بوش نرم افزار متقلب خودروهای دیزلی فولکس واگن را توسعه داده است

پنج‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فولکس‌ واگن به دلیل انتشار مشخصات غیر واقعی از محصولات خود مورد شکایت قرار گرفته که وکلا همدستی شرکت بوش را با آن مطرح کرده‌اند. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

با توجه به گزارش‌های رویترز و بلومبرگ، وکلای ایالات‌ متحده ادعا کرده‌اند که رابرت بوش، بزرگ‌ترین تامین کننده‌ی قطعات خودرو در اروپا در تقلب با فولکس‌واگن در میزان مصرف خودروهای دیزلی از اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰ همکاری داشته است.

در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو وکلا ادعا کرده‌اند که دستگاه‌های نشان‌دهنده‌ی مورد استفاده ابتکاری از شرکت بوش بوده تا خودروهای فولکس توانایی کسب استاندارد آلایندگی را داشته باشند.

فولکس واگن

این وسیله‌ی ساخت بوش به گونه‌ای طراحی شده که میزان واقعی آلایندگی را مخفی نگه می‌دارد و در زمان تست آلایندگی در آزمایشگاه، آلایندگی خودرو را تا ۴۰ برابر کاهش می‌دهد تا خودرو تست آلایندگی را با موفقیت بگذراند.

طبق اسناد و مدارک موجود در دادگاه بوش نقش مهمی در این تقلب داشت و سود خوبی نیز از این راه بدست می‌آورد. با این حال دادستان آلمان در حال بررسی این موضوع و نقش بوس در رسوایی اخیر خودرو‌های دیزلی فولکس واگن است.

فولکس واگن

اسناد و مدارک موجود در دادگاه نشان می‌دهد که بوش همچنین در خصوص توسعه‌ی دستگاه‌ تقلب با فولکس واگن همکاری داشته است. این قطعه‌ساز در سال ۲۰۰۷ به خودروساز آلمانی هشدار داده بود که انجام چنین کاری روی واحد کنترل الکترونیکی موتور غیرقانونی است. بنا به گفته‌ی روزنامه‌ی بیلد آم اسونتاگ بوش این نرم افزار را برای مقاصد آزمایشی در اختیار فولکس‌واگن قرار داد ولی فولکس از آن در خودروهای تولیدی نیز استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات