فورد خانواده مدل های الکتریکی E را به زودی معرفی می کند

چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فورد سری مدل‌‌های الکتریکی E را تا سال ۲۰۱۹ روانه بازار می­‌کند. این مدل قابلیت طی مسافت ۳۲۰ کیلومتر را خواهد داشت و با شورولت بولت EV و تسلا مدل ۳ رقابت خواهد کرد و احتمال می‌­رود در مکزیک تولید شود. برای اطلاع از جزئیات این خبر زومیت را همراهی کنید.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۴، تسلا فاش کرد که فورد مانع از استفاده نام «مدل E» بر روی سدان کوچک تسلا شده است که در نتیجه آن خودروی مذکور مدل ۳ نامیده شد.

در نهایت معلوم شد که فورد این نام را درست یک سال قبل در اداره‌ی اختراع و علائم تجاری (Patent and Trademark Office) ایالات متحده آمریکا ثبت کرده است. طبق نشریه Automotive News فورد در حال برنامه­‌ریزی برای استفاده از این نام برای خانواده‌ی جدید خودروهای الکتریکی است. این استراتژی بازتاب هیوندای ‌آیونیک است که به صورت هیبرید، هیبرید پلاگین (plug-in hybrid) و الکتریکی ارائه می‌­شود. ولی در حالی که آیونیک تنها دارای یک مدل بدنه است، Automotive News ادعا می­‌کند که مدل E دارای چندین مدل بدنه بوده و در کلاس‌های مختلف عرضه می‌شود. مدل الکتریکی E طبق تایید مدیر عامل فورد، مارک فیلدز در آوریل، قابلیت طی مسافت ۳۲۰ کیلومتر را خواهد داشت. رقبای این مدل شورولت بولت EV و تسلا مدل ۳ (Tesla Model 3) هستند؛ هر چند فورد کمی از برنامه عقب بوده و انتظار نمی­‌رود تولید این خودرو نا سال ۲۰۱۹ شروع شود. بولت EV در سال ۲۰۱۶ و مدل ۳ در سال ۲۰۱۷ وارد خط تولید خواهند شد.

انتظار می‌­رود مدل E در تاسیسات فورد در مکزیک تولید شود و این احتمال را به وجود می‌­آورد که این خودرو بر اساس یک پلتفرم مشترک با نسل آینده C-Max و فوکوس که برای بازار آمریکای شمالی در کشور مکزیک تولید خواهند شد، ساخته شود. سری E قسمتی از برنامه فورد برای ساخت ۱۳ خودروی الکتریکی جدید تا آخر دهه حاضر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات