و تهران با اندازه‌ی تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل پخش می‌شود تا تصاویر با کیفیت و جزئیات بیشتری به دست کاربران برسد.

اولین شبکه‌ی HD صداوسیما دو سال قبل همزمان با پخش مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ آغاز به کار کرد و پس از آن شبکه‌های Press TV و iFilm به صورت HD پخش شدند. اندازه تصاویر این شبکه‌ها ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است.

قرار بود شبکه‌ی تلویزیونی ورزش نیز هم‌زمان با شبکه‌ی سه سیما به صورت HD پخش شود که تا کنون خبر رسمی یا غیر رسمی از تغییر کیفیت این شبکه منتشر نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات