IFA 2016: از سامسونگ، سونی و سایر کمپانی ها چه انتظاری داریم؟

پنج‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
تا چند روز دیگر تا آغاز نمایشگاه IFA 2016 در شهر برلین باقی مانده است و کمپانی‌های مطرح دنیای فناوری نیز کم‌کم در حال آماده شدن برای شرکت در این رویداد بزرگ هستند. امروز قصد داریم به بررسی انتظارات از کمپانی‌های بزرگ شرکت کننده در این نمایشگاه بپردازیم. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هم اکنون شهر برلین خود را برای یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فناوری سال آماده می‌کند. عاشقان فناوری لحظه‌شماری می‌کنند تا هرچه زودتر به ۱۲ شهریور ماه یعنی روز افتتاحیه‌ی رسمی نمایشگاه IFA 2016 برسیم. نمایشگاه IFA جایی است که در‌آن بسیاری از بزرگ‌ترین کمپانی‌های فناوری جهان، جدیدترین محصولات خود را برای نخستین بار رونمایی می‌کنند. از جمله این محصولات می‌توان به گجت‌هایی که ما عاشقان فناوری بیش از همه به آن‌ها علاقه داریم یعنی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و ابزارهای پوشیدنی اشاره کرد. می‌توان از نزدیک به بررسی این محصولات پرداخت، چرا که حضور در این نمایشگاه برای بسیاری از افراد میسر است.

IFA 2016

اما چه چیز موجب شده است که نمایشگاه IFA 2016 تا این حد هیجان برانگیز باشد و دستگاه‌هایی که انتظار داریم در این رویداد رونمایی شوند کدامند؟ شایعات و گمانه‌زنی‌های بسیاری در فضای وب وجود دارد که می‌توانند دید نسبتا خوبی از آنچه که تولیدکنندگان بزرگ موبایل می‌خواهند در این رویداد معرفی کنند به ما بدهند. در ادامه با زومیت همراه باشید.

سامسونگ

مهم‌ترین رویدادی که سامسونگ در نمایشگاه IFA 2016 برگزار خواهد کرد، مراسم رونمایی از ساعت هوشمند Gear S3 خواهد بود. از آن‌جا که سامسونگ پیش‌تر و در میانه‌ی تابستان امسال گلکسی نوت ۷، پرچمدار سری نوت خود را رونمایی کرده است، این تنها انتظاری است که می‌توانیم از این غول کره‌ای داشته باشیم. البته این به معنای عدم رونمایی این کمپانی از لوازم خانگی خود همچون تلویزیون‌ها، یخچال‌ها و اجاق‌گازها نخواهد بود، بلکه بدان معناست که فعلا جای خالی حوزه‌ی تلفن‌های هوشمند این کمپانی با سری ارزشمند ساعت‌های هوشمند آن پر خواهد شد.

یک دعوتنامه نیز برای کنفرانس مطبوعاتی این کمپانی در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ارسال شده است. سامسونگ بر خلاف پست توییتری مبهم خود که در آن به نوشتن عبارت «برای یک نوآوری به موقع آماده باشید» اکتفا کرده بود، این بار کلمات Gear و Talk about 3 را به صورت واضحی در این دعوتنامه گنجانده است. بحث این روزها، ساعت هوشمند Gear S3 سامسونگ و بهره‌مندی آن از همان طراحی گرد Gear S2 است. البته این ساعت هوشمند با تجهیزات و سنسورهای کافی همچون ارتفاع‌سنج، فشارسنج و سرعت‌سنج مبتنی بر موقعیت‌یاب GPS به بازار عرضه خواهد شد. گفته می‌شود که این ساعت هوشمند دارای یک نسخه‌ی کلاسیک نیز خواهد بود که در مورد شکل و مشخصات آن اطلاعاتی نداریم و باید تا زمان رونمایی صبر کنیم.

کاندیدای دیگر رونمایی توسط سامسونگ در نمایشگاه IFA 2016، تبلت گلکسی تب اس ۳ است. پیش‌تر اطلاعاتی از این تبلت توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطی چین (TENAA) منتشر شده است. گفته می‌شود این تبلت از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۵۲ کوالکام بهره برده و دارای صفحه‌نمایشی ۸ اینچی با رزولوشن ۱۵۳۶*۲۰۴۸ است. این تبلت دارای ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است که قابل افزایش با کارت‌حافظه‌ی میکرو اس‌دی است. دوربین‌های اصلی و سلفی این دستگاه احتمالا به ترتیب نمونه‌هایی ۸ و ۲ مگاپیکسلی خواهند بود. گلکسی تب اس ۳ از اندروید ۶ مارشمالو بهره می‌برد. یکی دیگر از نکات جذاب در مورد این تبلت، احتمال عرضه‌ی نسخه‌ای ۹.۷ اینچی از آن در کنار نسخه‌ی ۸ اینچی است.

Galaxy Tab S3
Galaxy Tab S3

سونی

مدت کوتاهی از عرضه‌ی رسمی سری  اکسپریا ایکس و گوشی پایین‌رده ی اکسپریا E5 که با واکنش‌های مثبتی مواجه شد می‌گذرد و حال ظاهرا سونی قصد دارد از گوشی جدیدی رونمایی کند که ششمین گوشی هوشمند این کمپانی در سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شود. این گوشی هوشمند که در شایعات و اخبار فاش شده از آن با نام اکسپریا F8331 یاد می‌شود، ممکن است هنگام عرضه به بازار، اکسپریا XR نامیده شود.

مطابق گزارش‌ها، این گوشی هوشمند دارای ۱۴۶.۴ میلی‌متر طول، ۷۱.۹ میلی‌متر عرض و ضخامت ۸.۱ میلی‌متری است. با این حساب، گوشی مذکور اندکی از اکسپریا ایکس و اکسپریا ایکس پرفورمنس بزرگ‌تر است. این گوشی هوشمند احتمالا دارای صفحه‌نمایشی در حدود ۵ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ است. در مورد مشخصات این گوشی هنوز چیز زیادی نمی‌دانیم، اما می‌توان برای نخستین بار در محصولات سونی، از وجود یک پورت USB نوع C در انتهای آن اطمینان داشت. این گوشی دارای یک دوربین جلو و دوربین اصلی با فلاش LED دوگانه است. در بحث طراحی، اکسپریا XR خود را از خانواده ی اکسپریا ایکس جدا می‌کند، چرا که دارای گوشه‌هایی تیز و قاب پشتی چند تکه است.

ٓXperia XR
ٓXperia XR

ال‌جی

تنها یک شایعه‌ی نسبتا ضعیف و البته بسیار دوست‌داشتنی در مورد ال‌جی در نمایشگاه IFA 2016 وجود دارد. ممکن است در این نمایشگاه شاهد ورود ال‌جی جی‌فلکس ۳ به نبرد گوشی‌های هوشمند باشیم، درست همانند نسل قبلی آن که پیش‌تر و در نزدیکی زمان برگزاری نمایشگاه IFA رونمایی شده بود. شایعات می‌گویند که این گوشی هوشمند از یک صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰*۲۵۶۰ بهره می‌برد. این گوشی هوشمند از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام بهره برده و دارای ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و دو نسخه با ۳۲ و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی خواهد بود. این میزان حافظه از طریق اسلات میکرو اس‌دی قابل افزایش است. ال‌جی جی‌فلکس ۳ از یک دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و دوربینی ۸ مگاپیکسلی برای ویدیوچت و تهیه‌ی تصاویر سلفی بهره می‌برد.

هنوز معلوم نیست که آیا ویژگی خودترمیمی در قاب پشتی این گوشی هوشمند وجود دارد یا خیر. با توجه به شایعات، گوشی ال‌جی جی‌فلکس ۳ نیز همچون ال‌جی جی ۵ و دوستان، دارای طراحی ماژولار خواهد بود. البته با توجه به  طبیعت خمیده‌ی گوشی‌های هوشمند سری جی‌فلکس، بعید می‌دانیم که ال‌جی ویژگی ماژولار بودن را به آن‌ها بیفزاید.

G Flex 3
G Flex 3

هواوی

هواوی همواره در نمایشگاه IFA فعال بوده و اکنون که رونمایی محصول بزرگی همچون گلکسی نوت ۷ به پایان رسیده است، این شرکت می‌تواند توجهات را بیش از پیش به خود جلب کند. هواوی یکی از معدود شرکت‌های چینی است که توانسته است با معرفی برندی جداگانه برای آمریکا و اروپا، و پشتیبانی از آن با بازاریابی گسترده و ارائه‌ی گوشی‌های هوشمند دوست‌داشتنی، به تاخت و تاز در بازارهای غربی بپردازد. بنابراین نمایشگاه IFA در برلین فرصت بسیار خوبی برای رونمایی از گوشی جدیدی همچون میت ۹ خواهد بود.

پیش‌تر و در سال جاری، تحلیلگر چینی پان جیوتانگ اعلام کرد که میت ۹ هواوی مجهز به دو دوریبن ۲۰ مگاپیکسلی در پشت خود خواهد بود. تصاویر فاش شده از این گوشی هوشمند، وجود یک دوربین دوگانه را در کنار حسگر اثر انگشت بر روی پنل پشتی آن نشان می‌دهند. جیوتانگ همچنین ادعا کرده که میت ۹ به پردازنده‌ی کرین ۹۶۰ ساخته شده توسط خود هواوی مجهز خواهد بود. این تراشه که با استفاده از فناوری ۱۶ نانومتری ساخته شده است، دارای پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای است که بر اساس هسته‌های جدید کمپانی آرم با نام آرتمیس توسعه یافته است. این تراشه از LTE Cat 12 و شبکه‌های CDMA نیز پشتیبانی می‌کند.

Mate 9
Mate 9

ایسوس

انتظار می‌رود که کمپانی ایسوس نیز در نمایشگاه IFA 2016، اقدام به معرفی محصولاتی جذاب کند. این محصولات به احتمال زیاد از خانواده‌ی ذن‌فون و ذن‌واچ خواهند بود. اگرچه این کمپانی پیش‌تر از ذن‌فون دلوکس ادیشن رونمایی کرده است، اما نمایشگاه IFA نیز فرصت بسیار خوبی برای خودنمایی این کمپانی خواهد بود، مضاف بر این که اخیرا اطلاعاتی نیز در مورد ذن‌واچ ۳ که در حال آماده‌سازی است شنیده‌ایم. در تصاویر افشا شده از ذن‌واچ ۳، این ساعت هوشمند دارای ساختاری از جنس فولاد ضدزنگ بوده و ۳ دکمه نیز بر روی بدنه‌ی آن خودنمایی می‌کنند. در پشت این دستگاه نیز دو پین کوچک برای اتصال داک شارژر دیده می شود.

ZenWatch 3
ZenWatch 3

در پایان یادآوری می‌کنیم که نمایشگاه IFA 2016 از ۲ تا ۷ سپتامبر (۱۲ تا ۱۷ شهریور ماه) در شهر برلین آلمان دایر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات