کوالکام مزایای پردازنده جدید اسنپدراگون 821 را در ایفا 2016 شرح داد

چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در حال حاضر گوشی هوشمند ذن‌فون 3 ایسوس به عنوان اولین دریافت کننده‌ی تراشه‌ی اسنپدراگون 821 تایید شده که نسبت به اسنپدراگون 820 بهبود یافته است. نمایشگاه ایفا 2016 برلین فرصتی برای شرکت کوالکام فراهم کرد تا جزئیات بیش‌تری از این تراشه را به اشتراک بگذارد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

گوشی هوشمند ذن‌فون 3 ایسوس اولین دستگاه هوشمندی خواهد بود که به تراشه‌ی اسنپدراگون 821 کوالکام مجهز می‌شود. شرکت کوالکام در نمایشگاه IFA 2016 برلین جزئیات بیش‌تری از پردازنده‌ی اسنپدراگون 821 خود را شرح داد.

همان‌طور که از قبل اطلاع دارید، تراشه‌ی یاد شده هنوز هم دارای ۴ هسته‌ی پردازشی است؛ اما سرعت کلاک Snapdragon 821 توسط کوالکام افزایش داده شده است. سرعت کلاک بیشینه‌ی اسنپدراگون 821 در حالت حداکثر عملکرد برابر با ۲.۴ گیگاهرتز و در حالت عملکرد اقتصادی هسته‌ها برابر با ۲ گیگاهرتز شده است. این مقادیر در اسنپدراگون 820 به ترتیب برابر ۲.۲ و ۱.۶ گیگاهرتز است. طبق اظهار کوالکام، سرعت تراشه‌ی جدید به میزان ۱۰ درصد افزایش یافته و به لطف ساختار کارآمد آن، طول عمر شارژدهی باتری دستگاه را به میزان ۵ درصد افزایش می‌دهد.

از مزایای افزایش ۱۰ درصدی سرعت پردازنده می‌توان به کاهش زمان بارگذاری نرم‌افزارها اشاره کرد. شاید بتوان این‌گونه تصور کرد که اسنپدراگون 821 برای آخرین سیستم عامل اندروید موسوم به اندروید 7.0 نوقا بهینه‌سازی شده است. عملکرد گرافیک‌های آدرنو (Adreno) هم ۵ درصد افزایش یافته که می‌تواند خبر بسیار خوبی برای علاقمندان به بازی‌های رایانه‌ای و فناوری واقعیت مجازی باشد. به علاوه، کوالکام اشاره کرد که پردازنده‌ی اسنپدراگون 821 با سیستم واقعیت مجازی Daydream گوگل سازگاری دارد. با این حال، مورد یاد شده قابلیت جذابی نبوده و اسنپدراگون 820 هم از این قابلیت سازگاری بهره‌مند است.

این تراشه از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص منظر دوگانه (Dual PDAF) پشتیبانی می‌کند. قابلیت یاد شده به معنی واکنش‌پذیرتر بودن فوکوس خودکار در محیط‌هایی است که برای عکاسی مطلوب نیستند. به علاوه، قطعا عکاس‌های علاقه‌مند از محدوده‌ی گسترش یافته‌ی فوکوس خودکار لیزری که باعث افزایش تمرکز بر روی سوژه‌های دورتر می‌شود، لذت خواهند برد.

با توجه به تغییر عدد موجود در نام پردازنده‌ی اسنپدراگون 821، تغییرات نسبتا خوبی در آن ایجاد شده است که مشکلات اسنپدراگون 810 سال گذشته را تکرار نخواهد کرد. ظاهرا همه‌ی مشکلات و کاستی‌های موجود در اسنپدراگون 820 در تراشه‌ی جدید رفع شده است. ذن‌فون ۳ ایسوس اولین گوشی هوشمندی است که از اسنپدراگون ۸۲۱ میزبانی خواهد کرد.

ایسوس زن‌فون ۲

هنوز چندین روز از نمایشگاه ایفا 2016 برلین باقی مانده است و شرکت‌های زیادی قصد معرفی محصولات جدید خود را دارند که امیدواریم یک یا دو دستگاه مجهز به این تراشه را در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۶ مشاهده کنیم.

آیا با این اوصاف، گوشی هوشمند ذن‌فون ۳ ایسوس ارزش خرید دارد؟ نظر شما عزیزان در این باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات