گوشی های نکسوس تولید اچ تی سی با نام Google عرضه می‌شوند

چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق خبرهایی که تا کنون در مورد نکسوس‌های امسال گوگل منتشر شده‌، این گوشی‌ها با نام‌های سیلفیش و مارلین، توسط HTC تولید خواهند شد. خبر جدید در مورد این محصولات حاکی از آن است که این گوشی‌ها به نام نکسوس شناخته نخواهند شد. منابع خبری ادعا می‌کنند که این گوشی‌ها با نام Google عرضه خواهند شد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوشی‌های نکسوس گوگل، امسال توسط کمپانی اچ‌تی‌سی ساخته خواهند شد. این گوشی‌ها که پیش از این نام‌های Sailfish و Marlin برای آنها انتخاب شده است، قابلیت‌های جدیدی نسبت به نکسوس‌های قبلی خواهند داشت. خبری که اخیرا در مورد گوشی‌های سال ۲۰۱۶ گوگل منتشر شده این است که در این گوشی‌ها خبری از نام Nexus نخواهد بود.

منابع خبری ادعا می‌کنند که نام و برند Google برای این گوشی‌ها در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، قابلیت‌های خاص و منحصر بفرد نرم‌افزاری که در قالب بخش‌های جدید اندروید نوقا برای این گوشی‌ها عرضه می‌شوند، از مواردی هستند که گوشی‌های جدید گوگل را از رقبا متمایز خواهند کرد. به طور مثال، عنوان شده که اولین نسخه‌ی Maintenance اندروید نوقا که به احتمال زیاد اندروید ۷.۱ خواهد بود، با این گوشی‌ها عرضه می‌شود و قابلیت‌هایی مانند دسترسی سریع به دستیار گوگل و برخی تنظیمات حرفه‌ای در آن گنجانده شده است.

شایعه‌ی تولید گوشی‌ توسط خود گوگل و عدم استفاده از برند نکسوس نیز، برای اولین بار چند ماه پیش مطرح شد. البته هیچ گاه صحت این شایعه تایید نشد و مشخص نیست آیا چنین محصولی تولید خواهد شد یا خیر و در صورت تولید زمان معرفی و عرضه‌ی آن به بازار چگونه خواهد بود. سوال دیگر این است که در صورت تولید این گوشی به دست گوگل، سرنوشت برند نکسوس چگونه خواهد بود؟ مدیر عامل گوگل، ساندار پیچای پیش از این عنوان کرده بود که این شرکت تمرکز بیشتری بر تولید گوشی‌های نکسوس خواهد داشت. البته او هیچ اشاره‌ای به تغییر مسیر پروژه‌ی نکسوس نکرده بود.

با توجه به خبرهایی منتشر شده در مورد قابلیت‌های نرم‌افزاری منحصر بفردی که تنها برای گوشی‌های نکسوس عرضه خواهند شد و همچنین بحث‌هایی که پیرامون کاهش قیمت این محصولات مطرح شده، به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد به طور جدی برای راضی کردن مشتریان قدم بردارد. این حرکت گوگل می‌تواند هم به عنوان انگیزه و هم به عنوان تهدیدی برای دیگر تولیدکنندگان مانند سامسونگ، هواوی و ال‌جی باشد.

به هر حال با توجه به خبرها و شایعات منتشر شده می‌توان انتظار داشت که گوگل برنامه‌ای جدی برای بخش سخت‌افزار و تولید گوشی‌های اندرویدی داشته باشد و به احتمال زیاد برای اولین بار نام خود را وارد این بازار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات