پیش‌ نمایش گرندپری بلژیک 2016 فرمول یک

یک‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
مطالعه 4 دقیقه
مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک پس از اتمام تعطیلات تابستانی، امروز مجددا از سر گرفته می‌شود. خودرو‌های فرمول یک امروز راس ساعت ۱۶:۳۰ در پیست اسپا (Spa) به رقابت خواهند پرداخت. برای اطلاع از عملکرد راننده‌‌ها در دور‌های تمرینی و زمان‌گیری، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از یک ماه تعطیلات بین فصلی مسابقات فرمول یک، انتظار‌ها امروز به پایان می‌رسد و رقابت داغ این مسابقات از سر گرفته می‌شود. امروز راس ساعت ۱۶:۳۰ خودروهای قدرتمند فرمول یک در کشور بلژیک و پیست اسپا (Spa) برگزار می‌شود.

گرندپری بلژیک 2016 فرمول یک

اما مهم‌ترین خبر در رابطه با دور‌‌‌های تمرینی گرندپری بلژیک، تعویض پیشرانه‌ی خودروی لوئیس همیلتون بود که این موضوع منجر به اعمال جریمه برای پیشتاز فعلی مسابقات شد. همیلتون به همین دلیل امروز از جایگاه انتهایی مسابقه را آغاز خواهد کرد و روز سختی را در پیش‌رو دارد. در طرف مقابل نیکو رزبرگ قرار دارد که شانه به شانه با همیلتون در صدر جدول پیش می‌رود، با بهترین عملکرد امروز از خط شروع مسابقه را آغاز می‌کند. نیکو رزبرگ با ثبت زمان ۱:۴۶.۷۷۴ بهترین عملکرد را در دورهای تمرینی داشت.

گرندپری بلژیک 2016 فرمول یک

پس از رزبرگ مکس وشتاپن موفق شد با بهترین عملکرد، خود را امروز به عنوان نزدیک‌ترین رقیب تیم مرسدس بنز معرفی کند. وشتاپن ۱۸ ساله اکنون به عنوان جوان‌ترین راننده‌ی تاریخ فرمول یک شناخته می‌شود که بین سه خودروی اول مسابقه را آغاز می‌کند. پس از راننده‌ی جوان تیم ردبول این کیمی رایکونن با تجربه بود که بهترین زمان را به خود اختصاص داد تا مجددا نگاه‌‌ها را جلب کند و یک مساله را به خوبی به تیم فراری و علاقه‌مندان به فرمول یک اعلام کند؛ مرد یخی تمام شدنی نیست. رایکونن با ثبت زمان ۱:۴۶.۹۱۰ با فاصله‌ی تنها ۰.۰۱۷ ثانیه نسبت به وشتاپن، امروز مسابقه را از جایگاه سوم آغاز می‌کند.

گرندپری بلژیک 2016 فرمول یک

پس از رایکونن هم‌تیمی وی و قهرمان چهار دوره مسابقات فرمول یک سباستین فتل قرار گرفت. دنیل ریکیاردو راننده‌ی اول ردبول نیز با ثبت زمان ۱:۴۷.۲۱۶ پس از فتل، گرندپری امروز را از جایگاه پنجم آغاز می‌کند. رقابت امروز بین خودرو‌های فراری و ردبول می‌تواند یکی از جذاب‌ترین گرندپری‌‌های سال را به ارمغان بیاورد. همانطور که در زومیت نیز منتشر شد، فتل خبر از قدرت بیشتر خودروهای فراری در ادامه‌ی فصل داد. فراری در پی بازپس‌گیری اعتبار خود در فرمول یک است و ردبول نیز به دنبال ادامه‌ی روند موفقیت‌آمیز خود و تعقیب مرسدس بنز است.

پس از خودروهای پیشتاز، تیم فورس ایندیا بهترین عملکرد را داشته است. سرجیو پرز و نیکو هالکنبرگ در رده‌ی ششم و هفتم دورهای زمان‌گیری قرار گرفتند. والتری بوتاس، جنسن باتن و فیلیپه ماسا نیز رده‌های هشتم تا دهم را به خود اختصاص دادند.

گرندپری بلژیک 2016 فرمول یک

اما یکی دیگر از بدشانسی‌های دور تمرینی گرندپری بلژیک، مربوط به فرناندو آلونسو بود. این راننده‌ی مطرح تیم مک‌لارن که به تازگی پیشرانه‌ی خود را نیز تعویض کرده بود و از نمونه‌ی بروزرسانی شده‌ی هوندا بهره می‌برد، تنها ۵۰۰ متر با خروج از دور تمرینی فاصله داشت. آلونسو بلافاصله پس از آغاز کار خود، با مشکل در پاوریونیت مواجه شد و به همین دلیل از دورهای تمرینی کناره‌گیری کرد. البته آلونسو پیش‌تر به دلیل تعویض پیشرانه‌ی خود با جریمه مواجه شده بود و در هر صورت باید رقابت را از انتها آغاز می‌کرد. 

در ادامه می‌توایند عملکرد کلی رانندگان و جایگاه هر یک را در دورهای تمرینی گرندپری بلژیک مشاهده کنید.

گرندپری بلژیک فرمول یک

گرندپری بلژیک امروز راس ساعت ۱۶:۳۹ آغاز می‌شود. این رویداد از شبکه‌ی ورزش به صورت مستقیم پخش می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات