دوری از گوشی‌ موبایل در محیط کار، کارایی را تا ۲۶ درصد افزایش می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی‌های هوشمند ارتباط بین اعضای تیم و همکاری بین افراد مختلف را در سطح سازمان آسان‌تر می‌کند. با این حال استفاده از این دستگاه‌ها فقط محدود به ویژگی‌های مثبت آن‌ها نمی‌شود، بر اساس مطالعات انجام شده استفاده از گوشی‌های هوشمند در محیط کاری عامل مهمی در کاهش کارایی به حساب می‌آید. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گروهی از محققان دانشگاه ناتینگهام و ورزبورگ با همکاری لابراتوار تحقیقاتی کاسپرسکی نشان دادند که با کنار گذاشتن گوشی‌های موبایل توسط کارمندان، کارایی آن‌ها تا ۲۶ درصد بهبود پیدا می‌کند. این آزمایش بین ۹۵ نفر با بازه‌ی سنی ۱۹ تا ۵۶ سال و از کارکنان دانشگاه انجام گرفته است.

محققان میزان کارایی بر اساس متغیر مستقل فاصله از گوشی هوشمند را اندازه‌گیری کرده‌اند. بر اساس نتایج بدست آمده کارایی افراد در زمان‌های عدم دسترسی مداوم به گوشی، افزایش زیادی داشت. بنابراین توصیه می‌شود در محیط کاری قوانینی وضع شود که فرد در حین انجام وظیفه از گوشی خود دور و در زمان‌هایی مشخص در استفاده از گوشی آزاد باشد.

برخلاف پیش‌بینی‌ها دوری از گوشی‌ موبایل افراد را مضطرب نکرد، میزان اضطراب در بین شرکت‌کنندگان و در تمامی آزمایشات خیلی متغیر نبود. با این حال میزان اضطراب در بین زنان بیشتر از مردان اندازه‌گیری شد. در نتیجه می‌توان گفت که متغیر اضطراب خیلی وابسته به میزان فاصله از گوشی موبایل نیست و عامل جنسیت تاثیر بیشتری بر روی آن دارد.

تحقیقات قبلی نشان می‌دهند که دوری از گوشی‌های هوشمند تاثیرات احساسی منفی بر روی فرد می‌گذارد. اگرچه همین تحقیقات اشاره می‌کنند که حضور گوشی موبایل نیز به نوعی بر روی فرد تاثیرات منفی دارد. بنابراین هم حضور و هم غیبت گوشی موبایل باعث از دست رفتن تمرکز خواهد شد. تحقیق جدید نشان می‌دهد که نبود گوشی موبایل تاثیر منفی کمتری بر روی از دست رفتن تمرکز دارد.

در تحقیق مشابهی که توسط لابراتوار تحقیقاتی کاسپرسکی انجام گرفته بود، مشخص شد که محصولات دیجیتال تاثیر منفی بر روی سطح تمرکز فرد دارند. برای مثال استفاده از نرم‌افزار‌های یادداشت‌برداری مثل اورنوت یا وان‌نوت در جلسات کاری سطح تمرکز فرد را تا چند درجه نسبت به یادداشت‌برداری بر روی کاغذ کاهش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات