کوالکام مقصر اصلی عرضه نشدن اندروید 7 برای برخی گوشی ها است

جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام به عنوان بزرگ‌ترین کمپانی تولیدکننده‌ی پردازنده برای گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود. اکثر گوشی‌های پرچمدار تولیدکنندگان تلفن همراه، به پردازنده‌های این شرکت مجهز هستند. اخیرا کوالکام اعلام کرده که درایور گرافیکی جدید برای پردازنده‌های قدیمی خود را عرضه نخواهد کرد و به همین دلیل برخی از پرچمداران سال گذشته نمی‌توانند بروزرسانی رسمی اندروید ۷.۰ نوقا را دریافت کنند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ام ۸ یکی از پرچمداران موفق سال‌های پیش اچ‌تی‌سی بوده و این شرکت قول داده بود که گجت خود را به آخرین نسخه از اندروید ارتقا خواهد داد. اما خبرهای اخیر حاکی از آن است که این پرچمدار قدیمی به همراه چند پرچمدار قدیمی دیگر مانند نکسوس ۵، هیچ‌گاه نسخه‌ی رسمی اندروید ۷.۰ نوقا را دریافت خواهند کرد و مقصر اصلی آن نیز کمپانی تولید کننده‌ی پردازنده‌های آنها یعنی کوالکام است.

طبق اعلام یکی از دولوپرهای مطرح رام، کوالکام اعلام کرده است که درایورهای گرافیکی جدید را برای پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۰۰ و ۸۰۱ عرضه نخواهد کرد. پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۰۱ در گوشی‌های HTC One (M8) و Nexus 5 استفاده شده بود و به همین دلیل آخرین نسخه‌ی رسمی اندروید برای این گوشی‌ها، اندروید ۶.۰ مارشمالو خواهد بود.

برخی دیگر از گجت‌هایی که به خاطر این خبر کوالکام از اندروید نوقا بی‌بهره خواهند بود، سامسونگ گلکسی اس۵، گلکسی نوت ۳، ال‌جی جی ۳ و سونی اکسپرا زد۳ خواهند بود. تقریبا تمامی این گوشی‌ها از لحاظ سخت‌افزاری توانایی اجرای اندروید نوقا را دارند. البته مشخص نیست که حتی اگر کوالکام درایورهای مورد نظر را عرضه کند، آیا تولیدکنندگان، نسخه‌ی جدید را برای این گوشی‌ها عرضه می‌کنند یا خیر.

به هر حال اگر شما هم از عرضه نشدن اندروید نوقا برای گوشی پرچمدار قدیمی خود ناراحت هستید، باید کوالکام را به جای شرکت تولیدکننده سرزنش کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات