قرار گرفتن کارت های اطلاعات بازی های المپیک در نتایج جستجوی یاهو

شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
می‌خواهید بدانید که دقیقا چه اتفاق‌هایی در بازی‌های المپیک تابستانی ریو در حال رخ دادن است؟ یاهو می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

هم اکنون یاهو اطلاعات مربوط به بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ را در شرایطی که جملات یا کلمات خاصی را در این موتور جستجوگر وارد کنید، در قالب یکسری کارت به شما نشان خواهد داد. به عنوان مثال جستجوی کلمه‌هایی مثل olympics یا جستجوهایی که به یک ورزش خاص مرتبط باشند.

دو نفر از مدیران محصولات یاهو به نام Zhen Jiang Zhuang و Karen Chin در طی پستی که در Tumblr ارسال کرده‌اند اینگونه بیان داشته‌اند: «کارت‌های بصری یاهو باعث می‌شود تا دسترسی آسانی به محتوای در حال تغییر از جمله، تعداد مدال‌ها، برنامه‌های زمانبندی‌شده، رویدادهای زنده و دیگر بروزرسانی‌ها داشته باشید. علاوه بر این آمار و ارقام مربوط به هر ورزشکار در پروفایل وی قابل مشاهده است. همچنین می‌توان لیست مسابقات و کشورهای شرکت‌کننده را نیز از طریق موتور جستجوی یاهو به راحتی مشاهده کرد.» در ادامه پست یاد شده نیز اینگونه آمده است: «یاهو هم اکنون در حال ارائه تجربه استفاده از اطلاعات مربوط به بازی‌های المپیک به کاربران است و این کار به صورت مستقیم از طریق بخش موتور جستجو در اختیار افراد قرار گرفته است. این روش باعث می‌شود تا دسترسی به اطلاعات مورد نیاز کاربران بسیار آسان‌تر شود و با یک نگاه مختصر بتوان اطلاعات زیادی را بدست آورد.»

اساسا، یاهو تنها شرکت حوزه فناوری نیست که ممکن است افراد برای یافتن اطلاعات مربوط به بازی‌های المپیک از خدمات این کمپانی استفاده کنند. گوگل و مایکروسافت نیز در موتورهای جستجوگر خود اطلاعات و محتوای مرتبط با بازی‌های المپیک را در بخش نتایج به طور مستقیم به کاربران خود نشان می‌دهند.

با این وجود، آمازون نیز دستیار صوتی آلکسا خود را آماده کرده تا بتواند عبارات مربوط به المپیک را شناسایی کرده و اطلاعات مورد نظر کاربران را به صورت صوتی در اختیار وی قرار دهد. حتی کمپانی اپل نیز دستیار صوتی سیری را برنامه‌ریزی کرده تا بتواند به جستجوهای مرتبط با بازی‌های المپیک امسال، پاسخ‌های مناسبی بدهد.

همانطور که می‌دانید اپراتور Verizon به تازگی کمپانی یاهو را با مبلغ ۴.۸ میلیارد دلار از آن خود کرده است. یاهو گزارش داده که در حال کار روی یک دستیار صوتی شبیه به آلکسا یا سیری است. دستیار صوتی یاهو Index نامیده شده ولی تا به این لحظه، این دستیار صوتی در دسترس قرار نگرفته است.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات