معاون اول رئیس جمهور: شبکه ملی اطلاعات نیامده تا سد راه دسترسی آزاد مردم به اطلاعات باشد

یک‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
معاون اول رئیس جمهوری اعلام کرد که شبکه ملی اطلاعات نیامده تا سد راه دسترسی آزاد مردم به اطلاعات باشد. این دولت هدفش دسترسی شفاف و آزاد مردم به اطلاعات است. این شبکه برای دسترسی آزاد، آسان، ارزان و با کیفیت مردم به اطلاعات است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در افتتاح شبکه ملی اطلاعات گفت: «هیچ‌کدام از طرح‌های افتتاح شده در هفته‌ی دولت از شبکه ملی اطلاعات مهم‌تر و حساس‌تر نبوده است. من از همه‌ی شرکت‌ها، سازمان‌ها و افرادی که در این کار سهیم بودند تشکر می‌کنم.»

جهانگیری افزود: «هدف اصلی استقرار چنین نظام‌هایی جایگاه اطلاعات در عصر حاضر است. هیچ کشور و نظامی نمی‌تواند خودش را از عصر اطلاعات دور بدارد. قدرت و ثروت بر مدار اطلاعات می‌چرخد. همه‌ی رویکردهای اقتصادی و سیاسی بر پایه دسترسی به اطلاعات است. هر فرصت بزرگی می‌توانند تهدیداتی داشته باشد. هر علم و فناوری نوینی در دنیا اینگونه است و تهدیداتی دارد.»

معاون اول رئیس جمهوری گفت: «در قبال این فناوری‌ها و تهدیدات نباید دلواپس و نباید منفعل بود. باید درست تصمیم‌گیری کرده و در زمان حساس اقدام درست داشته باشیم. قدرت اصلی که ما را در مقابل تهدیدات محافظت می‌کند قدرت فرهنگی است.»

جهانگیری تاکید کرد: «اطلاعات در این زمان در راس اتفاقات و تحولات دنیاست. در مقطعی تحولات بزرگ دنیا در دسترسی به انرژی بود ولی هم اکنون دسترسی به اطلاعت منشا اتفاقات و تحولات بزرگ است.»

معاون رئیس جمهوری بیان کرد: «امروزه باید گونه‌ای فعالیت کنیم که مردم و کشور به اطلاعت دسرسی داشته باشند. طراحی شبکه ملی اطلاعات تحول بزرگ و اقدام موثری برای کشور بوده است. سهم دولت در این شبکه ۲۰ درصد و سهم بخش خصوصی ۸۰ درصد است.»

جهانگیری تصریح کرد: «شبکه ملی اطلاعات نیامده تا سد راه دسترسی آزاد مردم به اطلاعات باشد. این دولت هدفش دسترسی شفاف و آزاد مردم به اطلاعات است. این شبکه برای دسترسی آزاد، آسان، ارزان و با کیفیت مردم به اطلاعت است.»

معاون اول رئیس جمهوری اعلام کرد: «ما باید سال‌های پیش دولت همراه و الکترونیکی راه اندازی می‌کردیم. در بخش‌های بانکداری، آموزش، سلامت و دیگر بخش‌ها نیاز به ارائه خدمات و سرویس‌های الکترونیکی هستیم.»

او توضیح داد: «ایجاد این شبکه نیاز به تغییرات نرم افزاری داشته که کشورما جزو ۵ کشوری است که بیشترین تعداد مهندس فارغ‌التحصیل دارد و این حجم مهندس فرصتی برای شکل‌گیری اشتغال در بخش‌هیی چون فناوری اطلاعات و ارتباطات در اختیار ما قرار داده است.»

جهانگیری گفت: «زیرساخت‌های توسعه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده و دلیلی ندارد مردم برای انجام کارهای اداری روزهای و ساعت‌ها وقت صرف کنند. تقریبا تمام کشورهای توسعه‌یافته شبکه‌ ملی اطلاعات دارند و ما باید به آنجا برسیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات