۱۶ نکته ای که درباره شورولت کامارو نمی‌ دانستید

سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
شورولت کامارو خودروی دوست داشتنی و رقیب دیرینه‌ی ماستانگ است. این خودرو در طول حیات خود همواره هواداران بسیار زیادی داشته است. ما تصمیم گرفتیم ۱۶ حقیقت جالب راجع‌ به این خودرو را برای شما بازگو کنیم تا شما بیشتر با این خودرو آشنا شوید. با ما در زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ساخت شورولت کامارو به سال‌ها پیش باز می‌گردد. اولین بار در ژوئن سال ۱۹۶۶ این خودرو معرفی شد؛ ولی نسخه‌های اولیه این خودرو چند ماه بعد به دست مشتریان رسید. از همان زمانی که کامارو معرفی شد، تنهای یک هدف داشت، رقابت با فورد موستانگ. این رقابت شاید قدیمی‌ترین رقابت بین دو خودرو در جهان باشد. کامارو نیز مانند هر خودروی دیگری، حقایق و نکات بسیار جذابی در طول حیات خود داشته است که کمتر کسی از آن‌ها اطلاعا دارد. در ادامه با برخی از جالب‌ترین حقایق این خودروی عضلانی آشنا می‌شود.

۱- نام کامارو قرار بود پنتر (PANTHER) باشد

camaro

این خودرو در داخل کارخانه هنگام تولید، اسمش پانتر بود؛ حتی حدود ۲۰۰۰ اسم دیگر برای آن در نظر گرفته‌ شده ‌بود و در سال رونمایی نیز شایعه شده ‌بود که اسم این خودرو شورولت پانتر است.

۲- مراسم رونمایی از شورولت کامارو، اولین گردهمایی بزرگ از راه دور بود

Chevrolet Camaro

در ۲۸ ژون ۱۹۹۶ تیم شورولت و رسانه‌های مختلف، در هتل‌هایی در ۱۴ شهر آمریکا برای این رونمایی جمع شده بودند. این اولین گردهمایی در این مقیاس در آن زمان بود و مهندسان زیادی برای صحت برگزاری این کنفرانس تلاش کرده ‌بودند.

۳- هیچکس در آن زمان معنای کلمه کامارو را نمی‌دانست

camaro

این یک اصطلاح فرانسوی به معنای رفاقت و دوستی بود، ولی مدیران ارشد جنرال موتور گفتند: «این یک حیوان کوچک است که اسب‌های وحشی (MUSTANG) را می‌خورد.» بعدها این شایعه از حیوان تبدیل به یک مریضی شد، که اسب‌ها را می‌کشد. ولی در واقع به خاطر شروع شدن تمام خودروهای شورولت با C در آن زمان، از آن نام استفاده شده بود.

۴- قبل از این‌ که این خودرو آغاز به کار بکند، یک نسخه‌ی استیشن واگن از آن وجود داشت

camaro

۵- تیم طراحی، طرح‌های بیشتری از کامارو استیشن را در چندسال بعد دادند

camaro

این عکس‌هایی که می بینید، نسخه‌های استیشن همان کاماروی اصلی است. در واقع در آن سال‌ها، مانند خودروسازی خودمان، جنرال موتورز هر خودرویی که می‌ساخت یک نمونه‌ی استیشن از آن را هم عرضه می‌کرد که در زیر پوسته همان خودرو بود.

۶- دقیقا ۷ انتخاب مختلف برای پیشرانه، درزمان رسیدن کامارو به بازار وجود داشت

camaro

در گذشته خودروهای آمریکایی انتخاب های بیشتری در بخش پیشرانه داشتند، ولی در حال حاضر به ۳ یا ۴ نمونه بسنده می‌کنند. پیشرانه‌های قدرتمند و حجیم همین خودروها تبدیل به نقطه‌ی قوت آن‌ها نسبت به رقبای اروپایی شده بود.

۷- برای یکی از این پیشرانه‌ها کد عجیبی وجود داشت که بیشتر مردم نمی‌دانستد

camaro

جنرال موتور برای رقابت با موستانگ، یک نسخه از کامارو مخصوص پیست و مسابقه طراحی کرده بود که با کد Z/28 شناخته می‌شد.

۸- برای راضی کردن مدیر شورولت، در آن زمان تیم اجرایی مجبور شدند که یک مدل کانورتیبل از Z/28 بسازند

camaro

مدیر وقت برگزاری و رونمایی از مراسم شورولت، Pete Estes، خصلت بسیار خاصی داشت. او کلا هر خودرویی که سقف باز نبود را، خودرو به حساب نمی آورد! برای همین تیم شورولت کامارو، مجبور شدند یک مدل روباز یا کانورتیبل Z/28 با تمام تجهیزات را تنها برای او بسازند، تا راضی شود در مراسم رونمایی کامارو، از این مدل اسپرت رونمایی کند. این خودرو تنها مدل ساخته شده از Z/28 بود که تا سال‌ها در خیابان‌ها می تاخت. تقریبا دو دهه طول کشید تا سقف کانورتیبل مدل Droptop برای این خودرو ارائه شد.

۹- کامارو در مسابقات SCCA-Am Racing فقط مدتی بعد از رونمایی، قهرمان شد

camaro

تیم افسانه‌ای کامارو سال های ۱۹۶۸ و ۱۹۶۹، این مسابقات را تسخیر کرده بودند.

۱۰- مدل copo هیچ‌وقت به صورت رسمی برای فروش ارائه نشد

camaro

یک نسخه از کامارو با حجم پیشرانه حجیم‌تر، به نام مدل copo وجود داشت، که در هیچ‌کدام از پکیج‌های رسمی این شرکت وجود نداشت. شما برای سفارش آن، باید می‌دانستید که به چه کسی در گروه جنرال موتور زنگ بزنید. کوپو مخفف دستور تولید اداره مرکزی (central office production order) بود و تقریبا دو برابر قیمت کاماروی عادی قیمت داشت. این مدل یکی از ارزشمند‌ترین مدل‌های خودروهای کلکسیونی حال حاضر در بین خودروهای آمریکایی است.

۱۱- نسل دوم کامارو به شدت از فراری الهام گرفته بود

camaro

در آن زمان یک مدل از فراری وجود داشت که افراد زیادی از جمله طراحان جنرال موتورز از آن استفاده می‌کردند و عاشق آن بودند. این مدل Ferrari lusso 250 GT بود. این نسل از کامارو به شدت از فراری ۲۵۰ لوسو تاثیر گرفته‌ بود.

۱۲- مسابقات بین‌المللی قهرمانی تنها از کامارو از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۹ استفاده کرد

camaro

در این مسابقات از خودروهای یکسانی استفاده می‌شد تا مهارت راننده‌ّا به خوبی سنجیده شود. مسئولین مسابقات نیز برای ۱۴ سال از شورولت کامارو استفاده کردند.

۱۳- یک مدل neiman marcus  از کامارو وجود داشت

camaro

یک مدل ۲۰۱۱ کانورتیبل با قرمز رنگ با خطوط مسابقه‌ای و قیمت حدود ۷۵ هزار دلار وجود داشت که در مدت زمان ۳ دقیقه فروخته شد. نیمن مارکوس شرکتی با تمرکز بر اجناس لوکس سفارشی است.

۱۴- مهندسان آن چنان درباره کاهش وزن مدل Z/28 حساس بودند که در نسل پنجم، ۰.۳ میلی‌متر از شیشه عقب را تراشیدند

camaro

فقط ۴۰۰ گرم با کم کردن قطر شیشه از ۳.۵ به ۳.۲ میلی متر کاهش پیدا کرد. بقیه کارهای عجیب و غریب این گروه در رابطه با کاهش وزن، مربوط به کم کردن استفاده از فوم در صندلی‌های عقب و حذف کامل کولر از این خودرو بود!

۱۵- به جز کامارو و کوروت خودوری دیگری بعد از سال ۲۰۰۴، خودروی رسمی رژه‌ی مسابقات Indianapolis500 نبوده است

camaro

کامارو افتخار ۸ بار افتخار انتخاب به عنوان خودروی رژه مسابقات ایندیاناپلیس را دارد که مقام دوم پس از کوروت را با ۱۱ بار به همره دارد.

۱۶- در لیست خودورهای مسابقه‌ای پلیس دوبی، یک مدل z/28 نیز وجود دارد

camaro

نیروی پلیس امارات متحده علاقه‌ی زیادی به استفاده از خودرو‌های سوپراسپرت و گران قیمت دارد تا علاوه بر جنبه‌ی تبلیغاتی، قدرت بالایی برای تعقیب مجرمان داشته باشد. شورولت کامارو نیز در کنار خودروهای خاص چندین میلیون دلاری در این ناوگان قرار دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات