تصاویری که نشان از شرایط کاری سخت کارگران معدن زغال سنگ دارد

دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
"کار کردن در معدن" از جمله مشاغلی است که همواره به عنوان سخت‌ترین شغل‌ها از آن یاد می‌شود. همچنان در بعضی از مناطق دنیا از زغال سنگ به عنوان سوخت استفاده می‌شود و همین مسئله بازار کار کارگران معدن را گرم می‌کند. البته گرمایی که چندان دلپذیر نیست! در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در حالی که مصرف جهانی زغال سنگ طی سال‌های اخیر با کاهش قابل توجهی همراه بوده است، آمار سیتی‌بانک نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۶ زغال سنگ جزو ۵ ماده‌ی خام برتر در دنیا خواهد بود. از این رو انتظار می‌رود که تولید کنندگان این مواد خام، محصول بیشتری عرضه کنند.  

شرکت انرژی "Cloud Peak" در بیانیه‌ای اعلام کرده است: "چنانچه مصرف سوخت در تابستان بالا باشد، انتظار می‌رود که آب و برق برای تقاضای زمستان ذخیره شود. این امر حجم بالایی از ارسال انرژی و افزایش فروش پاییزه را به دنبال خواهد داشت."

با توجه به پیشرفت‌های اخیر نمی‌توان پیش‌بینی کرد که بتوان به دوران اوج گذشته برگشت. تولید زغال سنگ در ایالات متحده با کاهش چشم‌گیری مواجه شد اما در حال حاضر این منبع سوختی در سراسر جهان متقاضی دارد و تا زمانی که این تقاضا وجود داشته باشد، باید آن را از داخل زمین بیرون کشید. همان‌طور که تصاویر زیر نشان می‌دهند با فرآیندهای سخت و کثیفی روبرو هستیم.

چین یکی از بزرگ‌ترین مصرف کنندگان زغال سنگ در جهان است. هر چند که این میزان مصرف در سال ۲۰۱۵ با کاهش ۲ درصدی همراه بود اما هنوز هم ۶۴ درصد از منابع انرژی این کشور از طریق زغال سنگ تامین می‌شود. در این تصویر، یک زن روستایی در حال برداشتن تکه زغال‌های نزدیک به معدنی در حومه‌ی شهر "جیکسی" واقع در ایالت هیلونگجیانگ چین است.

معدن زغال سنگ

مصرف زغال سنگ در اتحادیه‌ی اروپا در سال ۲۰۱۴ با کاهش همراه بود و در سال ۲۰۱۵ تغییر قابل ملاحظه‌ای پیدا نکرد. تصویر زیر کارگران معدن را نشان می‌دهد که آخرین روز کاری خود را در Kellingley Colliery به پایان رسانده‌اند. Kellingley آخرین معدن عمیق زغال سنگ در انگلستان بود که پس از قرن‌ها استخراج زغال از آن، به اتمام رسید.

کارگران معدن زغال سنگ

در این تصویر کارگران معدنی نشان داده شده که در عمق ۱۶۴۰ فوتی زمین مشغول به کار در معدن زغال سنگ "بولسلاف اسمیالی" (Boleslaw Smialy) واقع در جنوب لهستان هستند.

کارگران معدن زغال سنگ

این تصویر هم گروهی از کارگران مسلمان در معدن زغال سنگ "استارا جاما" (Stara Jama) در شهر زنیتسای بوسنی هرزگوین را نشان می‌دهد که در طول ماه مبارک رمضان، در ۲۴۲۷ فوتی زیر زمین مشغول افطار هستند.

کارگران معدن زغال سنگ

"عبدل قیوم" ۱۲ ساله از استان آسام هند که در انبار زغال سنگ مشغول به کار است و فقط یک لحظه برای گرفتن عکس دست از کار می‌کشد. وی وظیفه‌ی حمل زغال‌ها را به عهده دارد.

کارگران معدن زغال سنگ

یک معدن‌چی پس از پایان ساعت کارش در معدن "Zasyadko " واقع در دونتسک اوکراین، به انتظار اتوبوس ایستاده است. پس از انفجار معدن زغال سنگی در شرق اوکراین، ده‌ها کارگر معدن در زیر زمین حبس شده بودند که در نهایت ۳۳ معدن‌چی کشته شدند.

کارگران معدن زغال سنگ

در سال ۲۰۱۴ بود که کارگران معدن مجارستانی آخرین روز سخت خود را در معدن عمیق "مارکوشگی" (Markushegy) به پایان رساندند. چرا که با تلاش اتحادیه‌ی اروپا این معدن زیرزمینی زغال سنگ، در غرب بوداپست، تعطیل شد.

کارگران معدن زغال سنگ

یک کارگر افغان در مزارشریف در حال استراحت بیرون از معدن ایستاده است.

کارگران معدن زغال سنگ

محمد اسماعیل ۲۵ ساله در حال حفاری معدن زغال سنگی واقع در پنجاب پاکستان است.

کارگران معدن زغال سنگ

در معدن "چوآ سیدان شاه" (Choa Saidan Shah ) واقع در پاکستان، کارگران با تبر زغال‌ها را شکسته و توسط حیوانات به بیرون از معدن منتقل می‌کنند.

کارگران معدن زغال سنگ

اولین بار در دهه‌ی ۱۹۹۰ بود که تقاضای جهانی برای مصرف زغال سنگ متوقف شد. آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که انتظار می‌رود سهم جهانی زغال سنگ در تولید برق تا سال ۲۰۲۰ از ۴۱٪ به ۳۷٪ کاهش پیدا کند. حتی اگر شاهد افزایش مصرف زغال سنگ در کشورهایی چون هند و جنوب شرق آسیا باشیم. در این تصویر، کارگر معدنی در حومه‌ی شهر احمدآباد هند مشغول حمل ظرفی حاوی آب آشامیدنی است.

کارگران معدن زغال سنگ

صدها نیروگاه فعال با سوخت زغال سنگ در ایالات متحده به حالت غیر فعال رفتند و سهم تولید انرژی از زغال سنگ در سال ۲۰۱۵ از ۵۰٪ در طول ۱۰ سال قبل به ۳۶٪ رسید. در این عکس، کارگران معدن زغال سنگی در غرب ویرجینیا، در نوبت بعدازظهر روز کاری خود را شروع می‌کنند.

کارگران معدن زغال سنگ

کارگران، مشغول به تخلیه‌ی بار کامیونی هستند که حاوی بار زغال سنگ از بندر سیلگون اندونزی است. طی سال‌های اخیر مصرف زغال سنگ داخلی اندونزی ۱۵٪ افزایش داشته است. به طوری که این مصرف در سال ۲۰۱۵ به میزان ۸۷.۴۳ میلیون تن بوده است.

کارگران معدن زغال سنگ

"استیو تورجرسن" (Steve Torgersen) یک کارشناس معدن نروژی است که ردپای فسیلی یک گونه‌ی جانوری کرگدن مانند را بر روی سقف معدن زغال سنگی در جزیزه‌ی Norwegian Arctic نشان می‌دهد.

کارگران معدن زغال سنگ

معدن چی معدنی به نام "آرتیسانال" (artisanal) در شهر نووا رزیتای مکزیک مشغول ثبت میزان زغال سنگ برداشت شده توسط هر کارگر بر روی تخته است.

کارگران معدن زغال سنگ

امدادگران در حال انتقال یک معدن‌چی به آمبولانس هستند که پس از انفجار معدنی در منطقه‌ی سومای ترکیه در سال ۲۰۱۴ دچار سانحه شده است. فاجعه‌ی این معدن، بدترین مورد آتش‌سوزی معدن در دهه‌ی اخیر بوده است به طوری که یکی از حفرات به طور کامل با مونواکسیدکربن پر شده بود. بنا به گزارش شبکه‌ی بی‌بی‌سی، در این آتش‌سوزی ۳۰۱ کارگر کشته شدند که در این میان برخی زنده زنده در آتش سوختند و بعضی دیگر دچار خفگی شدند.

کارگران معدن زغال سنگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات