تماشا کنید: برخورد صاعقه به ساختمان امپایر استیت

سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در طوفانی که چند هفته‌ی پیش آسمان شهر نیویورک را سیاه کرده بود برخورد یک صاعقه به ساختمان امپایر استیت صحنه‌ای شگفت انگیز خلق کرد. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

ساختمان امپایر استیت یکی از مشهورترین بناهای ساخته شده در محله منهتن شهر نیویورک است. ساخت این برج در سال ۱۹۳۱ میلادی بعد از ۱۴ ماه تلاش بی‌وقفه‌ی کارگران و مهندسان به اتمام رسید و توانست به مدت ۴۱ سال، عنوان بلندترین آسمان خراش جهان را به خود اختصاص دهد.

برج امپایر استیت دارای ۴۴۸ متر ارتفاع و ۱۰۲ طبقه است که بلندترین طبقه‌ی آن در ارتفاع ۳۹۱ متری واقع شده و بعد از آن ارتفاع، آنتن‌های رادیویی و تلویزیونی قرار گرفته‌اند.

آنچه باعث شده نگاه‌ها بار دیگر به این نماد شهر نیویورک بازگردد برخورد صاعقه به نوک ساختمان امپایر استیت بوده که صحنه‌ای شگفت انگیز و در عین حال دلهره‌آور ساخته است.

البته این بار اولی نیست که این برج باشکوه با برخورد رعد و برق مواجه شده است. همانطور که مطلع هستید برای جلوگیری از آسیب رسیدن به آسمان خراش‌ها از میله‌ای به نام برق‌گیر استفاده می‌کنند تا صاعقه به این میله‌ها برخورد کرده و به زمین منتقل شود.

جالب است بدانید که ساختمان امپایر استیت نقش یک برق‌گیر را نیز برای محیط پیرامون خود ایفا کرده و طبق اطلاعاتی که در سایت رسمی این برج قرار گرفته، هرساله به صورت متوسط ۲۳ بار صاعقه به این آسمان خراش اصابت می‌کند.

هنریک مولک شخصی است که ویدیوی اصابت صاعقه به ساختمان امپایر استیت را ضبط کرده که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات