سیناپتیکس نمونه سازی سنسورهای اثر انگشت ترکیب شونده با نمایشگر را آغاز کرد

سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد زمان قرار گرفتن سنسور اثر انگشت روی کلید Home تمام شده و از این پس باید شاهد ترکیب سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر باشیم، چراکه Synaptics به عنوان اصلی‌ترین تولیدکننده‌های سنسور‌های اثرانگشت مجهز به فناوری 3D Touch-y و Biometric-y اعلام کرده که نمونه سازی سنسور‌های اثر انگشت برای استفاده زیر نمایشگر را آغاز کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از آنکه اپل در آیفون ۵ اس از وجود سنسور اثر انگشت در گوشی‌هوشمند خود استفاده کرد، رقابت برای بهره‌گیری از این فناوری جدید تشخیص هویت در گجت‌های هوشمند آغاز شد، بطوری که این روزها شاهد استفاده از این قابلیت در اغلب گوشی‌های هوشمند اعم از میان‌رده و ردهبالا هستیم. حال سیناپتیکس که فناوری‌هایی نظیر 3D Touch را در سنسورهای اثر انگشت مورد استفاده قرار داده، خبر از آغاز تولید انبوه نوع جدیدی از سنسورهای هوشمند داده که می‌توان زیر نمایشگر استفاده کرد. این سنسور ۶ در ۶ میلی متری با شماره‌ی FS4500 شناخته می‌شود و می‌توان آن را زیر نمایشگر گوشی‌های هوشمند و انواع گجت‌های دیجیتال مورد استفاده قرار داد. این موضوع را می‌توان پایانی بر تعبیه سنسور‌های اثر انگشت روی کلید فیزیکی Home یا پشت گوشی عنوان کرد.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط سیناپتیکس، این سنسور را می‌توان زیر لایه‌ای از شیشه یا سرامیک که ضخامتی ۳۰۰ نانومتری دارد، قرار داده و استفاده کرد. سنسور جدید را می‌توان در محصولاتی که مجهز به کلید‌های القایی هستند، مورد استفاده قرار داد که از جمله‌ی این گوشی‌های هوشمند می‌توان به اچ‌تی‌سی ۱۰ و نسل‌های آینده‌ی آن اشاره کرد. با توجه به امکان قرار دادن این کلید زیر پوشش شیشه‌ای نباید دیگر انتظار داشته باشیم تا کلید Home همچون گذشته فشار داده شود. علاوه بر اینکه این سنسور سازندگان را قادر به حذف تکنولوژی قدیمی ساخت می‌کند، بلکه زیبایی گوشی‌های هوشمند نیز بسیار بهبود پیدا می‌کند، چرا که با وجود این سنسور دیگر نیازی به کلید فیزیکی نیست و می‌توان پنل جلوی گوشی را بصورت ۱۰۰ درصد با شیشه پوشش داد که علاوه بر زیبایی مقاومت گوشی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار از پنل جلو را نیز افزایش می‌دهد.

البته سیناپتیکس هنوز مشغول توسعه‌ی هر چه بیشتر این قابلیت است تا سنسور مورد نظر زیر لایه‌ی شیشه‌ی محافظ گوشی‌های هوشمند نیز کاربردی باشد. انتظار می‌رود در آیفون ۲۰۱۷ اپل که بنابر شنیده‌ها با تغییرات انقلابی همراه خواهد شد، شاهد بکارگیری فناوری این چنینی باشیم. البته پیش از این یک کمپانی کره‌ای که در این زمینه کار می‌کند، موفق شده تا سنسوری را با این ویژگی‌ها تولید کند، حال آنکه نام سیناپتیکس اعتبار بیشتری در این حوزه دارد.

با توجه به آغاز ساخت نمونه‌های اولیه از این سنسور انتظار می‌رود در پاییز ۲۰۱۶ شاهد تولید انبوه سنسور جدید سیناپتیکس باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات