با کارگاه عملیات ویژه مک لارن آشنا شوید

جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
مک‌لارن خودروهای خاص خود را در کارگاهی مخصوص می‌سازد که امنیت آن از اهمیت بالایی برای این شرکت برخوردار استد و کمتر کسی می تواند از آن بازدید کند. در این کارگاه خودروهای ویژه و منحصر به فرد مک‌لارن ساخته و تعمیر می‌شوند؛ خودروهایی که از این مرکز خارج می شوند، نمونه‌های معمولی نیستند چرا که عملیاتی که روی آن‌ها انجام شده با عملیات نسخه‌های استاندارد متفاوت است. برای آشنایی با محیط بخش عملیت ویژه مک‌لارن، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طبق برخی شایعات مک‌لارن قصد تولید ابرخودروی سه نفره‌ی جاده‌ای را دارد؛ این خودرو قرار است جانشین نسخه‌ی افسانه‌ای F1 شود. جایگزین تمام الکتریکی P1 تا ۶ سال آینده تولید ‌نمی‌شود بنابراین مک‌لارن نیاز دارد که خودروی خاصی را تا آن زمان ارائه دهد. چرا که دیگر خودروهای اسپرت مانند 540C، 570S و 570GT و البته 570S Spider که بزودی وارد بازار می شود، دیگر برای مرکز فعالیت‌های خاص مک‌لارن جذابیتی ندارند. سرویس‌های این مرکز همیشه در سطح و هزینه‌‌های خودروهای بسیار خاص بوده است.

مکلارن

حال با دانستن این نکات بیایید نگاهی به این کارگاه بیاندازیم، که عموما خودرویی را تولید می‌کنند که عموما دیده نمی‌شوند و تنها در گاراژ افراد خاص نگهداری می‌شوند.

افراد زیادی شانس دیدن این کارگاه را نداشته‌اند؛ کارگاه فعالیت‌های خاص مک‌لارن مانند تکنولوژی‌های این شرکت فوق العاده است. این کارگاه پیش از این توسط تیم فرمول یک این شرکت مورد استفاده قرار می گرفت. رئیس این کارگاه پل مک‌کنزی است که قبل از اینکه مسئول نگهداری از بهترین‌های مک‌لارن شود، برنامه‌ی توسعه‌ی ابرخودروی P1 را بر عهده داشت. در سال ۲۰۱۲ همه به این مرکز چشم دوخته بودند تا MP4-12C که توسط شرکت کاملا تغییر پیدا کرده و دارای نام مک‌لارن X1 بود را ببینند و این بخش نیز در ارائه این خودرو سنگ تمام گذاشت؛ خودروی مذکور به شاهزاده‌ی بحرین تعلق داشت به همین دلیل درباره‌ی امکانات این خودرو نیاز به هیچ توضیحی وجود ندارد.

مکلارن

در این سال آن‌ها برای P1 یک ارتقا ارائه کردند؛ با رنگ‌آمیزی ماهرانه که به صورت دو رنگ انجام شده بود با بخش‌هایی به رنگ زرد و جزئیات خاص دیگری که در سایر P1ها وجود ندارد.

این کارگاه بسیار کوچک احساس می‌شود زیرا همیشه پر از خودرو است. این مرکز نیازی به دستگاه‌های بزرگ ندارد چرا که کارخانه‌ی اصلی نیاز‌های این مرکز را تامین می‌کند. همچنین اگر همانند روان اتکینسون (مستر بین) F1 خود را به دو نیم تقسیم کنید، این کارگاه به اتاق جراحی برای تعمیر خودرو تبدیل می‌شود.

مک کنزی اعلام کرد پس از تعمیر خودروی آتکینسون که کفی کربنی آن شکسته بود، برای ما مشخص شد که سایر ۱۰۰ دستگاه F1s نیز به راحتی تعمیر خواهند شد. یکی دیگر از بخش های جالب در کارگاه، لپ تاپ قدیمی است که هنوز هم در این کارگاه پیشرفته کار می کند. وجود این لپ‌تاپ برای ارتباط با واحد کنترل F1 ضروری است.

مکلارن

بخش عملیات ویژه‌ی مک‌لارن در حال کار و ارتقای چندین خودرو به صورت همزمان بود که اجازه‌ی دیدن آن‌ها به مراجعه کنندگان داده نشد. این مرکز همچنین در حال برنامه‌ریزی برای تغییر بدنه‌ی یک P1 و تبدیل آن به بدنه با فیبر کربن قابل رویت با قیمت ۲۲۰۰۰۰ پوند بود. همچنین آن‌ها برای جبران اشتباه خود درباره‌ی مرسدس بنز SLR مک‌لارن، در حال تعویض اجزای این خودرو با قطعات مخصوص خودروهای مک‌لارن بودند و نام نسخه‌ی مک‌لارن را بر روی آن گذاشته بودند. همچنین این مرکز خاص و پیشرفته در حال طراحی چند خودرو برای نمایش و تعمیر چند نمونه‌ مانند 675LTs بودند، که از سراسر جهان دچار تصادف شده بودند. مرکز فعالیت‌های خاص مک‌لارن مکانی بسیار فوق العاده است و دیدن پیشرانه‌ی V-12 ب‌ام‌و که برای مک‌لارن F1 طراحی شده بود نیز بسیار جذاب است.

مکلارن
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات