ایسوس تبلت ذن‌ پد 3 اس 10 را برای رقابت با آیپد معرفی کرد

چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
مطالعه 5 دقیقه
ایسوس در نمایشگاه IFA امسال علاوه بر ساعت‌هوشمند جدیدش، از تبلت ذن‌پد 3S 10 مجددا رونمایی کرد. این محصول همان تبلتی است که شرکت یاد شده در ماه آگوست نیز آن را معرفی کرده بود. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

ساعت هوشمند تنها محصولی نبوده که ایسوس برای نمایشگاه IFA 2016 برلین قصد معرفی کردن آن را داشته است. امروز شرکت یاد شده مجددا تبلت ZenPad 3S 10 را در این نمایشگاه معرفی کرده که این محصول در واقع یک تبلت اندرویدی است. اگر خاطرتان باشد ایسوس این دستگاه را در رویدادی که در اوایل ماه آگوست و در تایوان برگزار شده بود معرفی کرد. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، محصول یاد شده از نظر مشخصات فنی هیچ تغییری به خود ندیده است.

تبلت ZenPad 3S 10 به شکلی طراحی و ساخته شده که می‌توان آن را یکی از محصولات مناسب در رده‌ی تبلت‌های ۹.۷ اینچی دانست. اما برخلاف رقبایی چون تبلت گلکسی تب اس ۲ سامسونگ که جنس بدنه‌ی آن پلاستیکی است، محصول ایسوس از بدنه‌ای آلومینیومی بهره می‌برد که لبه‌های آن نیز گرد شده است. همچنین این بدنه از یک طرح مات مانند بهره برده و لبه‌های آن نیز با الماس به خوبی برش خورده‌اند. اما یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی‌های محصول مورد بحث، ضخامت ۵.۸ میلی‌متری آن است که باعث شده نسبت به رقبایی چون آیپد پرو ۹.۷ اینچی اپل، باریک‌تر باشد. آی‌پدپر ۹.۷ ضخامتی ۶.۱ میلی‌متری دارد و نیز تبلت گوگل پیکسل سی ضخامتی ۷ میلی‌متری دارد. آنطور که از شواهد بر می‌آید، ایسوس با این محصول بازار تبلت‌های رده بالا را هدف قرار داده است.

زن پد 3s 10

از نظر سخت‌افزاری اما، ذن‌پد ۱۰ ایسوس چندان هم نا امیدکننده نیست. این محصول مجهز به یک نمایشگر ۹.۷ اینچی بوده که کیفیت QXGA یا ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل را ارائه می‌دهد. همانطور که اشاره شد این تبلت بسیار باریک بوده و ضخامت آن در کناره‌های دستگاه به ۵.۳ میلی‌متر می‌رسد و ایسوس مدعی شده که کوچک‌ترین و باریک‌ترین تبلت ۱۰ اینچی را تولید کرده است. در دل این محصول نیز یک پرداذنده‌ ساخت کمپانی مدیاتک قرار داده شده و حافظه رم آن نیز ۴ گیگابایت در نظر گرفته شده که می‌تواند اعمال چندوظیفه‌ای را احتمالا بدون نقص انجام دهد. حافظه‌داخلی ذخیره‌سازی این تبلت نیز ۶۴ گیگابایت بوده که البته می‌توان از طریق شکاف مخصوص کارت حافظه‌ی جانبی میکرواس‌دی، آن را تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر نیز گسترش داد. نکته دیگر در مورد این محصول، استفاده از یک سنسور اثرانگشت است و همین عامل باعث شده تا محصول یاد شده اولین تبلت ایسوس باشد که از سنسور اثرانگشت بهره می‌برد.

دیگر قابلیت مهم ZenPad 10، کیفیت صوتی بالای آن است. این تبلت مجهز به سیستم استریو بوده و شامل دو بلندگو به همراه ۵ آهنربا است که این بلندگوها با یک آمپلی‌فایر داخلی از نوع NXP جفت شده است. ایسوس می‌گوید که ساختار بلندگوهای این تبلت به گونه‌ای است که می‌تواند از ایجاد اعوجاج و آسیب‌های بلندمدت در هنگام گوش دادن به موسیقی با صدای زیاد جلوگیری کند. یک کامپوننت مجزای صوتی‌ با رزولوشن پخش بالا نیز در این محصول قرار داده شده و همین امر سبب گشته تا محصول جدید ایسوس از صوت‌های ۲۴ بیتی ۱۹۲ کیلوهرتزی نیز پشتیبانی کند. این کیفیت صوتی معادل چهار براربر کیفیت سی‌دی‌های صوتی است. ایسوس در ادامه می‌گوید هنگامی که شما از هدفون استفاده می‌کنید، یک گزینه‌ی اختیاری به شما امکان ایجاد صوت‌های فراگیر مجازی را می‌دهد. این ویژگی می‌تواند یک سیستم ۷.۱ را شبیه سازی کند.

ZenPad 10 از یک باتری با ظرفیت ۵۹۰۰ میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد که بنا به ادعای ایسوس می‌توان با هربار شارژ کامل تا ۱۰ ساعت به طور مداوم با این محصول فیلم پخش کرد یا به مدل ۱۲ ساعت به صورت مدام و با اتصال وای‌فای، به وبگردی پرداخت. از جمله دیگر ویژگی‌های این تبلت، پشتیانی آن از فناوری شارژ سریع کوالکام موسوم به Quick Charge 3.0 است. با وجود این ویژگی، می‌توان به جای صبر ۳ ساعته برای شارژ کامل دستگاه تنها چند دقیقه کوتاه برای شارژ شدن دستگاه زمان صرف کرد.

زن پد 3s 10

تبلت ZenPad 3S 10 به صورت پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۶.۰ را اجرا می‌کند و هنوز در مورد زمان عرضه‌ی بروزرسانی اندروید ۷.۰ نوقا برای این محصول هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست. اما از جمله قابلیت‌های جذاب و قابل توجه نرم‌افزاری درنظر گرفته شده برای این محصول می‌توان به پشتیبانی از قلم‌های استایلوس سطحی اشاره کرد. دستگاه یاد شده می‌تواند براحتی با قلم Z Stylus کار کند. همچنین قابلیت نرم‌افزاری دیگری که Tru2Life نام دارد قادر است تا در هنگام پخش فیلم و از طریق آنالیز و بررسی تک تک فریم‌های در حال پخش، میزان شارپ بودن، رنگ‌ها، روشنایی و کنتراست محتوای ویدیویی را تنظیم کند. البته این اولین باری نیست که این قابلیت نرم‌افزاری را در محصولات ساخت ایسوس مشاهده می‌کنیم و در واقع در تبلت‌های اندرویدی معرفی شده در اواخر سال میلادی گذشته نیز شاهد ارائه این ویژگی بودیم. اما اکنون ایسوس بیان داشته که این قابلیت بسیار بهینه شده و اکنون بهتر از هر زمان دیگری کار می‌کند. البته قطعا برای درک این موضوع که ویزگی Tru2Life در واقعیت چگونه عمل خواهد کرد باید خودمان مستقیما با تبلت یاد شده کار کنیم.

ایسوس در مورد زمان عرضه‌ی عمومی و قیمت این محصول هیچ جزئیاتی را بیان نکرده اما اگر برچسب قیمتی تبلت یاد شده همسان با قیمتی باشد که در تایوان برای آن تعیین شده، می‌توان انتظار داشت که قیمت جهانی ZenPad 3S 10 در حدود ۳۵۰ دلار باشد. در صورتی که قیمت مورد اشاره، نرخ نهایی تعیین شده برای این محصول باشد، نسبت به محصولاتی چون گلکسی تب اس ۲ سامسونگ که مدل پایه‌ی آن ۴۰۰ دلار است، ارزان‌تر خواهد بود و همین عامل یک نکته‌ی بسیار مثبت برای بسیاری از خریداران خواهد بود.

در حاضر می‌دانیم که ذن‌پد ۱۰ ایسوس قرار است در دو رنگ به بازارها عرضه شود. این دو رنگ خاکستری و نقره‌ای هستند.

نظر شما در مورد این تبلت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات