اپل در ویتنام پایگاه داده و مرکز تحقیق و توسعه راه اندازی می‌کند

یک‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش‌های اخیر، اپل در صدد ساخت یک پایگاه داده و مرکز تحقیق و توسعه در کشور ویتنام است. برای اطلاع از جزئیات خبر در ادامه همراه زومیت باشید.
تبلیغات

بر اساس گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده است، شرکت اپل در ادامه‌ی فعالیت‌های خود در جهت گسترش خدمات و فروش محصولات دیجیتال به بازارهای بین‌المللی، قصد دارد تا یک پایگاه داده و مرکز تحقیق و توسعه‌ی ۱ میلیارد دلاری را در ویتنام احداث کند.

گفته می‌شود که تمایل اپل به سرمایه‌گذاری در شهر دانانگ طی یکی از جلسات محلی دولت مشخص شد، این جلسه در خصوص سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، برگزار شده بود. پیرو گزارش‌های اولیه، اشاره به مشارکت اپل از بیانیه‌های رسمی حذف شده بود.

بر اساس گزارش‌های محلی، اپل در ماه مارس مزایای ساخت یک پایگاه داده‌ی ۱ میلیارد دلاری را با تمرکز بر آسیا در ویتنام بررسی می‌کرده است. احتمالا این پایگاه داده به صورت همزمان به عنوان یک مرکز تحقیق و توسعه نیز عمل خواهد کرد، اما در حال حاضر مشخص نیست که اپل در این مرکز روی چه فناوری‌هایی تحقیق خواهد کرد.

به عنوان مثال کارکنان مرکز تحقیق و توسعه‌ی اپل واقع در اسرائیل، روی فناوری تراشه‌ی کامپیوتر و حافظه تمرکز کرده‌اند، اما دفتری که به زودی در یوکوهاما شروع به کار خواهد کرد، با هدف تحقیق بر روی صنایع مرتبط با خودرو و سلامت تاسیس شده است.

اما در خصوص ویتنام، اپل ماه اکتبر گذشته یک شرکت فرعی را با نام Apple Vietnam LLC در شهر هوچی‌مین، زیر نظر جین دنیل لیووف، قائم‌مقام مدیرعامل در بخش قضایی و مدیر عملیات بین‌المللی اپل، تاسیس کرد. لیووف در خرید‌های بین‌المللی گذشته‌، از جمله انتقال Semetric، استارتاپ ردگیری موسیقی بریتانیا نیز ارتباط داشته است.

در نهایت، گزارش روز جمعه به نقل از یک بنگاه کاریابی محلی، حکایت از آن دارد که اپل در حال جستجو جهت یافتن فردی برای سمت مدیر توزیع آیفون و مدیر خرده‌فروشی iOS برای فعالیت در منطقه‌ی ویتنام است. این خبر امیدواری‌ها در خصوص احداث یک مرکز خرده‌فروشی رسمی را در این کشور، قوت می‌بخشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات