هک تسلا مدل اس و اجرای بازی پوکمون‌ گو در نمایشگر آن

دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر بخواهیم از موضوعات داغ در دنیای فناوری‌ اطلاعات نام ببریم، حتما نامی از پوکمون‌گو و تسلا به میان خواهد آمد. این دو اسم بزرگ که همیشه بخش بزرگی از اخبار را به خود اختصاص می‌دهند، این‌بار در کنار هم قرار گرفته‌اند. شخصی پس از هک سیستم سرگرمی و اطلاعاتی تسلا مدل اس، از نمایشگر این خودرو برای بازی پوکمون‌گو استفاده می‌کند. برای اطلاع از جزئیات این اقدام خلاقانه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگر به تسلا اس توجه کنید، متوجه خواهید شد این خودرو تمام چیزهایی که برای تبدیل به یک شکارچی بزرگ پوکمون نیاز است را در دل خود دارد. از صفحه‌نمایش ۱۷ اینچی‌ تا دوربین و جی‌پی‌اس متصل به سیستم سرگرمی خودرو، همگی امکاناتی هستند که برای این بازی محبوب مورد نیاز است. حال فردی به نام جف چیارلی با ادغام بازی و خودرو سعی کرده تا دو سرگرمی مورد علاقه خود را به هم برساند؛ رانندگی و شکار شخصیت‌های پوکمون.

البته یک محدودیت کوچک هم از سوی خودرو وجود دارد. از آن‌جایی که تسلا اس تنها دارای یک دوربین و آن هم در عقب خودرو است و این دوربین تنها زمانی فعال می‌شود که خودرو در دنده عقب قرار گرفته‌ باشد. البته جف این مشکل را یک چالش برای خود به حساب آورده و به گفته خودش از آن برای سخت‌تر کردن بازی (و البته افزایش خطر‌های آن) استفاده می‌کند.

تسلا پوکمون گو

جف چیارلی هیچ توضیح اضافه‌ای درباره چگونگی نصب این بازی بر روی سیستم سرگرمی خودرو نداده است. تنها اطلاعاتی که داریم این است که ارتباط میان گوشی و خودرو از طریق یک کابل LAN انجام شده است. به گفته او نصب و انجام این بازی به این روش «کامل نیست». چرا که قسمتی از تصویر از صفحه نمایش بیرون می‌افتد و جف هنوز نتوانسته راه‌حلی برای آن پیدا کند.

او با فعالسازی این قابلیت بر روی دیگر خودروهای مشابه توانسته اندک درآمدی کسب کند، اما هنوز میل زیادی به انجام این‌کار برای دیگران ندارد. وی در این‌ مورد می‌گوید:

این قابلیت تنها یک ویژگی آزمایشی و پر از ایراد است. مدتی پیش سیستم روشنایی خانه‌ام را طوری دستکاری کرده بودم که با دریافت ایمیل جدید، آن‌ها خاموش و روشن شوند. اما پس از مدتی که این ویژگی جذابیت خود را از دست داد، نتوانستم راهی برای غیرفعال کردن آن پیدا کنم و مجبور شدم برای همیشه با این ویژگی زندگی کنم.
تسلا مدل اس پوکمون گو

به عقیده او مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک، با دیدن این قابلیت بر روی مدل اس، شگفت زده خواهد شد. وی همچنین ایده‌ای برای ادغام شبکه اجتماعی Tinder و این خودرو دارد. به این صورت که از چراغ‌های راهنما برای تعامل با این شبکه اجتماعی استفاده‌ کند. بدون شک ایده اولیه او، یعنی پوکمون‌گو، به نسبت Tinder ویژگی بسیار جذاب‌تری برای خرید تسلا ‌اس خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات