جزییات فروش گوشی های هوشمند در نیمه نخست سال جاری در چین

شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
کشور چین به دلیل جمعیت بسیار زیاد خود، بازار بزرگی برای فروش گوشی به شمار می‌رود. اخیرا آمار دقیق تعداد گوشی‌های هوشمند فروخته شده در نیمه‌ی نخست سال جاری در این کشور منتشر شده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

چین هنوز هم بزرگ‌ترین بازار فروش موبایل در جهان است. هند نیز از لحاظ سرعت رشد، پرسرعت‌ترین بازار دنیا است، اما در هر صورت، حداقل در زمان کنونی از نظر تعداد با چین قابل مقایسه نیست. هزاران فروشنده‌ی گوشی هوشمند، دستگاه‌های خود را در چین می‌فروشند. با این حال هنوز هم تولیدکنندگان بزرگ در بین آن‌ها مشهورتر از بقیه هستند. اپل و سامسونگ نیز در بین ده برند برتر چین قرار دارند. پیش‌‌تر در چندین گزارش دیدیم که میزان فروش و سهم کمپانی‌های گوناگون در بازار چین به چه شکلی است، اما هیچ‌کدام از این گزارش‌ها درحد گزارشی که امروز به شما عرضه می‌کنیم حاوی اطلاعات مفید نبوده‌اند. نمودار زیر را مشاهده کنید.

جدول فروش گوشی در چین

این اطلاعات در سه نمودار نشان داده شده‌اند. نمودار بالا میزان فروش هر کمپانی را در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۶ به صورت ماه به ماه به شما نشان می‌دهد. بنابراین با نگاهی به آن می‌توانید بفهمید که کدام کمپانی در هر سه‌ماه و در مجموع نیم‌سال نخست بهتر عمل کرده است. آمارهای جدول نخست بیانگر جزییات فروش در نیمه‌ی نخست سال جاری هستند، در حالی که دو جدول دیگر نشان دهنده‌ی فروش آنلاین و آفلاین گوشی‌های هوشمند هستند. اگر نگاهی به نمودار بالا بیندازید، خواهید دید همان گونه که اغلب گزارش‌های پیشین نیز تاکید می‌کردند، هواوی پادشاه بلامنازع بازار گوشی‌های هوشمند چین است.

هواوی مطابق انتظارات،‌ از شروع سال جاری نیز تقریبا در هر سه ماه برنده‌ی این رقابت بوده است. بسیاری انتظار داشتند که شیائومی بتواند هواوی را در این بخش به چالش بکشد، اما ظاهرا این کمپانی نتوانسته است آن گونه که از آن انتظار می‌رفت ظاهر شود. شیائومی در حال حاضر در رده‌ی پنجم تولیدکنندگان گوشی‌ها هوشمند در چین قرار دارد. حال با توجه به اطلاعات ارائه شده، هواوی در نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی، موفق به فروش ۴۳,۷۷۹,۷۷۲ گوشی هوشمند شده است که برای این کمپانی فوق‌العاده است، مخصوصا اگر به این نکته توجه کنید که هواوی سال گذشته موفق به فروش ۱۰۸ میلیون گوشی هوشمند در سراسر جهان شده است. این آمارها برای شرکت بسیار امیدوارکننده هستند و احتمال بهبود رکورد سال گذشته‌ی آن نیز بسیار بالاست.

جدول فروش گوشی در چین

هواوی هم‌اکنون حضور رقبای قدرتمندی همچون اوپو، اپل، ویوو و شیائومی را در پشت سر خود احساس می‌کند. سامسونگ در رتبه‌‌ی ششم این جدول ایستاده است و پس از آن میزو در رتبه‌ی هفتم قرار دارد. کمپانی اوپو در نیمه‌ی نخست سال جاری موفق به فروش بیش از ۲۹,۰۲۴,۱۷۲ گوشی هوشمند شده است و با فاصله‌ی نسبتا زیادی در تعقیب هواوی است. اپل نیز ۲۷,۶۶۱,۱۷۲ گوشی هوشمند فروخته است. ویوو با فروش ۲۵,۵۵۱,۷۹۱ گوشی عملکردی فوق‌العاده داشته و شیائومی نیز با ۲۳,۶۵۹,۰۰۴ گوشی فروخته شده به کسب رتبه‌ی پنجم جدول بسنده کرده است. این آمار برای شیائومی چندان جالب نیست، اما بهتر است برای قضاوت تا پایان سال صبر کنیم.

تعداد گوشی‌های فروخته شده توسط سامسونگ نیز در نیمه‌ی نخست سال جاری ۱۳,۵۷۳,۱۶۱ عدد بوده است که نسبت به شیائومی ۱۰ میلیون و نسبت به هواوی ۳۰ میلیون کمتر است. میزو نیز موفق به فروش ۱۱,۲۴۷,۰۴۳ میلیون گوشی هوشمند شده است که آماری بسیار عالی محسوب می‌شود. این کمپانی در سال گذشته موفق به فروش ۲۰ میلیون دستگاه شده بود. بنابراین آمار فوق برای این شرکت که هدفش فروش ۲۵ میلیون گوشی تا پایان سال ۲۰۱۶ است کاملا ایده‌آل به نظر می‌رسد.

جدول فروش گوشی در چین

نام تعدادی دیگر از کمپانی‌های سازنده‌ی موبایل نیز در رده‌های بعدی این جداول به چشم می‌خورد. اگر تمایل دارید که میزان فروش آنلاین و آفلاین هر برند را ببینید، جداول دوم و سوم به شما کمک خواهند کرد. در دو جدول مذکور، نتایج بسیار متفاوت هستند. شیائومی در بخش آنلاین پیشرو است، در حالی که اوپو رکورددار فروش آفلاین است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات