سنگاپور میزبان اولین تاکسی خودران می شود

سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در حالی‌که تسلا با سیستم‌ پیشرفته‌‌ی خودران خود گوی سبقت را از همگان ربوده، دیگر سازندگان نیز به‌ سرعت در حال تلاش برای دستیابی به این دسته تکنولوژی‌ها هستند. شنیده‌ها حاکی از تولید انبوه خودروی خودران به عنوان تاکسی در سنگاپور و به‌ وسیله‌ی کمپانی کوچکی است که حتی اسم آن‌ را نشنیده‌اید.
تبلیغات

رقابت میان تولیدکنندگان خودرو بر سر عرضه‌ی خودروهای خودران واقعی شباهت زیادی به رقابت فضایی بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی در اواسط دهه‌ی ۱۹۵۰ میلادی دارد. در این میان نام یک تاکسی خودران از کمپانی کوچکی با نام NuTonomy مطرح شده است که سنگاپور را میزبان خود معرفی کرده است.

زمانی‌که افراد با گوشی‌های هوشمند خود به‌دنبال تاکسی هستند، یک خودروی رنو مدل Zoe یا میتسوبیشی مدل i-MiEV که برای ارائه‌ی رانندگی هوشمند اصلاح شده‌اند، ظاهر می‌گردد و متقاضی تاکسی را سوار می‌کند. اما در حال حاضر، خودروهای خودران به‌طور مستقل در خیابان‌ها دیده نمی‌شوند. یکی از مهندسان شرکت NuTonomy بر روی صندلی راننده در حین رانندگی این خودروی هوشمند نشسته تا در مواردی که نیاز به مداخله‌ی انسان است، انجام وظیفه کند و عکسل‌العمل نشان دهد. این کمپانی هنوز اطلاعات جامعی از تعداد تاکسی‌های هوشمندی که در حال حاضر در حال گردش در سنگاپور هستند را ارائه نکرده است اما گفته شده این اجرای آزمایشی منجر به استقرار خودروهای کاملاً هوشمند در ابتدای سال ۲۰۱۸ خواهد شد.

طبق گزارش ارائه شده در مجله‌ی Wall Street، جیک واتس، از مهندسان بنام آن‌ها تجربه‌‌ی سفر با یکی از این‌ خودرو‌ها را دارد. بازخورد او بد نبوده است ولی او عنوان کرده که خودرو میتسوبیشی که او سوار شده، فاقد چیزی شبیه کنترل خودکار تسلا بوده است. گزارش شده است که این خودرو از پس موانعی همچون عابران پیاده و خودروهای پارک شده بسیار خوب برآمده است اما اغلب تعلل می‌کرده و بیش از اندازه محتاط بوده است. این رویه، امری طبیعی است تا زمانی‌که تکنولوژی به تکامل برسد اما به‌زودی در آینده شاهد خودروهای خودران خواهیم بود.

دانلود

برخی شهروندان سنگاپور در خصوص این طرح گفتند: «بایستی بگویم که این یک تکنولوژی بسیار جالب است و من وقتی خودرو i-MiEV را به‌عنوان بخشی از آزمون کمپانی Nutonomy در حال رانندگی در خیابان‌ها دیدم، تقریباً شوکه شدم. خیلی به این‌ که آن‌ها دقیقاً چگونه به این خودروی کاملاً خودران رسیده‌اند، فکر نمی‌کنم.»

در حال حاضر تنها برگزیدگان در یکی از مناطق تجاری شمالی می‌توانند تاکسی هوشمند کمپانی Nutonomy را رایگان فراخوانی کرده و سوار شوند اما قطعاً انتظار این را نداشته باشید که در آینده هم این تکنولوژی به رایگان در دسترس همگان قرار گیرد.

به نظر شما آیا واقعاً در آینده‌ای نزدیک شاهد جابه‌جایی مسافران با تاکسی‌های خودران خواهیم بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات