سامسونگ زد 2 با پردازنده 4 هسته ای و پشتیبانی از 4G معرفی شد

سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ زد ۲ به عنوان اولین محصول تایزنی سامسونگ که از 4G پشتیبانی می‌کند، امروز معرفی شد. این محصول که یک دستگاه میان‌رده است ۶۸ دلار قیمت دارد و از هفته آتی در هندوستان به فروش می‌رسد. همراه زومیت باشید تا با سومین تلفن هوشمند تایزنی سامسونگ آشنا شویم.
تبلیغات

سامسونگ امروز محصول جدیدی را معرفی کرد که از سیستم عامل تایزن استفاده می‌کند. این سیستم عامل که بر پایه لینوکس ساخته شده توسط خود سامسونگ طراحی شده است. این دستگاه جدید، سامسونگ Z2 نام دارد و اولین اسمارت فون تایزنی است که از 4G پشتیبانی می‌کند. دستگاه مذکور از پردازنده‌ای چهار هسته‌ای با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز بهره می‌برد. ۱ گیگابایت حافظه رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. البته کاربران می‌توانند حافظه این دستگاه را تا ۱۲۸ گیگابایت افزایش دهند. این محصول نیز همانند سایر تلفن‌های هوشمند تایزنی فعلا فقط در هندوستان عرضه می‌شود. فروش سامسونگ زد ۲ از ۲۹ آگوست (۸ شهریور) با قیمت ۴۵۹۰ روپیه (۶۸ دلار) آغاز خواهد شد.

سیستم عامل متن باز سامسونگ (که شاید جایگزینی برای اندروید باشد) در سایر محصولات سامسونگ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این جمله می‌توان به ساعت‌های هوشمند، دوربین،‌ تلویزیون و اینترنت اشیای (IoT) این شرکت اشاره کرد. اما باید توجه داشت که سامسونگ در دنیای اسمارت فون‌های تایزنی کمی آهسته حرکت کرده و تنها شاهد چند موبایل انگشت شمار با این سیستم عامل هستیم.

در واقع سامسونگ زد ۲، سومین تلفن هوشمند تایزنی این شرکت است. اوایل سال گذشته، زد ۱ در هندوستان معرفی شد و حدود ۱ میلیون دستگاه از آن به فروش رسید. ۹ ماه بعد نیز شاهد سامسونگ زد ۳ بودیم. سامسونگ همچنان روی تایزن سرمایه گذاری می‌کند. اما واضح است که این سیستم عامل در حال حاضر توان کافی برای ورود کامل به بازار گوشی‌ها را ندارد. به همین دلیل سامسونگ تنها محصولاتی پایین‌رده و میان‌رده را با این سیستم عامل عرضه می‌کند.

البته گزارشات پیشین حاکی از این بودند که سامسونگ در حال کار روی پرچمدار تایزن است. Mihai Pohontu که معاون بخش این پلتفرم در حال توسعه در سامسونگ است،‌ سال گذشته مصاحبه‌ای با GamesBeat انجام داد. وی مدعی شد که این شرکت ممکن است تلفن‌های هوشمند تایزنی را در بازار‌های جدیدی نیز عرضه کند اما همچنان اندروید سیستم عامل انتخابی این شرکت برای محصولات بالارده است.

تایزن برای ما بسیار مهم است. تایزن یکی از راه‌هایی است که باعث می‌شود تلفن‌های هوشمند ارزان قیمتی را در بازار‌های در حال توسعه بفروشیم. همچنین تایزن در تلویزیون‌هایمان نیز استفاده می‌شود. ابزار‌های پوشیدنی و IoT هم از این پلتفرم استفاده می‌کنند. ما از تایزن در راهکار‌های امنیتی نظیر KNOX نیز استفاده می‌کنیم. سامسونگ در خصوص تایزن بسیار جدی است. این یک سیستم عامل شگفت انگیز به حساب می‌آید. البته ما به اندروید نیز متعهد هستیم و تلفن‌های هوشمند بالارده ما همچنان در آینده از سیستم عامل اندروید استفاده خواهند کرد.

این که Samsung Z2 از 4G پشتیبانی می‌کند، خود یک پیشرفت قابل توجه برای تایزن به حساب می‌آید. اما باید دید که این سیستم عامل تا چه حد می‌تواند نقش بزرگی را در دنیای سامسونگ ایفا کند.

Manu Sharma، معاون بخش تجارت موبایل سامسونگ در اندونزی می گوید:

سامسونگ زد ۲ از 4G پشتیبانی می‌کند و می‌تواند نیاز آینده کاربران موبایل و افرادی که برای اولین بار تلفن هوشمند می‌خرند را مرتفع سازد. این دستگاه می‌تواند دسترسی سریع و ارزان قیمت به اینترنت از طریق 4G را برای کاربران میسر سازد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات