۱۴ درصد کل سهم ویندوزفون در اختیار ویندوز موبایل ۱۰ است

پنج‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت با انتشار ویندوز ۱۰ موبایل سعی کرده تا محصولات بیشتری را به این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی خود بروزرسانی کند. بر اساس جدیدترین آمار، هم اکنون ۱۴ درصد از گوشی‌های فعال ویندوزفونی، سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل را اجرا می‌کنند. در ادامه‌ با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

AdDuplex برای مدتی، به عنوان شبکه‌ی تبلیغاتی ویندوزفون فعالیت کرده است. این کمپانی همیشه اطلاعاتی را نیز در مورد پلتفرم موبایلی مایکروسافت منتشر کرده است. به عنوان مثال، به لطف AdDuplex، ما می‌دانیم که هم اکنون، ۱۴ درصد از کل گوشی‌های‌هوشمند ویندوزفونی، سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل را اجرا می‌کنند. ماه گذشته، سهم ویندوز ۱۰ موبایل در بین محصولات ویندوزفونی، ۱۱.۹ درصد بوده است. اگرچه با توجه به آمار جدید، یک رشد قابل توجه را در میزان استفاده از ویندوز ۱۰ موبایل شاهد هستیم، اما هنوز هم این آمار برای مایکروسافت کافی نیست.

بر اساس اطلاعات یاد شده، ویندوزفون ۸.۱ هم اکنون روی ۷۷.۳ درصد از کل گوشی‌های هوشمند ویندوزفونی اجرا می‌شود. دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۸ نیز سهمی ۶.۷ درصدی داشته و در نهایت ویندوزفون ۷ فقط روی ۱.۷ درصد از محصولات ویندوزفونی فعال، اجرا می‌شود.

علاوه بر این اعلام شده که ۵۲.۴ درصد از گوشی‌هایی که سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل را اجرا می‌کنند، جدیدترین بروزرسانی سالانه‌ (نسخه‌ی ۱۶.۷) را نیز دریافت کرده‌اند. ذکر این موضوع نیز جالب به نظر می‌رسد که گوشی‌های آنلاک ویندوزفونی، در هفته‌ی گذشته، بروزرسانی سالانه‌ی ویندوز ۱۰ موبایل را دریافت کرده‌اند و اپراتور AT&T نیز از هفته‌ی جاری اقدام به انتشار این آپدیت کرده است. بر اساس جدیدترین آمار موجود، ۴۱.۳ درصد از گوشی‌هایی که ویندوز ۱۰ موبایل را اجرا می‌کنند از نسخه‌ی ۱۵۱۱ و ۶.۳ درصد نیز از یکی از نسخه‌های اینسایدر سیستم‌عامل مورد اشاره بهره می‌برند.

اما آیا می‌توانید حدس بزنید کدام محصول، محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین دستگاه ویندوزفونی است؟ اگر حدس شما گوشی‌هوشمند لومیا ۵۳۵ است، دقیقا درست فکر می‌کنید. این محصول پایین‌رده هم اکنون ۱۲.۳ درصد از کل سهم دستگاه‌های ویندوزفونی را در اختیار دارد. سهم این محصول نسبت به گوشی‌هوشمندی (نوکیا لومیا ۵۲۰) که پیش از لومیا ۵۳۵، به مدت چندین سال، به عنوان پراستفاده‌ترین محصول ویندوزفونی تلقی می‌شد، ۱.۹ درصد بیشتر است. اوایل سال میلادی جاری، شرایط با زمان کنونی متفاوت بوده و لومیا ۵۲۰ سهمی ۱۲.۹ درصدی داشته است. این در حالی بود که در همین زمان، گوشی‌هوشمند لومیا ۵۳۵ فقط ۱۱.۷ درصد از سهم کل محصولات ویندوزفونی را در اختیار داشت. میزان استفاده از گوشی‌هوشمند لومیا ۶۴۰ مایکروسافت نیز در حال افزایش است. سهم این محصول نیز در فاصله‌ی زمانی ۲۲ ژانویه تا ۲۲ آگوست، از ۶.۳ درصد به ۹.۸ درصد رسیده است. در ادامه می‌توانید تصاویر مربوط به آمار و ارقام مورد اشاره در این مطلب را که توسط AdDuplex منتشر شده، مشاهده کنید.

ویندوز ۱۰ موبایل

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات