جیمز دایسون برای تولید باتری های جدید 1.4 میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند

یک‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جیمز دایسون (James Dyson) یکی از فعالان سرمایه‌گذاری در بخش فناوری است که تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۰ با استفاده از نیروی انسانی متشکل از ۳۰۰۰ مهندس جوان، ۱۰۰ اختراع جدید معرفی کند و یکی از محصولاتی که او در نظر دارد، باتری لیتیم یونی ساخته شده از سرامیک است که شارژدهی بالایی خواهد داشت. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

جیمز دایسون یکی از فعالان حوزه‌ی فناوری است که اکر تصمیمی برای اجرای یک طرح و ایده داشته باشد، هیچ مانعی اعم از هزینه یا زمان نمی‌تواند او را منصرف کند. تیم تحت رهبری دایسون هیچ ترسی از آزمایش موارد جدید، سعی و خطا و شکست ندارند.

دایسون قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ صد محصول جدید اختراع کند. یکی از این محصولات که سرمایه‌گذاری زیادی از لحاظ هزینه و نیروی انسانی نیاز دارد، باتری‌های قابل شارژ لیتیوم یونی هستند. دایسون قصد دارد انقلابی بزرگ در این صنعت ایجاد کند. او عقیده دارد باتری‌های لیتیم یونی کنونی شارژدهی مناسبی ندارند و علاوه بر آن، به اندازه‌ی کافی امن نیستند. امن نبودن باتری‌های لیتیم یونی به خاطر حوادث معدودی که برای آنها اتفاق می‌افتد، ثابت شده است. او اعتقاد دارد که برای پیشرفت صنعت باتری باید از سرامیک در تولید باتری‌های لیتیم یونی استفاده شود.

جیمز دایسون اعلام کرده که برای تاسیس یک کارخانه تولید باتری تا پنج سال آینده و هزینه‌های تحقیق و توسعه‌ی آن، ۱.۴ میلیارد دلار هزینه خواهد کرد. این سرمایه‌گذار سال گذشته برای خرید یک شرکت تولیدکننده‌ی باتری به نام Ann Arbor، هزینه‌ای حدود ۹۰ میلیون دلار پرداخت کرده بود. بازار باتری‌های لیتیوم یونی گردش مالی سالانه برابر با ۴۰ میلیارد دلار دارد.

کمپانی دایسون که به طور کامل در مالکیت James Dyson است، در حال حاضر ۳۰۰۰ نیروی انسانی مهندس در سرتاسر جهان دارد که میانگین سنی آنها ۲۶ سال است. او تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۰ این تعداد را دو برابر کند. ارزش این نیروی انسانی که با نام مخترعان شناخته می‌شوند، جوان بودن آنها است. دایسون در این باره می‌گوید:

اشتیاق و ترس نداشتن از امتحان کردن کارهای جدید بسیار مهم است. اگر به کاری اعتقاد داشته باشید و بدون توجه به نظر دیگران با عشق و اعتقاد خالص آن را انجام دهید، حتما موفق خواهید شد و این ترس نداشتن در زمان جوانی راحت‌تر است.

یکی از تولیدات کنونی شرکت دایسون، جاروبرقی است. این شرکت تا قبل از تایید نهایی طرح جاروبرقی‌های بدون کیسه، ۵۱۲۷ نمونه‌ی اولیه را رد کرده است. از دیگر محصولات آنها می‌توان به سشوار فرا صوت اشاره کرد که تولید آن ۵ سال زمان برده و تعداد ۶۰۰ نمونه‌ی اولیه در تولید آن رد شده‌اند. تولید چشم رباتیک ۳۶۰ درجه‌ی این شرکت ۱۷ سال طول کشیده و ۱۰۰۰ نمونه‌ی اولیه از آن رد شده‌اند. این روش کار در صرف زمان و هزینه، روشی است که دایسون در تولید باتری‌های یون لیتیومی نیز اجرا خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات