سامسونگ از تراشه پایین رده اکسینوس 7570 مبتنی بر لیتوگرافی 14 نانومتری رونمایی کرد

سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ از تراشه‌ی جدیدی با عنوان اکسینوس ۷۵۷۰ رونمایی کرده که مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری کره‌ای‌ها و با فرآیند ساخت FinFET توسعه یافته است. سامسونگ اکسینوس ۷۵۷۰ را برای استفاده در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و گجت‌های مرتبط با اینترنت اشیا طراحی کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سامسونگ ساعاتی پیش از تراشه‌ی جدید خود با نام اکسینوس ۷۵۷۰ رونمایی کرد. این تراشه برای گجت‌های رده پایین طراحی و توسعه یافته و می‌توان از آن در انواع گجت‌های هوشمند نظیر گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و گجت‌های مرتبط با اینترنت اشیا استفاده کرد. اکسینوس ۷۵۷۰ مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری سامسونگ و فرآیند تولید FinFET توسعه یافته است.

سامسونگ را باید اولین کمپانی خواند که از لیتوگرافی ۱۴ نانومتری برای تراشه‌هایش استفاده کرده است. اولین تراشه‌ی این کمپانی با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری و فرآیند تولید FinFET اکسینوس ۷۴۲۰ بود که بعدها به سایر تراشه‌های کمپانی نظیر اکسینوس ۷۸۷۰ که برای گجت‌های میان رده طراحی شده بود نیز تعمیم پیدا کرد. سامسونگ همچنین آخرین نسل از تراشه‌ی پرچمدار خود را که اکسینوس ۸۸۹۰ نام دارد مبتنی بر همین لیتوگرافی و فرآیند تولید FinFET رونمایی کرد. حال با معرفی تراشه‌ی اکسینوس ۷۵۷۰، سامسونگ خانواده‌ی تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری خود را تکمیل کرده است.

در مورد اکسینوس ۷۵۷۰ باید به این نکته اشاره کرد که این تراشه از وجود چهار هسته‌ی پردازشی Cortex-A53 بهره می‌برد که بنابر اطلاعات ارائه شده از نظر عملکرد شاهد رشد ۷۰ درصدی و از نظر مصرف انرژی شاهد بهبود ۳۰ درصدی در مقایسه با لیتوگرافی ۲۸ نانومتری هستیم. در این تراشه از مودم Cat. 4 LTE 2CA در کنار ارتباط وای-فای، بلوتوث، رادیو اف ام و جی‌پی‌اس پشتیبانی می‌شود.

بن کی هور، قائم مقام بازاریابی LSI در سامسونگ الکترونیکس در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

با بهره‌گیری از تراشه‌ی اکسینوس ۷۵۷۰ بخش اعظمی از کاربران قادر خواهند بود تا از مزایای لیتوگرافی ۱۴ نانومتری مبتنی بر فرآیند FinFET بهره ببرند. با ترکیب قابلیت‌های متعدد ارتباطی، سامسونگ موفق شده تا یک تراشه‌ی ارتباط قدرتمند را با توانایی رقابت با گزینه‌های موجود در بازار عرضه کند.

اکسینوس ۷۵۷۰ از وجود سنسور پردازش تصویر با پشتیبانی از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و ۸ مگاپیکسلی در جلو بهره می‌برد. همچنین باید به امکان ثبت ویدیوهای 1080P نیز اشاره کرد. هنوز اطلاعاتی در مورد پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه در دست نیست و مشخص نیست که این کمپانی برای پردازنده‌ی گرافیکی از چه گزینه‌ای استفاده خواهد کرد. سامسونگ مدعی است که این تراشه از رزولوشن ۱٫۲۸۰ در ۸۰۰ نیز پشتیبانی می‌کند.

این تراشه از سیستم مدیریت مصرف انرژی بهتری نیز بهره می‌برد. همچنین سامسونگ سایز این تراشه را ۲۰ درصد در مقایسه با نسل پیشین کاهش داده که امکان ساخت گوشی‌های هوشمند باریک‌تر را نیز فراهم می‌کند. باید دید که چه گوشی‌های هوشمندی با بهره‌گیری از اکسینوس ۷۵۷۰ راهی بازار خواهند شد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات