اپل در آیفون های آینده احتمالا از نمایشگرهای میکرولد استفاده می‌کند

سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل احتمالا در نسل‌های بعدی آیفون‌ به جای پنل OLED از پنل‌های microLED استفاده کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همان طور که اطلاع دارید، تا‌کنون شایعات بی‌شماری در ارتباط با امکان استفاده‌ی اپل از پنل OLED در نسل‌های بعدی آیفون، منتشر شده است، اما گزارش‌های اخیر حکایت از آن دارند که این شرکت برای مدت طولانی از این پنل‌ها استفاده نخواهد کرد و در عوض ممکن است از فناوری بهتری موسوم به microLED برای دستگا‌های خود بهره ببرد.

وانگ جی-چاو، مدیرعامل شرکت تولیدکننده‌ی نمایشگر Innolux معتقد است که پنل‌های OLED نمی‌توانند در زمینه‌ی نسبت عملکرد به هزینه، به طور کامل جای نمایشگرهای LCD را بگیرند. در عوض، نمایشگرهای microLED جایگزین OLEDها شده و به تدریج به یک فناوری همه‌گیر بدل خواهد شد.

احتمالا مدیران یک شرکت تولیدکننده‌ی پنل‌های LCD، انگیزه‌ای دیگری نیز برای اشاره کردن به مشکلات پنل‌های OLED داشته باشند، چرا که ممکن است نمایشگرهای OLED به تدریج کسب و کار شرکت جی-چاو را به حاشیه برانند. با این حال شواهدی نیز وجود دارد که براساس آن، احتمالا اپل به سرعت فناوری OLED را کنار گذارد. به عنوان مثال، اپل چند سال پیش کمپانی LuxVue، تولیدکننده‌ی پنل‌های microLED را تصاحب کرد و گفته می‌شود یک لابراتوار سری میکرولد را نیز در تایوان برای توسعه‌ی نمایشگر راه‌اندازی کرده است.

در حال حاضر به دلیل آنکه پنل‌های میکرولد چندان مقرون به صرفه نیستند، از آنها در هیچ دستگاه تجاری استفاده نشده است، چنانچه اپل بتواند این عامل را تغییر دهد، به احتمال زیاد ترجیح خواهد داد تا به جای خریداری نمایشگرهایی که توسط کمپانی‌های رقیب ساخته شده‌اند، از فناوری و نمایشگرهای خود استفاده کند.

اما چرا نمایشگرهای میکرولد بهتر هستند؟ از برتری‌های قابل ذکر برای این نوع پنل‌ها، می‌توان به مواردی همچون باریک‌تر و سبک‌تر بودن، طیف رنگ بهبود یافته، روشنایی بیشتر و رزولوشن‌های بهتر اشاره کرد. البته تمام این برتری‌ها به بهای پرداخت هزینه‌ی بسیار بیشتری نسبت به فناوری‌های نمایشگر رایج، به دست می‌آید و این دلیلی است که ما تاکنون محصولی تجاری را ندیده‌ایم که از این نوع پنل‌ها بهره بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات