DevBot خودروی مسابقه‌ ای خودران مسابقات Roborace

شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مسئولین برگزاری مسابقات خودروهای خودران روبوریس (Roborace) از خودروی مخصوص این مسابقات رونمایی کردند. این خودرو که DevBot نام دارد هنوز در حال توسعه‌ است. برای آشنایی بیشتر با این خودروی مسابقه‌ای خودران، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سال آینده برگزاری مسابقات خودروهای خودران، می‌تواند نقطه‌ی عطفی در تاریخ مسابقات اتومبیلرانی باشد. روبوریس (Roborace) نام در نظر گرفته شده برای اولین سری از مسابقات خودروهای خودران است که توسط مسئولین مسابقات فرمول ای (Formula E) برگزار می‌شود. 

از زمان اعلام برگزاری مسابقات روبوریس، اطلاعات زیادی از خودروها و قوانین این مسابقات منتشر نشده بود. اما اخیرا مسئولین برگزاری روبوریس ویدیویی از خودروی مسابقه‌ای خودرانی منتشر کرده‌اند که سال آینده در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد. البته قطعا این خودرو تغییرات گسترده‌ای را تا زمان نهایی شدن توسعه‌ی خود، تجربه خواهد کرد.

خودرو خودران Devbot مسابقات روبوریس

DevBot نام خودروی مسابقه‌ای خودرانی است که روبوریس به معرفی آن پرداخته است. طبق گفته‌ی مسئولین روبوریس تمام بخش‌های خودروی به نمایش درآمده به صورت سفارشی ساخته‌ شده است. چیپ پردازشی قدرتمند انویدیا PX2 نیز در وظیفه‌ی پردازش اطلاعات خودرو را بر عهده دارد.

در ویدیوی منتشر شده راننده‌ای DevBot را پیست سیلوراستون انگلستان در خط شروع قرار می‌دهد و سپس پس از خروج از آن خودرو به صورت خودکار شروع به حرکت می‌کند. البته در این ویدیو تمرکز بر نمایش حرکت خودران و شکل و شمایل خودرو بوده و اطلاعاتی از سرعت و توانایی‌های حرکتی خودرو منتشر نشده است.

به احتمال قوی در آینده‌ی نزدیک و در خلال مسابقات فرمول ای شاهد معرفی رسمی و نمایش DevBot باشیم. مسئولین روبوریس اعلام کرده‌‌اند که خودروی مسابقه‌ای خودران DevBot را در ۶ ماه آینده در اختیار شرکت‌های فناوری، خودروسازی، تیم‌های مسابقات اتومبیلرانی و دانشگاه‌ها قرار می‌دهد. مسابقات اتومبیلرانی خودروهای خودران روبوریس سال آینده برای اولین بار کار خود را آغاز می‌کند.

خودرو خودران Devbot مسابقات روبوریس

هنوز جزئیات بیشتری از مسابقات اتومبیلرانی مذکور، نوع خودروها و قوانین آن منتشر نشده است. تنها می‌دانیم که ۱۰ تیم در این مسابقات به رقابت خواهند پرداخت. قطعا برگزاری این دسته از مسابقات نقطه‌ی عطفی در تاریخ خودرو و مسابقات اتومبیلرانی است.

در ادامه شما را به تماشای ویدیوی معرفی خودروهای مسابقه‌ای خودران DevBot دعوت می‌کنیم.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات