کامیون ۲۴۰۰ اسب بخاری ولوو رکورد سرعت را شکست

جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ولوو با کامیون جدید ۲۴۰۰ اسب بخاری خود با نام شوالیه آهنین (Iron Knight) موفق به شکستن رکورد سریع‌ترین کامیون دنیا شد. برای اطلاع از جزئیات و تماشای ویدیوی این رکوردشکنی، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ولوو (Volvo) یکی از مطرح‌ترین تولید‌کنندگان خودرو‌های سنگین جهان است. این شرکت علاوه بر تبحر بالا در توسعه‌ی کامیون‌های توانمند و بی‌نقص، مهارت زیادی در تبلیغات محصولات خود دارد. ولوو برای نمایش توانایی بالای خود در صنعت خودرو‌های سنگین، همواره به رکوردشکنی در زمینه‌های مختلف می‌پردازد. چندی پیش یکی از کامیون‌های این شرکت رکورد کشش سنگین‌ترین بار ممکن را به نام خود ثبت کرد.

کامیون ۲۴۰۰ اسب بخاری ولوو- شوالیه آهنین

اکنون ولوو قدم جدیدی برداشته و علاوه بر تولید قدرتمندترین کامیون دنیا، به تولید سریع‌ترین نمونه‌ی موجود نیز پرداخته است. شوالیه‌ی آهنین نام کامیون جدید ۲۴۰۰ اسب بخاری ولوو است که تنها برای شکستن رکورد سرعت به تولید رسیده است. این کامیون روز گذشته به صورت رسمی اقدام به رکوردگیری کرد که در نهایت موفق شد در فواصل ۵۰۰ و ۱۰۰۰ متر رکورد سریع‌ترین کامیون دنیا را به نام خود ثبت کند.

کامیون ۲۴۰۰ اسب بخاری ولوو- شوالیه آهنین

شوالیه‌ی آهنین موفق شد فاصله‌ی ۵۰۰ متر را با حداکثر سرعت ۱۳۱.۲۹ کیلومتر بر ساعت در مدت زمان ۱۳.۷۱ ثانیه طی کند. این کامیون همچنین بازه‌ی ۱۰۰۰ متری را نیز در مدت زمان ۲۱.۲۹ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۶۹ کیلومتر بر ساعت طی کرد تا لقب سریع‌ترین کامیون تاریخ را به خود اختصاص دهد.

با وجود این که ولوو به دنبال شکستن رکورد حداکثر سرعت نبود، اما شوالیه‌ی آهنین در روز زمان‌گیری موفق به ثبت حداکثر سرعت ۲۷۶ کیلومتر بر ساعت شده که در نوع خود فوق‌العاده است.

هدایت شوالیه‌ی آهنین بر عهده‌ی بویه اووه‌برینک بود. این راننده‌ی مطرح که قهرمان مسابقات کامیون‌رانی اروپا در سال ۱۹۹۴ است، پنج رکورد سرعت پیشین دنیا را نیز در کارنامه خود دارد.

کامیون ۲۴۰۰ اسب بخاری ولوو- شوالیه آهنین

شوالیه‌ی آهنین که ابتدا تنها کامیون سری FH ولوو بوده است، با تقویت پیشرانه‌ی دیزلی و استفاده از توربوشارژر‌ها، اکنون ۲۴۰۰ اسب بخار را در کنار ۶۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. ولوو برای انتقال قدرت در این خودرو از جعبه‌دنده‌ی استاندارد کامیون‌ استفاده کرده است تا کیفیت و توان بالای این قطعه را به رخ رقبای خود بکشد.

کامیون ۲۴۰۰ اسب بخاری ولوو- شوالیه آهنین

اُلُف یوهانسون یکی از تکنسین‌های ولوو در رابطه با شوالیه‌ی آهنین گفت: 

مهندسان بخش‌های مختلف ولوو همکاری نزدیکی با یکدیگر داشتند تا در نهایت موفق به تولید کامیون قدرتمند شوالیه‌ی آهنین شدند. به جز سیستم انتقال قدرت ولوو که قلب و روح شوالیه‌ی آهنین است، ما بدنه‌ی کامیون را از ابتدا و به صورت دستی ساختیم. ما در نهایت موفق به شکستن دو رکورد سرعت شدیم که بسیار فوق‌العاده است.

در ادامه شما را به تماشای ویدیوی رکورد شکنی کامیون ۲۴۰۰ اسب بخاری ولوو با نام شوالیه‌ی آهنین دعوت می‌کنیم.

لینک دانلود 1080P | 720P | 360P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات