پیام رسان الو گوگل از رمزگذاری سرتاسر و جستجوی درون ساختی بهره می‌برد

پنج‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پیام رسان الو گوگل در کنفرانس سالیانه گوگل I/O رونمایی شد. نسخه نهایی این پیام رسان در حال تکمیل شدن بوده و انتظار می‌رود از قابلیت‌هایی مانند رمزگذاری سرتاسر (end-to-end)، پیام‌هایی که بعد از زمان مشخصی ناپدید می‌شوند، حالت جستجو و موارد دیگر بهره ببرد. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

افزایش استفاده کاربران از پیام رسان‌ها باعث شده تا گوگل نیز وسوسه شود و پیام رسان الو را بسازد، البته باید گفت انتظارات فراوانی نیز از این اپلیکیشن می‌رود که سازنده سیستم عامل اندروید 7.0 نیز از آن آگاه بوده و قصد دارد قابلیت‌هایی مانند رمزگذاری end-to-end، حالت جستجوی درون ساختی، امکان گفتگوی مخفی و موارد دیگر را به نسخه نهایی پیام رسان الو اضافه کند.

در حالی که تمام مکالمات پیام رسان الو به صورت رمزگذاری سرتاسر است، حالت گفتگوی مخفی کمک می‌کند تا کاربران بتوانند پیام‌های ضروری را به صورت مخفیانه ارسال کرده و حتی برای انقضا و حذف این پیام‌ها نیز زمان مشخصی را تعیین کنند.

ارسال پیام در این روش به این صورت است که برای پیام خود می‌توانید زمانی را مشخص کنید که از ۵ ثانیه شروع شده و تا یک هفته قابل انتخاب است و بعد از اتمام این زمان، پیام ارسال شده به صورت خودکار حذف خواهد شد. این حالت می‌تواند به صورت جداگانه توسط هر یک از طرفین گفتگو فعال شده و یا غیرفعال شود.

البته باید در نظر داشته باشید که در حالت گفتگوی مخفی دیگر نمی‌توانید از صفحه عکسی بگیرید یا از قابلیت گوگل Now on Tap استفاده کنید. در نسخه آزمایشی پیام رسان الو متاسفانه قابلیتی که زمان باقی مانده از یک پیام را نشان دهد وجود ندارد و کاربر نمی‌تواند متوجه شود که چقدر به زمان ناپدید شدن پیام باقی مانده است. انتظار می‌رود این قابلیت به نسخه نهایی اضافه شود.

در کنار افزایش امنیت این پیام رسان و اضافه شدن قابلیت‌هایی مانند گفتگوی مخفی، به پیام رسان الو یک جستجوی درون ساختی اضافه شده که می‌تواند بسیار کارآمد باشد. این نوار جستجو به کاربر کمک می‌کند تا در میان مکالمات خود با دیگران به دنبال کلمات کلیدی بگردد و بتواند متن پیام مورد نظر خود را به سادگی پیدا کند.

البته با توجه به تصاویر منتشر شده از نسخه آزمایشی می‌توان متوجه شد که این نوار جستجو تنها برای یافتن متن‌های مکالمات نبوده و قابلیت‌های دیگری نیز دارد؛ مانند دستیار گوگل که می‌توانید سوالاتی پرسیده و از جواب‌ها یا پیشنهادهای این دستیار بهره ببرید.

در پیام رسان الو می‌توانید پیام‌های ارسال شده یا دریافتی را حذف کنید. اگرچه با انجام این کار تنها برای شما پیام‌ها حذف خواهد شد و طرف مقابل همچنان به پیام‌ها دسترسی دارد.

در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل I/O، این کمپانی اعلام کرد که پیام رسان الو تابستان امسال عرضه خواهد شد. با اینکه تاریخ دقیقی برای عرضه این پیام رسان مشخص نشده است، اما به نظر می‌رسد که زمان زیادی تا عرضه نسخه نهایی پیام رسان الو باقی نمانده است.

پیام رسان الو گوگل
پیام رسان الو گوگل
پیام رسان الو گوگل
پیام رسان الو گوگل
پیام رسان الو گوگل
پیام رسان الو گوگل
پیام رسان الو گوگل
پیام رسان الو گوگل
پیام رسان الو گوگل
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات